Ervaringen E-Bike Das Original

Ervaringen E-Bike Das Original

Ervaringen E-Bike Das Original

Merk: E-Bike Das Original
Website: ebikedasoriginal.nl
Actief sinds: ?
Prijsklasse: 2499,- tot 6299,-
Aantal (E-Bike) modellen: 53

E-Bike Das Original is een Duits fietsmerk dat uitsluitend E-Bikes produceert. Over het algemeen zijn de Duitse merken die we eerder behandeld hebben altijd erg goed uit de bus gekomen.

Duitse fietsen zijn vaak voorzien van Bosch motoren. Dit is natuurlijk al een flink pluspunt. Daarnaast zijn de regels in Duitsland strenger dan in Nederland. Zo moeten stuurpennen, zadelpennen en verlichting aan bepaalde eisen voldoen. Als je gaat voor een premium Duits merk zoals Victoria, Pegasus of E-Bike Das Original kun je dus uitgaan van een bepaalde kwaliteitsstandaard die je op Nederlandse fietsen niet altijd ziet.

Prijzen E-Bike Das Original E-Bike

Waar Victoria en Pegasus fietsen al verkrijgbaar zijn vanaf zo’n 2000 euro is dat hier iets anders. De goedkoopste E-Bike Das Original is de City Classic die een adviesprijs van 2499,- draagt.

City Classic voor 2499,-
City Classic voor 2499,-

Voor dit geld krijg je een stadsfiets met een 400Wh accu, Bosch motor en schijfremmen. Niet verkeerd. Dit is ook gelijk het enige model met deze prijs. Vanaf daar gaan de prijzen snel richting de 3000 euro. Voor dit geld krijg je overigens ook meer versnellingen en een zwaardere motor.

In het hogere segment heeft het merk ook flink wat aanbod. Waar de eerste modellen ons qua uiterlijk niet zo aanspreken is dat in het hogere segment wel het geval. Er zijn prachtige sportieve fietsen verkrijgbaar met indrukwekkende specificaties.

Al met al is de prijs kwaliteit verhouding prima maar liggen de prijzen iets boven het gemiddelde.

Voordelen E-Bike Das Original fiets

Duitse degelijkheid, je kunt uit gaan van een kwaliteitsstandaard die boven gemiddeld is. De fietsen worden afgemonteerd met goede degelijke onderdelen en er worden hoge eisen gesteld aan de fietsen.

Het merk heeft een enorm ruim assortiment. Ook in het hogere segment is er voldoende keuze. Houd je van sportieve fietsen met goede prestaties en hoge kwaliteit onderdelen? Dan ben je absoluut aan het juiste adres.

E-Bike Das Original Trekking ervaringen
Trekking 001E voor 6299,-

De fietsen zijn allemaal voorzien van een Bosch systeem. Dit staat erg goed bekend en heeft samen met Bafang ook onze voorkeur.

Er ligt een aardig dealernetwerk. De kans dat er een verkooppunt bij jou in de buurt zit is dus aardig aanwezig.

Nadelen E-Bike Das Original fiets

De prijs ligt wat hoger dan gemiddeld. Ook kun je eigenlijk vanaf 3000 euro pas een beetje shoppen. 

De goedkopere modellen zien er naar onze mening niet zo heel erg denderend uit. Dit zijn ook typisch Duitse modellen en zullen iets minder aanslaan bij het Nederlandse publiek.

Ervaringen E-Bike Das Original

Maar wat is de ervaring van de consument met E-Bike Das Original elektrische fietsen?

Facebook reviews

Op Facebook vinden we niet zo heel veel ervaringen met het merk. Dit doet ons vermoedden dat het bedrijf nog niet zo heel erg veel fietsen in Nederland verkoopt. Tussen de reviews die we wel vinden zit 1 slechte review over de lakkwaliteit. Echter is het voor ons niet te achterhalen of dit gegrond is omdat er nog maar zo weinig over het merk te vinden is.

Overige reviews

Verder komen we online ook weinig verhalen tegen van consumenten. Echter zijn de verhalen die we wel kunnen vinden best wel positief. We vinden wat berichten op verschillende websites die verder allemaal positief zijn. Weinig tot geen klachten dus.

Daarnaast vinden we verschillende fietstesten van bijvoorbeeld de ANWB, het AD, de Telegraaf en de fietsersbond. Deze uitslagen zijn ook zonder meer positief te noemen.

Conclusie

Het merk levert in het hogere segment prachtige fietsen. De fietsen zijn niet goedkoop. Ze worden uitgerust met hoge kwaliteit onderdelen.

Online is er nog niet heel veel te vinden over het merk. Laat dus ook vooral hieronder even weten wat jouw mening over de fietsen is en wat je bevindingen zijn na aanschaf of een proefrit. 

Wij vermoedden dat dit merk de komende jaren best wat marktaandeel zou kunnen veroveren. We blijven het uiteraard op de voet volgen.

Jullie ervaringen

Heb je zelf ervaringen met E-Bike Das Original elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

3.5/5 - (60 stemmen)

13 gedachten over “Ervaringen E-Bike Das Original”

  1. In april 2020 een Das Original C007 Intube Active gekocht. Heel tevreden over de rijkwaliteiten van deze fiets, echt heel blij mee (en nog steeds!).
    Maar…. na ca. 3 weken begon de lak spontaan te bladderen. Volgens de vertegenwoordiger in Nederland van Das Original , de EBike Factory in Uden, was het mijn eigen schuld. De conclusie was meteen getrokken: hangslot op de fiets laten vallen. Dit was niet alleen onwaar, heb daarvoor 15 jaar Sparta Ion gereden en zal ongetwijfeld weleens met mijn slot tegen de fiets hebben gestoten, maar dat gaf al die jaren geen lakschade. Het heeft me tot begin mei 2021 (!) veel moeite en gezeur gekost om de klacht in behandeling te nemen. Das Original adverteert immers met 30 jaar framegarantie. Inmiddels had de fietswinkel mij laten weten dat er nóg 7 Das Original slachtoffers in zijn winkel waren met een zelfde lakprobleem. Begin mei jl. heeft de vertegenwoordiger mijn fiets opgehaald om de fiets opnieuw te spuiten. Anderhalve maand later nog niets van hem vernomen en mijn fiets nog steeds niet terug. Na wat negatieve reviews over dit merk online kwam de vertegenwoordiger opeens in actie en had ik binnen drie dagen mijn fiets terug, keurig in de lak. “Als het probleem zich weer voordeed, zouden ze hem komende winter (als er meer tijd is) opnieuw helemaal lakken”. Omdat mijn vertrouwen in dit merk volledig weg is, vroeg ik mij dit even in een mailtje te bevestigen, maar dat wil Das Original niet… Hoe win je vertrouwen van de klant terug, vraag ik me dan af. Ze willen van me af en hebben nu voorgesteld de fiets tegen de aankoopprijs terug te nemen. Zooo jammer, nogmaals, de fiets is qua rijkwaliteiten fantastisch! Eén mailtje dat ze bij nieuwe lakproblemen de fiets opnieuw behandelen, zou voldoende zijn om van mij van een zwaar teleurgestelde, een alsnog tevreden klant te maken. Gemiste kans, nu moet ik noodgedwongen op zoek naar een andere (ander merk) fiets.
    Conclusie: Das Original is een fantastische fiets, de serviceverlening van dit merk is echt te triest voor woorden. Behoedt u voor veel ellende en frustratie, niet kopen! Er zijn vast meer ebikes, die fantastisch fietsen en waarvan het service-level wél goed is!

    1. Ik heb hetzelfde probleem
      op vele plekken een blusje er van af.
      Heb hiervoor ook een sparta gehad deze mankeerde niets, op een gebruik spoor krasje na
      Ik heb het gemeld in de winkel waar ik mijn fiets heb gekocht maar kwam door mijn slot werd er gezegd. Heb een troep flesje dunne lak kunnen kopen waar ik niets aan heb.
      Een heel prettige fiets om mee te fietsen.
      Als het nog erger word laat ik m voor mijn kosten maar spuiten. ik durf me fiets meest niet op slot te doen een klein tikje en er vliegt een blusje vanaf

    2. Gisteren proef gereden met meerdere E bikes vergelijkbaar de de das original E bike. Maar de Ebike das original sprong qua rij kwaliteit, afwerking en degelijkheid er met kop en schouders boven uit. De fiets is echter wel plus minus 500 euro duurder dan een vergelijkbaar merk van bv Stella.

    3. wij hebben hetzelfde probleem, na twee jaar gebruik ongeveer tien ronde kleine op butsjes lijkende plekjes. Ik dacht eerst aan beschadigingen maar ik vernam van de dealer dat er veel klachten zijn over de lak van Ebike Das Original. De dealer is gestopt met leveren van dit merk

  2. Beste IBK,

    Goed dat ik dit lees want na mijn oriënterende fase stond een fiets van Das Original hoog op mijn lijstje. Nu zal ik een andere keuze maken aangezien ik toch naar e-bikes kijk in een hogere prijsklasse. Jammer maar helaas.

    Groet,
    MD

    1. Ebike dasoriginal 5 versnellingsnaaf gekocht met cx moter mooie en goede fietsalleenin de vierde versnelling fiets hij een beetje zwaar ik weetniet hoe ik dit moet oplossen in de 3 is net iets te licht

      1. Dat kun je niet oplossen helaas, de stappen tussen 5 versnellingen (Nuvinci 5E) zijn vrij groot. De CX motor compenseert dat wel weer maar de cadans (aantal pedaalomwentelingen/min) kan door de grotere stappen tussen de 5 standen net wat te hoog of te laag aanvoelen daardoor.

  3. In 2020 hebben we de fietsbeurs in Utrecht bezocht, met de bedoeling om ons te oriënteren op 2 nieuwe E-bikes. De uitdaging zat hem erin dat we een kleine dames fietsmaat wilden hebben voor mijn vrouw. Ze reed tot dat moment de kleinste Koga, maat 47. Maar vanwege haar lengte 156cm en een ongeval was ze op zoek naar een kleinere maat fiets. Alle bekende Nederlandse merken bezocht op internet, maar nergens een kleinere fiets dan maat 46. De fietsbeurs in Utrecht was dus bij uitstek de gelegenheid om die merken te bezoeken die een kleinere maat hadden dan de genoemde maat 46/47. Als fervent Kogarijder, diverse fietsen van dit merk hebben we gehad, vonden we het teleurstellend dat zij niet kleiner gaan dan maat 47. Via internet dus enkele merken genoteerd die mogelijk aan onze wens zouden kunnen voldoen. Zo kwamen we uit bij E-bike Das Original, al onze vragen werden naar volle tevredenheid beantwoord, maar dan uiteraard een proefrit maken. Vanaf het moment dat ik op de fiets zat was ik onder de indruk van de stabiliteit en soepelheid van de gehele fiets, scherpe bochten waren geen enkel probleem, en sturen ging uitermate soepel en stuurvast. Helaas was er geen fiets in maat 45 beschikbaar zodat mijn vrouw een proefrit kon maken.
    Ook Koga had een E-bike waarbij de accu in het frame is ingebouwd, ik heb ook op deze fiets gereden nadat ik op de E-bike Das Original had gereden. Ik was hevig teleurgesteld in deze fiets, het sturen ging niet soepel, net of de fiets een andere kant op wilden dan ik stuurde, Toen ik af stapte sprak een mij onbekende man mij aan en vroeg naar mijn fietservaring. Het bleek dat hij hetzelfde gevoel had met deze fiets.
    Vervolgens breekt corona uit en stellen we onze zoektocht naar nieuwe fietsen even uit. In september dat jaar toch eens bij een voor ons onbekende dealer op bezoek gegaan (afstand circa 20km). Een goede dealer is voor ons belangrijk om op terug te vallen mocht er service nodig zijn. Ook in die tijd contact gehad met de importeur uit Uden, of deze mogelijkheden zag om proef te kunnen rijden op een maat 45 fiets. Onze voorkeur ging uit naar Tour Intube Performance 004+ met riemaandrijving en een Nexus 5 versnellingsnaaf. Of de Trekking Intube Performance CX met Rohloff E14 naaf. We werden door de importeur doorverwezen naar een dealer, naar onze mening te ver uit de buurt. Inmiddels was het januari 2021 en had ik weer contact met de dealer zo’n 20km van ons woonhuis vandaan. Ik twijfelde aan de Nexus 5 versnellingsnaaf aangezien we ook graag in heuvelachtig terrein fietsen. De dealer bood aan om vrijblijvend van beide modellen een maat 45 en maat 55 te bestellen zodat we op beide fietsen konden proef rijden. Begin mei was het zover, we konden proef rijden, uiteraard eerst met de fiets met de Rohloff naaf. Mijn maat 55 stond eigenlijk gelijk goed afgesteld, de fiets van mijn vrouw moest enkele malen versteld worden, zadel en stuur voor zij de goede positie gevonden had. Het is dus de Trekking Intube Performance CX met Rohloff E14 naaf geworden, inderdaad een heel erg dure fiets.
    Inmiddels is het oktober, en ondanks dat ik door een operatie ruim 6 weken niet mocht fietsen hebben we inmiddels ruim 1500km met deze fietsen rond gereden, onlangs ook in de bossen over onverharde bospaden. De fiets is super stabiel, het elektrisch schakelen van de Rohloff naaf is super. Het enige minpunt aan de fiets is dat er geen verende zadelpen op gemonteerd is, zou zeker verwacht mogen worden aangezien er wel een top verende voorvork is gemonteerd. Zelf heb ik inmiddels een Redshift verende zadelpen gemonteerd, de gehele combinatie is top voor ons. We durven wel te stellen dat deze fiets ons veel beter bevalt dan alle andere merken die we tot nu toe gehad hebben. Wij hebben dus een 2021 model en geen enkel probleem met afbladderen van lak zoals in een andere review is beschreven.

  4. Ebike dasoriginal 5 versnellingsnaaf gekocht met cx moter mooie en goede fietsalleenin de vierde versnelling fiets hij een beetje zwaar ik weetniet hoe ik dit moet oplossen in de 3 is net iets te licht

    1. Wij hebben allebei een City Classic en zijn er erg tevreden over. Na op verschillende e-bikes te hebben proefgereden, was de keuze snel gemaakt. Hij fietst en stuurt perfect. Ik lees over problemen met de lak, maar daar hebben wij (tot nu toe) geen last van. Omdat wij de fietsen bij een betrouwbare fietsenzaak gekocht hebben, voorzie ik geen problemen met de service mocht het nodig zijn. Bovendien verkopen zij geen fietsen waar ze zelf niet achter staan. Dit zegt ons meer dan genoeg.

  5. Wij hebben veel plezier van onze Ebike original C004. In drie jaar al 9000 kilometer op de teller. Degelijke fiets. Fietst makkelijk, actieradius zeer goed. Voor Ardennen en Eifel heb je voldoende aan 8 versnellingen en ondersteuning. Zelfs met bagage (tent). Het inzetten en uithalen van de intube-accu is bij kleine framematen wat lastig. We hadden in het begin wat problemen met een van de fietsen die de accu niet herkende, maar na een beurt bij de fietsenmaker is dat opgelost (waarschijnlijk software-update gehad). We herkennen de lakproblemen. We hebben een goede lakstift gekocht via een autoverfwinkel die stiften op kleur maakt. Kost 20 euro.
    Enige nadeel is dat het frame niet stijf genoeg is waardoor de fiets met bagage op de bagegedrager en voor op lowriders zwabbert. een stuurtas is dan helemaal uit den boze.

  6. In het voorjaar van 2022 hebben we 2 Ebike das original toer pro wave gekocht en met beide fietsen al rare problemen gehad. Eerst van één fiets problemen met de achterrem hij remde niet goed meerdere keren terug geweest naar de fietsverkeer, totdat wij een keer aan het fietsen waren en behoorlijk hard van een heuvel afdingen en de achterrem helemaal niet meer wilde remmen. Toen pas kwam er een nieuwe rem op voor garantie. Bij de tweede fiets brak nadat mijn man net 1100 km had gefietst zo spontaan het zadel af. (Hij is misschien een paar kilo te zwaar, maar echt geen zwaarlijvig persoon)Beide schroeven waren ineens afgebroken. Hij maakte een hele rare slinger doordat het zadel afbrak. We hadden geluk dat er niet een auto of iets dergelijks net ook daar reed. We hebben ruim 12 jaar lang alleen maar spartaan ebikes gehad en daar echt nooit geen problemen mee gehad. We zijn nu al vaker met deze fietsen terug geweest als al die andere jaren met de spartaan. En het zijn echt geen goedkope fietsen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *