Ervaringen Vogue E-Bike

Ervaringen Vogue e-bike: uitgebreide review!

Ervaringen Vogue E-Bike

Merk: Vogue
Website: Voguefietsen.nl
Actief sinds: 2014
Prijsklasse: 1099,- tot 1899,-
Aantal (E-Bike) modellen: 21 (15 stadsfietsen en 6 bakfietsen)

Vogue fietsen staan vooral bekend als een bouwmarkt merk. Goedkope fietsen die er over het algemeen erg leuk uit zien. Dit is ook bij Vogue het geval. Vogue is een onderdeel van Europe Cycle Company.

Naast normale betaalbare elektrische fietsen maken ze bij Vogue ook elektrische bakfietsen. Vogue fietsen zijn onder andere verkrijgbaar bij Halfords.

Vogue heren elektrische fiets review

Prijzen Vogue E-Bike

Vogue elektrische fietsen beginnen bij 1099,-. Dit gaat dan wel over een instap model in de aanbieding. Wel zit Vogue in het goedkopere segment. Voor een fiets met middenmotor betaal je ongeveer 1800 euro. De prijzen van Vogue liggen niet erg hoog maar zijn ook niet extreem laag. De fietsen zijn wel beduidend goedkoper dan bijvoorbeeld Gazelle en Batavus.

Voordelen Vogue fiets

Vogue fietsen zien er super uit. 

Ze hebben een uitgebreid assortiment fietsen waaronder elektrische bakfietsen. Er zit dus voor iedereen wel iets tussen.

De fietsen zijn verkrijgbaar bij Halfords, de kans dat er een winkel in de buurt zit is dus wel aardig aanwezig.

Ervaringen Vogue bakfiets

Nadelen Vogue fiets

Het zijn voornamelijk fietsen in het lage segment. Je kunt dus bij veel modellen zien waar het prijs verschil vandaan komt. Er zijn dan wat minder goede remmen gemonteerd bijvoorbeeld. 

Ook is het een bedrijf dat voor aantallen gaat en niet per se voor service. 

Ervaringen Vogue E-Bike

Maar wat is de ervaring van de consument met Vogue elektrische fietsen?

Facebook reviews

Op Facebook staan reviews uit en zo te zien niet zonder reden. Onder berichten van Vogue zelf word uitgebreid ongenoegen geuit. Zo worden ze oplichters en bedriegers genoemd en is er te lezen dat ze niet reageren per email etc. 

Verder zijn er op Facebook heel veel klanten die klagen over de bereikbaarheid. Zo hebben verschillende mensen al heel vaak gemaild en gebeld en krijgen geen reactie. Vervolgens word dat verhaal openbaar op de Facebook en Vogue geplaatst en blijft ook daar de reactie uit. Vogue reageert op geen enkele klacht. De enige reactie die van het merk te vinden is is op 1 positief verhaal. Ze kunnen dus wel reageren alleen doen dat niet op klanten.

Hieronder een screenshot van een klant die probeert een probleem op te lossen en al op meerdere manieren contact heeft gezocht. Je zou zeggen dat op het derde bericht wel gereageerd zou kunnen worden maar dat is ook hier niet het geval.

Facebook review Vogue e-bike

Overige reviews

Verder zijn op het internet genoeg verhalen te vinden. Zo staan er flink wat verhalen op klacht.nl en google reviews. Op Google scoort het bedrijf een 2,7 en ook hier word nergens op gereageerd. Ook hier lezen we weer veel klachten over slechte bereikbaarheid. Verder liegen de reviews er ook niet om. Het is duidelijk dat er nogal eens wat mankeert aan de fietsen en dat dit niet zonder meer opgelost word.

Conclusie

De fietsen zien er erg leuk uit. De prijs kwaliteit verhouding is niet heel erg goed maar wel acceptabel. Het grote probleem van het merk zit hem in de bereikbaarheid van het bedrijf. Over zowel Europe Cycle Company als Vogue fietsen zijn eigenlijk alleen maar slechte verhalen te lezen. We kunnen helaas niet anders dan concluderen dat je met het bedrijf zelf niet zoveel kunt. Als je geluk hebt en je geen problemen krijgt met je fiets heb je een prima aankoop gedaan. Als er wel problemen zijn zul je dit vooral met je dealer moeten oplossen en zou ik zelf niet rekenen op de hulp van Vogue zelf.

Jullie ervaringen

Heb je zelf ervaringen met Vogue elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

Op zoek naar een elektrische fiets? Lees hier reviews over andere merken: Elektrische fiets reviews

Is een Vogue fiets goed?

Het is helemaal afhankelijk van je voorkeuren of een Vogue e-bike goed is. Gekeken naar de Vogue Basic N3, de budget variant, is de voorwielmotor meer dan prima. Echter zijn de remmen niet goed afgesteld, waardoor deze de Europese eisen niet halen. In dit geval scoort deze e-bike dus laag.

Waar komt Vogue fietsen vandaan?

De elektrische fietsen van Vogue worden gemaakt in het Nederlandse Zaandam. Dit gebeurt allemaal door het bedrijf Europa Cycle Company (ECC). Naast de productie worden de e-bikes ook geassembleerd in Zaandam. Het aanbod fietsen is zeer gevarieerd, van betaalbare e-bike tot moderne bakfietsen.

Hoe lang duurt opladen accu elektrische fiets Vogue?

Wanneer je een elektrische fiets van Vogue voor het eerst gebruikt, dan is het belangrijk dat de accu volledig wordt opgeladen. Je ziet dan een groen lampje branden. Indien de accu volledig is opgeladen, dan wordt na 24 uur de stroomtoevoer gestopt (automatisch). Het laden zelf duurt ongeveer 6 – 8 uur.

3.1/5 - (155 stemmen)

30 reacties op “Ervaringen Vogue e-bike: uitgebreide review!”

  1. ik heb een elektrische mannenfiets van vogue nu ongeveer 3jaar, er is van alles mis met deze fiets, remmen, ketting, motor, bedrading ect. En tenslotte hij rijd totaal niet lekker , echt zonde dat ik deze fiets heb gekocht

    1. ik heb het zelfde probleem heb er al 500euro aan late op knapen door een erkende fietsenmaker. maar ja voor 500 koop je geen nieuwe fiets ik rijd hem op en koop nooit geen fiets meer van vogue.

      1. 1,5 jaar geleden een Vogue elektrische fiets gekocht voor onze zoon (17) mankeert regelmatig iets aan terwijl hij er normaal mee omgaat.
        Heeft al heel wat gekost aan reparaties.

      2. Op mijn Vogue fiets rijd ik al zo’n 5 jaar elke dag door weer en wind 36km retour naar mijn werk. Na ongeveer 3 jaar nieuwe accu maar dat hoort erbij. Af en toe onderhoud. De volgende wordt weer een Vogue.

    2. Hebben een vogue fiets van een jaar of zes oud. Inmiddels al een keer de accu vervangen en een oplader waar kortsluiting in ontstond.
      De fiets zelf lijkt erg op die van Aad, in die zin dat van alles loszit maar zich niet meer laat vastzetten of is losgebroken. Conclusie: “goedkoop” (???) is ook bij e-bikes duurkoop.

  2. Ik heb ook een elektrische damesfiets van Vogue alleen maar ellende
    Heb de fiets al 3x teruggebracht en er vanaf eind juni amper op gefietst
    Om te huilen echt heel naar en mijn vertrouwen in de fiets is volledig weg

  3. Heb de fiets geleased via Halfords.
    Al twee keer dat de accu tijdens het fietsen er gewoon mee kapt.
    Eerste keer een tweede hands accu (via Hans, veilinghuis) gekregen en nu is mijn fiets weer opgehaald voor het zelfde probleem.
    Verder een nieuw zadel omdat de originele afbrak.
    Ik neem hierna geen Vogue meer, ziet er gelikt uit, maar het gebruik is niet gelikt,
    Ik durf geen afstand te maken van 25 km, omdat ik dan het laatste stuk zelf moet fietsen.

    1. Ik heb sinds een paar weken deze fiets mijn probleem met deze fiets is dat de accu niet bevalt kan er net zo n 60 km op rijden staat als je hem koopt 60 tot 120 km dan verwacht je toch zo n 80 a 90 km te halen en de verlichting is levens gevaarlijk je ziet bijna niks in het donker

      1. Anne

        60 km in de hoogste ondersteuning en 120 als je bijna geen ondersteuning gebruikt dat is bij elke accu niet anders… hoe hoger de accu hoe langer je kan fietsen

    2. Hetzelfde met mijn Vogue fiets. Nu 3 jaar oud. Zadelpin afgebroken, bagagerek afgebroken, ik durf ook niet meer dan 30 km te fietsen. Er is altijd wat zelden wat goeds

      1. Hetzelfde met mijn Vogue fiets. Nu 3 jaar oud. Zadelpin afgebroken, bagagerek afgebroken, ik durf ook niet meer dan 30 km te fietsen. Er is altijd wat zelden wat goeds

  4. Ik rij Vogue sinds maart 2019. Er waren ondertussen wat problemen, maar die zijn door mijn dealer goed opgelost. Een paar maanden na aanschaf begon mijn voorwielmotor zo’n herrie te maken dat je mij al op afstand aan hoorde komen, het klonk of de fiets elk moment kon gaan opstijgen. De dealer heeft de motor onder garantie vervangen. De afstand die ik met een batterij af kan leggen valt mij ook behoorlijk tegen, maar het is in elk geval genoeg om mee heen en weer naar het werk te gaan.
    Het verhaal over het afgebroken zadel herken ik ook, toen ik over een drempel fietste, brak het zadel spontaan af; ook dit is door de dealer opgelost.
    Mijn volgende e-bike zal zo goed als zeker geen Vogue worden, maar tot die tijd moet ik het er nog maar mee doen. Het rijdt niet slecht ( maar ben ook niet anders gewend, eerste e-bike), maar motor, batterij en zadel zijn voor mij reden genoeg om hierna over te stappen op een ander merk.

    1. Ik heb nu mijn tweede voque… Ben zeer tevreden. Ja het klopt dat de fiets goedkope onderdelen heeft, die niet zo lang meegaan als een duurdere fiets. Maar de prijs kwaliteit is verder goed. Ik heb een duurdere fiets gehad die beduidend slechter was dus al met al ik ben happy

  5. wil je de Vogue fiets door een dealer laten onderhouden, dan moet de fiets hier ook gekocht zijn, zo niet geen onderhoud! voor wat betreft de garantie geldt hetzelfde, al is de fiets spiksplinternieuw, hij wordt niet onder garantie onderhouden maar ook niet gewoon geserviced!!!
    nooit kopen dit merk!! SERVICE uitermate slecht!!!

    1. Beetje apart

      Ik kan met mijn voque fiets overal heen waar ik wil ,de verkoper zei toen ik vroeg of ik het onderhoud bij hem moest houden, nee hoor het wat u wilt, en de garantie vervalt niet die heb je van de fabrikant, en kan elke fietsenmaker claimen.

      ik hem de fiets gekocht via fietsplan en in een andere woonplaats vandaar de vraag, de verkoper is prima dus daar blijf ik gewoon, maar heb t gevraagd voor als er eens iets is dat ik in de buurt overal terecht kan en dat kan!

    2. Beetje apart

      Ik kan met mijn voque fiets overal heen waar ik wil ,de verkoper zei toen ik vroeg of ik het onderhoud bij hem moest houden, nee hoor het is wat u wilt, en de garantie vervalt niet die heb je van de fabrikant, en kan elke fietsenmaker claimen.

      ik hem de fiets gekocht via fietsplan en in een andere woonplaats vandaar de vraag, de verkoper is prima dus daar blijf ik gewoon, maar heb t gevraagd voor als er eens iets is dat ik in de buurt overal terecht kan en dat kan!

  6. Ik heb een voque elite plus transport ebike en het is een heerlijke fiets, alles werk en doet het prima, ondersteuning is goed er kraak of piept niks en kan niet anders zeggen dat het een leuke fijne fiets is.

    Overal zitten maandagochtend producten, dus verkeerde fietsen tussen als bij elk ander duur bekend merk.

    Overal zie je wel slechte reviews over fietsen zelfs over de duurste merken, en je hebt te maken met de fietsenmaker waar je hem koopt, niet met de fabrikant, het is normaal dat die niet reageert op klanten, de dealers zijn zijn klanten, jou fietsenmaker heeft contact met de fabrikant en jij wij ik met de verkopende fietsenmaker en zo hoor het ook…

    Voque bestaat al jaren en de fietsen zijn leuk, mooi en betaalbaar, en ja op de hoogste stand haal je geen ratio van 90 km hoor …. dan haal je hooguit 50/60 km en voor zover ik het weet is dat redelijk tot goed ….90 km haal je als je de middenstand bij middenmatige ondersteuning…

    Ik werk in de auto branche, daar gaan de dealers toch ook niet de fabrikant bellen, dus als je een probleem hebt en t word niet opgelost dan is het een slechte verkoper maar niet een slechte fabrikant! enne nee heb geen aandelen ik begrijp het gewoon ….

  7. Kocht in mei 2018 online een voque electriche damesfiets
    Veel aan laten doen inmiddels nieuwe banden, spiegels lampen zadels enz enz
    Toen de fiets afgeleverd werd zat de bagagedrager helemaal scheef, dat was het eerste, een goed jaar later ging na èèn regenbui de display kapot, de fiets deed niets meer!! Dus leverancier gebeld, die wilde een nieuwe sturen ,maar koste me wel bijna 80 euro!?
    Nu begin 2021 hoorde ik een raar geluid als ik ging fietsen…de motor deet niets meer!?
    Leverancier gebeld, de fiets werd opgehaald door een ander bedrijf!?
    En nu de kosten maar weer afwachten!?
    Hou m’n hart vast!!
    Fiets heeft altijd binnen gestaan,accu altijd bijtijds opgeladen!
    Inmiddels heeft deze fiets mij een vermogen gekost!!
    Voor mij Nooit geen E-Bike meer, ben voorgoed genezen!!

  8. Kocht na aanschaf van een tweede hands e-bike van Sparta met voorwielmotor een nieuwe Vogue Infinite damesfiets, maar na drie maanden viel soms zomaar alles uit. Je had dan totaal geen ondersteuning meer. Terug naar mijn Halfords dealer. Een paar keer dus dat probleem en het ging niet over. Dus wilde ik deze fiets ook niet meer houden.
    In december van 2016 had deze Halforts nog een Vogue City Bafang fiets staan. Nog een spiksplinter nieuwe. Die kreeg ik dus van mijn dealer in plaats van de Vogue fiets met alleen maar dat uitval probleem.
    Deze Vogue fiets heb ik dus nu al vier jaar, zonder enig probleem, behalve dan dat in 2019 mijn linker trapper krenk los ging zitten tijdens het trappen. Kocht zelf lange inbussleutels bij Action. Zette dit een paar zelf vast maar dit liep steeds weer los. Dus weer naar mijn dealer Halfords en hij heeft het wel kunnen verhelpen. De krenk gaat ook niet meer los zitten tijdens het trappen. Heb er nu zo’n 5000 km. op gefiets. Hou het tot ie voorgoed stuk gaat of wanneer deze versleten is.
    Weet dat er dealers zijn in mijn woonplaats die nimmer een Vogue e-bike wil onderhouden , zelfs niet wanneer het nodig zou zijn! Dat zegt dus wel wat over het merk Vogue! Ook Halfords is gestopt met de verkoop van de Vogue fietsen/e-bikes. Onderhoud ze nog wel, maar het is dat mijn Halfords dealer heeft last met de bevoorrading van de nodige Vogue e-bike onderdelen .

  9. Wij hebben sinds kort een Vogue Premium gekocht en na de eerste dag kwam de fiets met een volle accu niet verder dan 47 km. Na een retourtje bij de dealer bleek dat de fiets een software update moest hebben. (En dat al na 1 maand). De accu zou niet meer goed zijn maar gek genoeg was deze niet vervangen. Na een nieuwe ronde fietsen is de ondersteuning iets beter maar kan er nog steeds maar 47km met de accu worden gefietst terwijl 70-120km de norm is. Dat is dus net iets meer dan de helft van het minimale vermogen. Voor ons dus ook de laatste keer dat er een Vogue fiets in de schuur heeft gestaan.

  10. Ik heb nu al 3 jaar en 3 maanden een Voque, en er bijna 10000km op gefietst zonder enige kosten!!! Oja, toch wel, een nieuw zadel erop gezet. Maar dat lijkt me logisch na zoveel kilometers.

    De accu gaat wel in kilometers achteruit. Kon ik eerst op de zwaarste stand ongeveer 60 kilometer fietsen, is dat nu nog maar iets van 40 km. Natuurlijk is het nu veel kouder dus moet accepteren dat dit invloed heeft op het af te leggen aantal kilometers.

    Overigens is de fiets gekocht bij een echte fietsendealer(Klundert Tilburg), dus heeft wel zijn gratis beurtjes in het eerste jaar gehad.

    1. Je kunt de accu enigszins weer op orde krijgen door deze volledig leeg te rijden. Daarna zonder onderbreking volledig opladen, 4 uur van het stroom af en weer opladen. Tussentijds dus NIET de accu ontladen dior deze te gebruiken tijdens het fietsen.
      Zelf doe ik dit eens in de 6 maanden als ik merk dat de maximum capaciteit te laag wordt.
      Door de accu nooit volledig te ontladen maar elke dag aan het stroom te hangen gaat de capaciteit snel omlaag

  11. waardeloze fiets, voornamelijk de motor en accu.
    na 2 maanden: motor stuk. Wel er een nieuwe ingezet, maar minder krachtig (wat je toch wel nodig hebt bij een bakfiets met 3 kids)
    na 8 maanden; Accu laad maar op tot 40%. Ik kan hem wel opsturen, maar dan heb ik 3-4 weken geen bakfiets, dus geen vervoer naar school, sport, stad, etc.
    dus, wijze les toch maar weer; goedkoop is meestal duurkoop; Niet doen

  12. De Echte fietsenmaker

    Tsjonge jonge wat een verhalen hier zeg. Je leest uiteraard alleen maar slechte verhalen op internet en weinig goede verhalen (tevreden mensen plaatsen bijna nooit iets). Ik heb voor de grap maar geteld hoeveel reacties er überhaupt zijn op het hele internet. Je komt niet boven de 50 uit, waarvan iets minder dan de helft negatief is en het zijn veelal dezelfde mensen die dat doen. Ik ben als fietsenmaker (inmiddels ruim 35 jaar in het vak) al jaren dealer van verschillende merken, ook A merken. Geloof me er is met elk merk iets aan de hand, ja ook met fietsen van 3 tot 10 duizend euro en zie Van Moof met alle ellende of Stella, Gazelle, Qwic, Flyer, Huyser, Babboe, Urban Arrow etc noem ze maar op. Ik ben vanaf 2007 dealer van Vogue (eerst normale fietsen en daarna ook elektrisch). Volgens mij hebben ze in de afgelopen 15 jaar meer dan 500 duizend fietsen geproduceerd en verkocht. Als het echt zo slecht zou zijn, zou het internet 10 duizenden klachten moeten hebben. Mensen ga niet af op een paar reviews en laat je niet gek maken. Als je kijkt op hotel reviews, zie je ook azijnzeikers.

    1. Vogue discover met bafang m400. Nu op 4 m, 1200 km gefietst. Geen enkel probleem! Eerder had ik dure prestige fiets…helemaal niet beter, in tegendeel !

  13. Ik heb al bijna 5 jaar een Vogue Infinity MDS nu met bijna 9000km op de teller. Ik hoor hier veel klachten over het merk die voor een groot gedeelte neerkomen op geen onderhoud en geen communicatie met de fabrikant. En daar zit bij Vogue wel een probleempje want fietsenmakers zweren bij fietsen met (een flinke marge en) bij voorkeur een Bosch ondersteuning. Vogue heeft een Bafang systeem en dat vinden ze maar niks. Maar ik ben daar nu juist heel blij mee. Het heeft hier al die tijd probleemloos gefunctioneerd en de motoren presteren met hun 80Nm aanzienlijk beter dan die Bosch systemen die bij de fietsenmaker worden aangeboden. Die vinden 40 a’ 50 Nm nu nog meer dan genoeg. Die verhoging houden ze waarschijnlijk nog even achter de hand voor een van hun volgende updates om de handel ook over een paar jaar nog gaande te houden. Dus wat dat betreft betaal je meer en krijg je veel minder en alleen daarom al zou mijn eventueel volgende e-bike al een Bafang systeem moeten hebben. En dan hebben we de veel betere en soepel lopende Shimano/Nexus 8-speed versnellingsnaaf die Vogue hier heeft gemonteerd nog niet genoemd. Verder doet Vogue niets anders dan alle andere merken van de klinkende namen tot de minder bekende plakmerken. Ze kopen momenteel hun frames en wat ander spul in China en wat remmen en naven bij Shimano, een zadel in Italië en sleutelen daar fietsen van in elkaar. Dus de kwaliteit zal/kan echt niet veel verschillen. Of. . .?? ja toch soms net iets. Ik maak met mijn vriendin de nodige fietstochten 60 a’70km / keer en zij heeft een Giant met een mooier afgewerkt en stijver frame en met een Yamaha (eveneens)middenmotor systeem van slechts 50Nm met continu een zeurderig geluid. En een 400Wh accu. De Vogue heeft een 480Wh accu en een echt stille motor. Maar die accu is als ik naar behoefte in stand 1, 2 of 3 van de 5 standen fiets nu na zo’n tocht van 65km door de betere ondersteuning wel zo ongeveer leeg en zij met haar Giant (de eerste eco stand niet veel gebruikt omdat die nagenoeg niks doet en dan) alleen nog kan kiezen uit normaal en sport wat bij mijn Vogue ongeveer overeen komt stand 2 en 3 (waarna ik nog 4 en 5 achter de hand heb). Omdat die Giant met 50Nm minder ondersteunt gaat de acculading dus wat langer mee en heeft zij na zo’n rit vaak nog 20 a’ 30% over. Verder heb ik mijn Vogue vanaf de eerste dag zelf kunnen onderhouden dus geen fietsenmaker nodig gehad. Dat was naast geregeld banden controleren, de ketting smeren, fiets schoonmaken een achterband vervangen, de ketting vernieuwd en daarmee ook het achtertandwiel. Niet omdat dat al moest maar meer omdat met 1 tand minder de versnellingen beter op mijn behoeftes aansluiten. En omdat er vanaf toen meer kracht op de achterwielbevestiging kwam en hij het wiel wel eens naar voren trok heb ik er kettingspanners op gemonteerd. + vorige week een paar nieuwe handvaten. + het machet van de mono-voorvorkvering is bij mij stuk en daar heb ik nog geen nieuwe voor kunnen vinden maar dat is ook geen echt essentieel onderdeel. En ja Vogue’s rammelen net als elke fiets wel eens wat maar dat kun je al voor een groot gedeelte verhelpen door een rubbertje tussen de ankerplaat van de voorrem en de beugel op de voorvork te monteren. En ik heb met een zelfgemaakte beugel de voorlamp een eind naar voren gehaald waardoor het lichtbeeld op straat veel mooier en beter is geworden. De lamp geeft een flinke bundel licht die je wel even goed moet afstellen om je tegenliggers niet te verblinden en om zelf optimaal zicht op de weg te hebben, maar dat zie je met veel meer fietsen goed mis gaan. Dus op dat gebied ontbreekt schijnbaar ook de aandacht in de fietsenmakers werkplaatsen. Al met al vind ik het een fijne fiets die héél goed en stil zijn werk doet en echt niet meer onderhoud vraagt dan andere maar wel voor velen met de vraag wie gaat dat onderhoud dan doen? Want de marges zullen door zijn lagere prijs minder zijn dan op de klinkende namen dus hebben veel fietsenmakers er niks mee en willen ze er in hun luxe toko’s liever geen aandacht aan besteden. Maar voor wie het onderhoud goed weet te regelen hoeft de fiets absoluut niet minder te zijn dan de minstens €1000 duurdere aanbiedingen. Of beter gezegd met zijn probleemloze stille 80Nm motor overschaduwt hij de meeste concurrenten behoorlijk. En nee hoor ik ben niet iemand van Vogue want ik heb hen nadat ik had ontdekt dat met een rubbertje om de ankerplaat van de voorrem het rammelen op klinkerwegen was te verhelpen hen een mail gestuurd met deze tip om hun fietsen op een hele simpele manier nog beter te maken en de vraag stuur mij dan als dank voor de goedkope tip ook even zo’n origineel rubbertje. Maar daar heb ik ook nooit wat op terug gehoord.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *