Ervaringen Qwic E-Bike

Ervaringen Qwic E-Bike

Merk: Qwic
Website: Qwic.nl
Actief sinds: 2006
Prijsklasse: 1699,- tot 4799,-
Aantal (E-Bike) modellen: 10-20 E-bikes

Qwic is een Nederlands merk met trendy elektrische fietsen. Qwic zit in het midden tot hogere segment. De goedkoopste Qwic E-Bike is de Urban FN7 en kost op het moment van schrijven 1699 euro. Qwic fietsen hebben een mooi design en vaak met een mooi weggewerkte accu.

Qwic elektrische fiets groen
Groene Qwic elektrische fiets met achterwiel motor

Prijzen Qwic E-Bikes

De prijzen van Qwic zijn vrij gemiddeld en vergelijkbaar met andere merken. Fietsen onder de 2100,- zijn uitgerust met een voorwiel of achterwiel motor. Boven de 2100,- zijn er fietsen te krijgen met een midden motor.

Voordelen Qwic fiets

Qwic fietsen zien er erg mooi uit. Daarnaast is er een breed assortiment. Naast een voor, achter en middenmotor kun je ook nog kiezen voor een stadsfiets, sportievere derailleur fiets of zelfs een speed pedelec. Ook zijn er verschillende modellen met riem aandrijving te krijgen. Dit is erg onderhoudsvriendelijk en stil.

Nadelen Qwic fiets

Op het eerste gezicht zijn er weinig nadelen te vinden aan de Qwic fietsen. Er is een flink dealernetwerk, het is een Nederlandse en bereikbare leverancier, de prijs is prima, de fietsen zien er mooi uit en er is voldoende keus.

Ervaringen Qwic E-Bike

Maar hoe is de mening van de consument? Is een Qwic fiets kwalitatief wat je ervan kunt verwachten en is de service in orde?

Facebook reviews

Facebook reviews staan uitgeschakeld op de Facebook pagina van Qwic. Wel zijn er uiteraard voldoende verhalen over ervaringen met Qwic te vinden. Er zijn zowel positieve als negatieve ervaringen te vinden. Zo is er iemand die verteld al 29.000 kilometer met 1 accu gefietst te hebben, best indrukwekkend. Maar helaas zijn er ook minder positieve verhalen te vinden. 

Overige reviews

Wanneer je op Google verschillende reviews leest ga je toch wel erg twijfelen aan de service van het bedrijf. Er zijn vooral erg veel klachten over de levering van onderdelen. Als er iets kapot is kan het dus zijn dat je fiets een langere tijd onbruikbaar is. Ook zijn er een aantal verhalen over lange levertijden van de fiets zelf.

Het is erg vervelend dat vervangende onderdelen lang op zich laten wachten, vooral omdat het blijkbaar regelmatig voor komt dat er kleine mankementen zijn aan de Qwic fietsen.

Er word door Qwic wel op alle klachten gereageerd maar of het ook opgelost wordt is niet duidelijk. In ieder geval lijkt de communicatie van Qwic niet de schoonheidsprijs te verdienen.

Negatieve ervaringen e-bikes Qwic
Negatieve ervaringen Qwic e-bikes

Uiteraard zijn er ook postitieve verhalen te vinden over Qwic fietsen maar na een middagje research doen naar de klant tevredenheid hebben deze positieve verhalen niet de overhand.

Positieve ervaringen van het merk Qwic

Ons advies: elektrische fiets van Qwic kopen?

Qwic maakt prachtige elektrische fietsen. De fietsen hebben een mooi design, zijn mooi afgewerkt en zijn prima geprijsd. In vergelijking met andere fiets merken is Qwic niet goedkoop, maar ook niet duur.

De algemene klant ervaring met het product lijkt goed. Wel zijn er heel veel klachten over slechte afhandeling van klachten en de levering van vervangende onderdelen. Dit is natuurlijk zonde en onnodig. Veelal gaat het over kleine onderdelen welke gemakkelijk en snel te leveren zouden moeten zijn. Wel kan dit enorme frustratie op leveren wanneer dit heel lang duurt.

Voor Qwic is dit dus een absoluut verbeterpunt. Door kleine klachten snel en adequaat op te lossen zou zeker de helft van de slechte recensies helemaal nooit geplaatst zijn.

Jullie ervaringen

Heb je zelf ervaringen met Qwic elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets. Naast ervaringen mag je hieronder ook vragen stellen, dan kunnen wij of andere lezers deze beantwoorden.

Veelgestelde vragen

Hoe lang gaat een QWIC accu mee?

Een Qwic accu gaat ongeveer 5 jaar mee. Het is namelijk zo dat de capaciteit van de accucellen steeds verder afneemt.

Wat kost een QWIC accu?

Tussen de 500 en 900 euro heb je al een nieuwe accu van dit merk. Wil je een oude accu reviseren, dan betaal je een stuk minder. Ongeveer 300 tot 500 euro.

Waar worden QWIC e-bikes gemaakt?

Alle Qwic elektrische fietsen worden in Amsterdam geproduceerd. Daarnaast wordt ieder frame met de hand gemaakt en vervolgens getest op rijeigenschappen, stijfheid en kwaliteit.

Welke motor zit in een QWIC elektrische fiets?

In de meeste Qwic elektrische fietsen zit een Bafang middenmotor. Denk hierbij aan de M300 en M420 variant.

3.5/5 - (59 stemmen)

56 reacties op “Ervaringen Qwic E-Bike”

  1. erg vreemd te moeten constateren dat mijn e-bike van Qwic, net drie jaar oud, niet meer kan worden ‘uitgelezen’ omdat de fiets ’te oud’ is.
    Mijn trapondersteuning deed het nl niet meer terwijl het display wel gewoon werkte.
    Mijn fiets is nog steeds bij de fietsenmaker…..
    Dit verwachtte ik niet van een fiets in deze prijsklasse

    1. Ik heb twee jaar lang heel fijn gefietst op mijn Qwic ebike.
      Na nog twee maanden liep er iets aan.
      De fietsenmaker constateerde een mankement in de motor.
      Natuurlijk nèt voorbij de tweejarige garantie……
      Heel lang moeten wachten voordat het onderdeel werd opgestuurd.
      Een fiets van bijna €3000,00 na een dikke twee jaar met een kapotte motor.
      Mijn volgende fiets wordt beslist géén Qwic!

      1. Hallo,
        Tja naar 3 x diplay vervangen waar telkens vocht in zat. En fiets gaat telkens van zelf rijden door dat de trappers mee gaan als je loopt. Dus fiets is meedere malen over de straat gedonderd. Mijn fietsenmaker heeft mijn top geholpen hoor maar Qwic zei oh dan moet uw gem masr telkens uit en aan zetten. Accu streepjes op display naar 1 jaar meer juist soms 1 streepje weg bij 10 km dan 24 km. Dan plots bij 20 3 streepjes weg. Contact met Qwic via mail zeer slecht. Kortom geen volgende Qwic

      2. Ik heb exact het zelfde probleem.
        2019 bewust gekozen voor een kwaliteit fiets van bijna €3000,00
        Maar helaas Qwic….. ook na een dikke twee jaar een kapotte middenmotor.
        Krijg je als reactie van Sonja “Customer Service”, sorry en jammer maar je garantie is verlopen. Die is alleen maar geldig binnen 2 jaar.
        Maar we kunnen je wel een nieuwe motor verkopen en de montage moet je ook zelf betalen aan je dealer.

        Qwic is dit de manier om klachten af te werken ?

        Beste H.ANDREAE,
        Hoe is jouw klacht opgelost, of hebben ze jouw ook afgescheept ?

        En zijn er nog meer gedupeerden in het land die een kapotte motor hebben net nadat de garantie is verlopen ?

  2. Tja aanvankelijk blij met de fiets, ja de MA8 had in het begin ook leverings problemen, dus idd 2 maanden te laat. Na 3 dagen het eerste probleem, error 81 slecht communicatie met de accu, duur de 6 weken en kreeg uiteindelijk een werken accu. Toe twee jaar geen problemen maar toen na 2 jaar en 2 maanden, ja ja, viel de accu uit. Van de fietsen boer tijdelijk een andere accu en die werkte prima. De accu naar Amsterdam gestuurd om te laten testen, duur 4 weken. isAmsterdam op een andere planeet? Accu getest niets aan de hand, wel capaciteit verlies, hoeveel Wordt helaas niet vermeld. Er moeten nieuwe connectoren worden geïnstalleerd. Is gebeurd, toeN direct weer Error 81. Weer contact door de fietsenmaker met QWIC die trouwens bijzonder slecht bereikbaar waren en er moest nog een ander kabeltje komen. Ook deze werd geïnstalleerd maar nog steeds dezelfde Error 81. Advies van QWIC er moet een nieuwe motor onder daar zit het probleem? Nou die kan er dan volgens mij de volgende dag zijn. Nee dus, QWIC geeft de fietsen maker de schuld. Nu moet ik nog steeds wachten op een nieuwe motor, verwacht alleen niet dat hiermee het probleem is opgelost. Inmiddels zijn we wel 7 weken verder.

    1. Wij hebben twee Smart E4 vouwfietsen, die het al ruim vijf jaar heel goed doen. Maar er is ook een maar. De totaaltellers van deze fietsen (en niet alleen die van ons zoals ik op Marktplaats heb gezien) houden het voor gezien op exact 6553,9 km. Nou geen probleem zult u denken, dat is een fabricagefout, en die gaat Qwic natuurlijk herstellen. Nou zo werkt het niet hoor! Reactie Qwic: De displays die voor uw Smart-e modellen gebruikt zijn waren beperkt qua software en dat zorgt ervoor dat de teller niet verder kon gaan dan de door u genoemde waarde. Gaat u maar naar de dealer, die weet wel hoe de teller weer op 0 moet worden gezet (een ‘harde reset’). Conclusie: fiets (afgezien van de teller) ++, maar service –.

      1. Heb hetzelfde met mijn MN 7.1 exact dezelfde km stand, bij begin rit telt hij dan wel maar als je stopt en hij schakelt uit (display) gaat ie weer naar de oude stand van 6553,9

      2. Ook wij hebben 2 Qwic fietsen gekocht een in 2019 en een eind 2018
        De laatst gekochte fiets geeft problemen aan van de krenk dat is niet de eerste keer maar de derde keer.
        Onze dealer in Alphen ad Rijn is ermee gestopt.
        Reacties en hulp kregen wij niet geboden van Qwic we moesten ons maar wenden naar een andere dealer
        Gevolg reparaties niet uit service laten vergoeden maar uit de eigen portemonnee.
        Spijt heb ik van de aankoop.
        Reclame borden staan aan de snelweg maar ze kunnen beginnen met eerst service te verlenen.
        Misschien moeten we ons verenigen met al deze klachten.

        1. Heb in austus 2019 2 nieuwe e-bikes Qwic gekocht, na 2 jaar met regelmatig electrische problemen op beide fietsen vandaag 2 nieuwe Batavus gekocht, was de miserie beu

        2. Ook wij hebben 2 Qwic fietsen gekocht in 2019
          Van een fiets is de motor stuk net na 2 jaar (dus geen garantie,aldus Qwic) bij de andere fiets is aluminium standaard afgebroken.
          De reflectoren van de trappers vielen er na 1 week al uit en de banden liepen ook uit zichzelf leeg, we hebben er maar nieuwe banden op laten zetten voor eigen rekening.

          We hebben ook spijt heb ik van de aankoop.

          Je geeft aan dat we ons moeten verenigen met al deze klachten.
          Ik ben van de partij !! hoor graag of er meer gedupeerden zijn

  3. Mijn fiets Qwic MN 330 is ondertussen al voor de 5de maal op 2 jaar tijd binnen bij de dealer. Ditmaal met kapotte versnelling. Vorige keer werd volledig achterwiel vervangen omdat er een probleem met de spaken was, nu dient het achterwiel vervangen omdat er een probleem is met de naafversnelling. Al 2 maanden dus geen fiets !!! Wat mij betreft …. GEEN QWIC meer …… en ik ben niet alleen. Onze vrienden, we zijn met 8 hebben allemaal een Qwic aangekocht in dezelfde periode een 3-tal jaar geleden en ook bij hun is het wel maandelijks ergens een probleem ….. Gisteren nog knapte mijn vriend zijn pedaal af en een andere vriendin had plots haar versnellingskabel op de grond liggen. Maar vanuit Qwic krijgen we geen bijstand of reaktie … die verwijzen ons telkens door naar de dealer. Die op zijn beurt zegt dat we bij Qwic moeten zijn …. tja ……

      1. Ook bij mijn MN 7.1 scheurtjes in de velg, nieuwe velg laten monteren, daarna om de haverklap gebroken spaken, terug gegaan stevigere spaken laten monteren, weer breken, nieuw achterwiel besteld bij Holland bike shop deze gemonteerd, trapte door in de versnelling, teruggestuurd oude wiel er weer in met iets dikkere spaken waarvan er inmiddels ook alweer een paar gebroken zijn, een aantal reserve spaken gekocht, laatst weer een spaak gebroken, heb ik laten zitten ga niet voor een spaak weer het hele wiel eruit halen, nu net na de vakantie fiets opgehangen om schoon te maken ontdekte ik op een achttal plaatsen weer scheurtjes bij de spaak gaten, maar weer ergens anders een wiel besteld.

        1. Ja dat probleem herken ik. Zelfde fiets.Gescheurde achtervelg , [ Volgens de dealer Ron de Kruijf Amersfoort omdat ik de stoep op en afreed !!! Wat een iiritatie !!!VAN deze opmerking ] veel spaken die constant breken. Is het allemaal Chinaboter kwaliteit tegenwoordig ?? Ik fiets al 67 jaar. In een half jaar heb ik meer problemen [velg spaken] met deze fiets dan alle voorgaande jaren hiervoor ..Versnelling ook niet goed afgesteld. Nee , ik ben al op zoek naar ander merk.

      2. In 2019 een qwik premium mn7 gekocht voor woonwerkverkeer. Eerste 2 jaar geen problemen gehad,erg tevreden en elke keer onderhoudsbeurten gehad. Net 1 dag voor de garantie begaf de accu het, dik 6000 km op de teller. Na uitlezen bij de fabrikant blijkt dat ik de accu niet goed heb behandelt, de eerst 5-6 oplaadcycli had ik de accu helemaal leeg moeten fietsen,dus dit viel buiten de garantie. Mij was juist vertelt om de accu juist níet leeg te fietsen,dat zou niet goed voor de accu zijn. Enfin, ik kon de kapotte accu weer ophalen bij mijn dealer en eigen schuld dikke bult. Buiten wie de schuldige was, nu had ik een 2 jaar oude fiets waar ik dus niets mee kon. In eerste instantie ook geen hulp van de dealer. Dit was 6 weken later. Later toch de accu weer opgestuurd via de dealer omdat hij het toch vreemd vond dat de accu helemaal niets meer deed. Dit is nu ondertussen al weer 4 weken geleden en zelf maar weer eens gebeld. Ben nu 3 maanden al fietsloos en heb zelf maar een tweedehands accu aangekocht. Geen qwik meer voor mij en ook een slechte ervaring en gevoel bij de betreffende dealer. Waardeloos en zeer teleurgesteld in de gangvan zaken.

  4. Nieuwe qwic fiets met zwaardere accu gekocht voor totaal 3000 euro. Na 500 km gereden te hebben valt fiets uit met nog 76 procent volle accu. Krijg je te horen dat er problemen zijn met de software. Niet te geloven. Heb zes jaar problemen gehad met de Giant en nu dit. Zeer slechte service van qwic. Dit is mijn eerste en tevens laatste aankoop van qwic!!!!

  5. Rd11 nu 7 maanden in bezit.
    Mooie fiets met krachtige motor. Bediening is Spartaans, weinig instelmogelijkheden. Er zijn maar 4 ondersteuningsstanden, maar aan de eerste 2 heb je niet zo veel. De fiets remt gewoon af bij stand 1. Stand 0 is heel erg zwaar fietsen. Sinds de laatste software update is het slechter geworden. Ook valt sinds deze update de ondersteuning wisselend weg als je ergens tussen 25 en 28 km/h zit. Heel irritant. Laatste issue zijn de remmen; de achterrem loopt continu aan en voorrem remt matig. Al 2x teruggeweest (voorrem was verglaasd!).
    Ik zou ook graag de bicycle link kabel kopen, maar Qwic weigert die aan consumenten te verkopen (reactie na 3 weken). Voor auto’s is dit soort gedrag verboden, maar voor fietsen blijkbaar niet. Laatste qwic die ik koop

    1. Beste Cor,
      Een e-bike mag ondersteuning geven tot 25km/h. Ga je harder dan moet wettelijk gezien de ondersteuning stoppen. Dus als jij 28km/h rijd (of 27 of 26) dan heb je geen ondersteuning.
      Stand 0 is normaalgesproken de uit-stand.

  6. in mei 2020 elektrische fiets aangeschaft. fn7. accu is niet op te laden in het frame van de fiets. gaatje zit verkeerd ?!
    verroeste schroeven op voorvork frame van mijn fiets.
    lader is al vervangen, heel snel kapot. display op stuur is al vervangen.
    en die fiets is na verschillende updates. nog steeds niet vooruit te branden.
    nooit meer een qwic.
    Ron

  7. 24 mei ll Qwic e-bike gekocht met de belofte ‘levering 10 juli’. Dat werd veranderd naar einde juli, daarna half augustus, dan 29 augustus, dan weer 15 september. Ondertussen zijn we 19 september en nog steeds geen fiets. Begin augustus beleefde mail gestuurd naar Qwic Amsterdam om toch mijn ongenoegen te uiten…. geen antwoord. Kortom één grote teleurstelling!!

  8. Dick Pluijmers wat lees ik toch allemaal lovende berichten over Qwic als bedrijf moet je je toch helemaal kapot schamen Ik heb ook een Qwic fiets gekocht van € 3000 ik houdt mijn hart vast als ik een beroep moet de op de garantie. Een fiets maatje eind mei een kapotte accu onder garantie in geleverd nu eind sept nog helemaal niks gehoord wordt het geen tijd om de belbus kassa of radar in te schakelen. Hoe kan je zo`n bedrijf door slechte service kapot laten gaan

    1. Ik rij van sedert 2017 met de rd10, na eerste onderhoud (500km)al tot de vaststelling gekomen dat voorblad tegen het kader sleepte.de problemen zijn al vanaf het begin aanwezig tot op vandaag december 2021. na bijna 22000km gesukkel op allerhande manieren (4xnieuwe trapas,2de batterij waarvan de laatste zelf gerepareerd,3de controller waarvan 1 in brand gevlogen!!! En onnoemelijk veel kleine reparaties aan de aandrijflijn en remmen door over een niet gans recht kader te beschikken!!!) bij deze rip Qwic

  9. Wij hebben ook Qwic fietsen . De fietsen voldoen goed tot dat je service nodig hebt. Dan ben je in de aap gelogeerd. Als er iet defect is en de dealer vraagt de fabriek om raad dan zegt de fabriek vervang dat maar. Als dat het niet is vervang dan dat maar. Dus steeds bestellen door de dealer en maar wachten. de dealer zij bel zelf een naar qwic. Dit gedaan en wat zegt de fabriek je moet bij de dealer zijn. Dus van het kastje naar muur en weer terug. Wij hebben zelf de oplossing gevonden Ander merk fiets gekocht

  10. We hebben recentelijk twee nieuwe e-bikes van Quick gekocht, de duurste uitvoering. Je mag dus verwachten dat je hiermee het beste op dit gebied in huis hebt gehaald. Dit valt vies tegen. Op de zeer kleine display die op het stuur zit is de info slecht af te lezen. Informatie als de dagafstand is niet beschikbaar. Wel kan er op een telefoon een app worden geïnstalleerd en met de display worden verbonden. De app is echter nog in het ontwikkelstadium. Er zitten fouten en belangrijke info kan niet worden weergegeven.
    De aansturing van de motor voor het geven van de ondersteuning is kennelijk niet uitontwikkeld. De ondersteuning varieert tijdens het fietsen en resulteert in het wisselend inhouden en weer ondersteunen. Zeer irritant!
    Op een van de twee fietsen is de ondersteuning volledig uitgevallen tijdens het fietsen. Door een herstart kon het systeem weer worden geactiveerd.
    De handrem aan de zijde van de versnellingsknop is door de grote afstand van de handle tot het handvat niet te gebruiken zonder je hand volledig te verplaatsen richting handle. Dit kan leiden tot gevaarlijke situaties.
    Op de fiets zit een GPS tracking. Jammer dan, dit systeem kan alleen functioneren in combinatie met een dure verzekering. Zonder deze verzekering is de functie onbruikbaar en heb heb je er dus niets aan, je betaald voor gebakken lucht.
    Zoals het er nu uit ziet is het uiterlijk het enig positieve van de fiets, maar ja, je hebt het ding wel gekocht om er op te fietsen.
    Met de oude Sparta en Trek fietsen hadden we geen problemen, miskoop van het jaar?

  11. Ik kocht de QWIC fiets anderhalve maand geleden en direct problemen gehad. De motor geeft bijna geen ondersteuning vanaf 38km/u. Ondertussen reeds 6 keer binnengestoken voor reparatie. De controller werd vervangen, de trapas en een nieuwe batterij maar nog steeds werkt de fiets niet zoals het moet. Verkoper kan geen oplossing geven en contact gehad met QWIC zelf en zij kunnen mij niet verder helpen. Miskoop…

  12. Zeer maar dan ook een zeer slechte service
    Na 5 jaar geen onderdelen meer te krijgen
    Advies is koop nooit een qwic fiets

  13. Tja, ik sluit mij aan bij de negatieve berichten. Als ie fietst is ie geweldig. Maar binnen 3,5 jaar al nieuwe spaken, ketting, voorremmen, display, motor en nu scheidt de accu ermee uit. Honderden euro’s aan kosten en bij de Qwik geven ze niet thuis. Erg slecht. Overigens is dit mijn 3e fiets in nog geen 12 jaar. Eerdere fietsen waten van Sparta. Ook slecht. Maar komen wel allemasl ‘als beste uit de test’ ja na een uurtje fietsen wel. Naar de langere termijn wordt niet gekeken. Volgende fiets wordt een goedkope, dan weet je dat je na een pasr jaar een nieuwe moet kopen.

  14. Wat een beerput gaat hier open. Na een Stella, waar ik nooit problemen mee had, ben ik overgestapt op een duurdere Qwic. Ik fiets heen en weer 60 km naar mijn werk. Ik dacht , ik neem een goede fiets. Twee collegae hadden ook een Qwic en waren tevreden. Begon gelijk al met een raar geluid. Bleek de accu los te zitten in de behuizing, in het frame. De dealer had nog stikkers liggen van een vorig type waar dit ook al een probleem was. Geen gerammel meer. tijdje daarna viel de accu ineens uit. had ik bijvoorbeeld nog 75%, stond hij ineens op nul. Accu is nu opgestuurd en ik heb een leenaccu. Maar zo te lezen gaat dat wel even duren. Ik kreeg na een paar maanden ook al een lekker band. Van een klein splintertje terwijl er antilek banden opzitten. Omdat die van Stella ook bagger waren heb ik er alweer voor 140 euro goeie banden op laten zetten. Ik kan het me niet veroorloven elke keer te laat op mijn werk te komen.
    Ik heb echt spijt dat ik niet gewoon weer een Stella heb genomen.

  15. Met één van de dealer het niet zo getroffen (is inmiddels vervangen door andere dealer).
    Daarom contact gezocht met Qwic .
    Netjes te woord gestaan, goed geluisterd naar mijn verhaal en uit coulance ook nog een mooie oplossing.
    Belangrijkste van alles, een Qwic fiets fiets heerlijk

  16. In april 2019 kocht ik een Qwic MN7. Na enkele weken begonnen de problemen van regelmatig doortrappen en variabele ondersteuning. Ondertussen is ook reeds 4x een spaak in het achterwiel gebroken en de klinknageltjes van het voorste spatbord afgebroken. Na diverse reparaties blijven de problemen elkaar opvolgen en terugkomen. Nu de 2 jaar garantie bijna voorbij is weigert Qwic bovendien om nog verdere reparaties uit te voeren … ?!
    Deze Qwic MN7 fiets is ONBETROUWBAAR ==> NIET kopen

  17. Ik was ook van plan om een Qwic bike te kopen, maar zie er door de slechte service van Qwic nu toch van af. En mensen: volgens het recht mag Qwic de garantie op een fiets niet beperken tot 2 jaar. Dus gewoon aansprakelijk stellen die hap. Grote kans dat je als consument gelijk krijgt van een rechter. Zet je rechtsbijstand verzekeraar er maar op.

  18. Wat is het droevig gesteld met de service van Quick. In november 2020 een Quick Premium i belt gekocht. Al vrij snel duidelijk dat de accu niet goed was, viel steeds met tientalle procenten naar beneden. Opladen ging als een speer of duurde heel lang. Hem eind februari 2021 teruggebracht bij de dealer. Na 2 weken terug gekregen had enkele updates gehad. Na 1 week was duidelijk dat het nog veel erger was, zelfs geen connectie meer met het display. Nu inmiddels 8 weken verder, er gebeurt niets en je hoort niets. Het is wachten op een nieuwe accu(inmiddels zijn er al 4 andere met dezelfde klachten). Maar ja Corona hé………… Waarom niet zo snel mogelijk een nieuwe accu opsturen, ook de dealer komt niet verder. Dus mijn advies is……..koop geen Quick fiets, misschien best wel een goede fiets maar zeer slechte service en je bent je fiets maanden kwijt als er iets is.

  19. In december 2019 nieuwe QWIC RD9 gekocht. Accuproblemen mee gekregen wat uiteindelijk in Juli 2020 resulteerde in een geheel nieuwe fiets. (fiets was onbetrouwbaar geworden) Nu in Februari weer problemen gekregen met uitvallen van de accu. Fiets liet me weer staan. Ondertussen knapte er iets in het achterwiel, spaak afgebroken. Fietsenmaker kijkt in de voorraadbeheersing bij Qwic, en achterwiel was in voorraad. Dus hij stuurt het kapotte wiel op (garantie). Blijkt hun voorraadbeheersing niet te kloppen. Wacht nu al 3 maanden op een nieuw achterwiel, de oude is ingeleverd bij Qwic en komt niet terug. Fietsenmaker heeft me een leenfiets gegeven, maar ben er eigenlijk heeeeeelemaal klaar mee. Dus voor mij ook noooooooit meer een Qwic. Wat een knakemerk is dat.

    1. Ik heb nu 3 jaar Qwic,alleen maar problemen gehad, schavende moter, spaken door de velg, kapotte trapper, div andere kleine dingen, en nu valt de accu halverwege weer mee uit. Dus gaat weer geld kosten hoorde ik al aan de praat van de dealer. Kan natuurlijk weer niet gerepareerd worden. Aub koop nooit dit klote merk!!!

    2. Fiets verbindt na drie weken al niet meer met bluetooth. De fiets zit plots op haast geen ondersteuning meer. Verkoper heeft nu geen tijd en moet maar 60 km gaan fietsen met een fiets zonder ondersteuning.Qwic zelf is niet te bellen voor directe hulp. Eerste en laatste Qwic dus.

  20. Heb spijt als haren op mijn hoofd vanwege de koop van mijn QWIC. KOOP ER NOOIT ÉÉN ! Ik heb hem nu bijna een jaar en ben vaker bij de dealer dan dat ik aan het fietsen ben. Motor vervangen, accu kapot, diverse malen software resetten zonder resultaat, ondersteuning die minder wordt in de laagste ondersteuningen… Ben er zo klaar mee ! Bah ! Nooit meer een QWIC voor mij !

  21. Ik heb een FN7 LITE QWIC,DAAR ZIT EEN OPLAADPUNT IN HET FRAME,ALLEEN HET STEKKERTJEPAST NIET OMDAT ZE GAATJE IN HET FRAME NIET OP DE JUISTE PLAATS GEBOORD HEBBEN DUS CONTACTPUNT VAN DE ACCU KOMT NIET OVEREEN MET HET GAT IN HET FRAME,DUS ACCU ER UIT HALEN OM OP TE LADEN,IK VINDT DIT WEL EEN FOUTJE.

  22. Van de regen in de drup… zo ervaar ik mijn P-RD9.
    Het eerste mankement: gebroken achtervelg, omdat ik in een putje had gereden. Waar haalt men het idee om dit in plastiek te maken?? Resultaat: achterwiel naar fabrikant en fiets een maand kwijt, €200 kosten!
    Het volgende wat kapot ging was de hechting van de batterij. Sinds enkele maanden na aankoop, moet ik met een ‘spie’ tussen batterij en bagagedrager rijden. Blijkbaar een veel voorkomend probleem.
    Vervolgens ging de batterij zelf om zeep. Plots stond ik op ruim 10km van huis met een platte batterij. Diagnose: batterij kapot, maar gelukkig een nieuwe in garantie. (uiteraard weer even zonder fietsvergoeding, want de bestelling liet op zich wachten)
    Volgende defect: de controller waar mijn batterij in past. Weer een grote kost voor een nieuw stuk! Intussen heb ik al enkele keren mijn spatbord vooraan moeten terug vastkleven en zit er ook al een nieuw op.
    Volgende defect: display kapot, wegens ‘verzopen in de regen’. Moet zoiets niet waterbestendig zijn of mag men alleen fietsen als het niet regent?!
    Mijn display is besteld begin juli en zou geleverd worden op 24 augustus. Op 24 augustus kreeg ik vervolgens de verrassing van mijn leven!!! Het display zal pas geleverd worden FEBRUARI 2022! Die mensen hebben er ECHT geen idee van hoe afhankelijk sommige mensen zijn van hun fiets! Voor mij nooit meer een Qwic!

  23. KOOP GEEN QWIC
    Ik heb 4 jaar een qwic fiets gehad, er ging veel kapot, maar mijn dealer wist mij altijd weer naar tevredenheid te helpen. De fiets was daardoor wel duur in onderhoud. Dit voorjaar heb ik de fiets ingeruild voor een duurder model, de MA8. De fiets kost meer dan 3000 euro. Na 3 maanden ging de fiets al kapot. De dealer krijgt geen onderdelen van Qwic. De fiets staat nu al 6 weken stuk bij de dealer. Ik heb Qwic benaderd, maar die geven geen gehoor. Gevolg is dat ik alles met de auto moet doen. Als ik dit vooruit had geweten had ik geen Qwic gekocht. Daarom de waarschuwing aan andere kopers: KOOP GEEN QWIC!

  24. Dit moet je weten als je van plan bent om een QWIC fiets te kopen.
    Na 41 maanden en 2950 km ging mijn QWIC Premium MN8 elektrische fiets van tweeduizendzevenhonderdnegenenveertig euro stuk. Volgens de dealer was de Bafang motor onherstelbaar kapot en moest vervangen worden. Alleen de motor zonder reparatiekosten zou minimaal 750 euro kosten.
    Ik ben een oudere gebruiker en heb de fiets gebruikt voor o.a. boodschappen in de directe omgeving en verder de motor nooit extreem belast, daarnaast heb ik hem de winter niet gebruikten de fiets verder goed onderhouden.
    Op 13-9 eerst mail naar QWIC gestuurd (daarna nog enkele) en pas op 8-8 het volgende antwoord ontvangen;
    ……….Ik lees dat u de fiets op 30 maart 2018 aangekocht en wij hanteren een garantieperiode van 2 jaar met een coulance regeling van enkele maanden, deze termijn is echter al verstreken. Ik kan begrijpen dat het een vervelende situatie is wanneer dit dan kosten met zich meebrengt……..
    Sonja
    Customer Service
    http://www.qwic.nl
    Pedro de Medinalaan 11 | 1086 XK | Amsterdam | The Netherlands

    Ik vraag me af of dit zomaar kan en mag.
    Ik denk hier ook aan het conformiteitsbeginsel.
    Er bestaat toch een gebruiksduurverwachting. Als consument heb ik recht op een deugdelijk product, en dan mag ik verwachten dat de motor het niet al na deze tijd begeeft. Ik mag toch van QWIC verwachten mij hierin tegemoet te komen.

    S.S. Maastricht

    P.S. Hier kun je het als klant verder mee doen!

  25. Ik heb ook een Qwic fiets , na 2 1/2 jaar ook problemen . De accu valt steeds uit en dan weer aan na 5 km fietsen . De accu is vervangen en het probleem blijf , voorwiel motor vervangen , nieuwe bekabeling enz enz maar het probleem blijft . De fiets staat al een half jaar bij de fietsen maker en kan het probleem niet vinden . Dit is mijn 2 de Qwic fiets en bij de eerste nooit problemen gehad . Ik ben er ook klaar mee , mis gewoon mijn fiets

  26. Sinds 3 jaar in het bezit van een Qwic RD10 die ik gebruik voor woon/werkverkeer. Mooie en fijne fiets, als hij het doet tenminste! Heeft inmiddels meer uren bij de fietsenmaker gestaan dan dat ik er met plezier op heb kunnen fietsen. Trapas is 3x vervangen want was van binnen volledig verroest. Bevestiging stuurcomputer is 2x afgebroken vanwege de zeer kwetsbare constructie. Motor is vastgelopen en vervangen, accu en oplader vervangen, vooras vervangen en regelmatig foutmeldingen door loszittende bedrading. Eerste 2 jaar nog onder garantie, 3de jaar alleen uurloon, inmiddels alle kosten voor eigen rekening. Qwic reageert traag of helemaal niet op klachten en komt niet met een structurele oplossing. Mijn fietsenmaker en ikzelf zijn helemaal klaar met dit merk!

  27. In 2020 een QWIC MA11 Performance speed pedelec aangeschaft, met onderstaande problemen:

    1. 2500km : BROSE TF middenmotor defect, motor onder garantie vervangen
    2. Na reparatie : achterlicht defect, onder garantie vervangen
    3. Na 5000km: voor de 2e keer BROSE TF middenmotor + 735Wh accu defect, onder garantie vervangen
    4. Softwareproblemen: bij het updaten van de software wordt de verlichting uitgeschakeld, alleen te verhelpen door de dealer + QWIC

    In totaal voor zo’n € 4000,- aan rekeningen liggen. In de praktijk komt het er op neer dat na de garantieperiode van 2 jaar fiets is afgeschreven (nieuwprijs € 5200,-).

    QWIC reageert traag en komt niet met oplossingen (fiets retour nemen bijvoorbeeld).

    Kortom: laat bij de keuze van een fiets QWIC rustig links liggen!

  28. Helaas valt bij mij de fiets constant uit. Maarliefst 7x terug geweest naar de dealer!!!
    Er wordt gezegd dat er contact met Qwic is opgenomen en zij vervolgens aangeven wat er vervangen moet worden. Al me al een half jaar verder en rij nu inmiddels op een leen fiets.

    Meerdere electische fietsen lees je online klachten over. Helaas is dit bij Qwic niet anders. Los daarvan kan je niet iemand vragen om 7x terug te gaan naar de dealer om de fiets te laten checken. Ik wacht nog altijd op een antwoord van Qwic. Ik hoef in mijn leven geen Qwic meer en hoop nog altijd dat ik de fiets kan inleveren en mijn geld terug krijg. Een reactie blijft tot op heden helaas uit.

  29. Sinds eind november 2021 in het bezit van een Qwic Premium I iMN7+ damesmodel.
    Na 2 weken langs de fietsenmaker gefietst en aangegeven dat de fiets instabiel is! Ja dat komt omdat het een damesmodel is en het frame van een Qwic is minder stijf dan een gerenommeerd merk fiets.
    Klacht ingediend bij Qwic en ook opnieuw bij de fietsenhandelaar in Krommenie en wat voor antwoord krijg je? Ja we willen je fiets wel terug nemen voor 2200 euro en dat is een afschrijving van meer dan 900 euro in 2 maanden tijd.
    Qwic wil ook zelfs de fiets in onderzoeken!! Wees gewaarschuwd en koop GEEN QWIC FIETS. Rommel eerste klas….

    1. Hier hetzelfde probleem , als ik iets laadt op de bagage drager is heel onstabiel , dus gevaarlijk met kinderzitje , ben benieuwd op men mail na qwic

  30. Tja, QwicMN380 mei 2021 en 2500 km. Ik rij meer heen en weer de dealer dan wat anders. Constant foutcodes. Soms wel, soms geen ondersteuning.
    Is mijn 4de E-bike. Bij de andere 3 (Giant) nimmer problemen gehad.
    Die kosten dan ook geen 4500 €. Die zijn wat goedkoper en bijna probleemloos.
    Als Qwic daar 2000€ voor geeft mogen ze de hele handel weer komen halen.
    Nooit meer. Slechte kwaliteit en geen service

    1. Ik denk dat ik bij de dealer ga inwonen. Jammer genoeg voor mij maar gelukkig voor hun zaak is de dealer gestopt met Qwic. Tja, hoe zou dat toch komen

  31. Ben opzoek naar een nieuwe e bike. Kheb al jaren een `Sparta, maar heb m’n oog laten vallen op een Qwick, maar als ik dit zo lees, dan blijf ik toch maar bij Sparta en mijn vertrouwde fietsenmaker

  32. Heb in november qwic fiets gekocht in Hoogerheide. Trapondersteuning werkt niet naar behoren bij heuveltjes. Verspringt constant en soms doet hij niets meer. Fiets gaat nu voor de 4e keer terug naar de fietsenmaker maar ik heb er weinig vertrouwen in. Durf er niet ver mee te fietsen want ik denk dat hij er weleens opeens helemaal mee stopt. Miskoop geweest en zonde van de € 2700,-.

  33. Qwick fiets van 3000 euro 2 jaar oud middagje in de regen gestaan kan hem niet meer aan en uit zetten naar de dealer nieuw display besteld
    Toch naar de camping nu valt hij telkens na een paar meter uit andere gasten hier met goedkopere merken rijden zorgeloos rond baal als een stekker

  34. Bijzonder slechte ervaring met mijn QWIC MA11 Performance Speed: na resp. ca. 7000 km zijn reeds 2x de Brose TF motor, 2x de 735 Wh accu en de verlichting onder garantie vervangen (reparatiekosten meer dan € 5000,-). Daarnaast 2x verlichting onklaar geraakt na het updaten van de software (verholpen door de dealer en QWIC). Op dit moment valt zo nu en dan de ondersteuning weg (lijkt een slecht contact in de accu connector: fiets geeft dan foutcode 81 en is over als je de accu wat heen en weer beweegt).
    Ze zijn (gelukkig) niet meer nieuw verkrijgbaar, maar mocht je er nog eentje (tweedehands) tegenkomen: rustig laten staan!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *