Ervaringen Amslod E-Bike

Ervaringen Amslod E-Bike

Ervaringen Amslod E-Bike
Merk: Amslod
Website: Amslod.nl
Actief sinds: 2015
Prijsklasse: 1000,- tot 2000,-
Aantal (E-Bike) modellen: 11

Amslod levert elektrische fietsen direct van fabrikant naar consument. Het idee is dat de fiets hierdoor een stuk voordeliger is dan fietsen die op de reguliere manier verkocht worden. Normaal gaat een fiets van fabrikant naar importeur / distributeur naar fietsenwinkel en vervolgens pas naar de consument. Omdat deze tussen handelaren uiteraard ook moeten verdienen ligt de prijs voor de eindgebruiker een stuk hoger.

Als u een proefrit wil maken op een Amslod fiets kan dit bij u thuis. U vraagt een proefrit aan via de website en er komt een medewerker langs om de fiets samen met u te testen. In eerste instantie staan de prijzen van die fietsen nergens op de website vermeld. Waarom dit is is onduidelijk maar gelukkig kunnen we via de ANWB wel de prijzen zien. Deze lijken alleszins redelijk te zijn. Mooie fietsen, goede techniek en dat voor een prima prijs. Maar zijn deze fietsen kwalitatief ook zo goed als dat Amslod beweert? 

Prijzen Amslod

Je kunt de volledige prijslijst alleen vinden als je de brochure aanvraagt. Dit hebben wij voor je gedaan. Hier vind je alle Amslod Prijzen.

Amslod e-bike ervaringen

Voordelen Amslod e-bike

Het grote voordeel is dat de fiets scherp geprijsd is. De fietsen worden geleverd tegen concurrerende prijzen. Een vergelijkbare fiets van een ander merk kan zomaar een paar honderd euro meer kosten. Daarnaast is het een voordeel dat Amslod bij u aan huis komt voor een proefrit. U hoeft de deur niet uit en doet gelijk zaken met de fabrikant. 

Wanneer er iets misgaat of er garantie verleend moet worden horen wij vaak dat fabrikanten verschuilen achter dealers en andersom. Omdat Amslod direct aan u levert is dit probleem niet aan de orde. Er zijn korte lijntjes in het geval van garantie.

Nadelen Amslod e-bike

Een nadeel is dat u in veel gevallen geen Amslod winkel in de buurt zult hebben voor service en onderhoud. U kunt niet even bij de verkoper naar binnen rijden om de banden op te laten pompen. Dit kan bij veel andere merken wel.

Een ander nadeel is dat de prijzen niet bepaald transparant zijn. Op de website van de ANWB kost de duurste Amslod fiets bijvoorbeeld 1999 euro. Via Facebook word geadverteerd met ‘’890 euro inruil korting’’. Wij stellen onze vraagtekens bij deze claims en vermoeden dat de fiets nooit voor een adviesprijs welke 890 euro hoger lag verkocht is.

Ervaringen Amslod e-bike

En nu het aller belangrijkste; wat zijn de consument ervaringen van de Amslod e-bike? Hoe is de kwaliteit van de fiets en de service? Lees het allemaal hieronder.

Facebook reviews

Op Facebook staan de reviews uit maar uiteraard is er genoeg te vinden over het merk en de fietsen op Facebook. Er zijn een aantal kritische berichten te vinden over slechte levertijd en het niet beantwoorden van de telefoon. Alles wijst er op dat er bij Amslod gewerkt word aan oplossingen. De service lijkt prima volgens afspraak te gaan. Zoals bij elk bedrijf gaat ook hier wel eens wat mis maar de algehele ervaringen lijken positief te zijn.

Overige reviews

Op overige review websites worden klanten wel actief benaderd voor het plaatsen van reviews. En met resultaat. Op Trustpilot zijn 135 ervaringen te vinden. Hier scoort Amslod een 3,8 van de 5 sterren. Dit is een goed begin maar er valt nog winst te behalen. De laatste berichten zijn vooral kritisch en gaan over matige service na koop van een Amslod product.

Amslod reviews

Op Kiyoh zien we 1855 beoordelingen met een gemiddelde van 8,4 van de 10. Dit is indrukwekkend. Het vermoeden is dat er actief reviews worden verzameld op Kiyoh. Desalniettemin een hele goede score.

Amslod reviews

Conclusie

Amslod levert fietsen welke een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. De fietsen kunnen aan huis getest worden. De service blijkt soms nog wat onder peil te zijn. Dit is een verbeter punt voor Amslod. Zoals bij elk bedrijf gaat ook hier wel eens wat mis. De uitdaging word om dit in de toekomst zo snel mogelijk op te lossen. Amslod is een relatief jong bedrijf en lijkt absoluut de juiste intenties te hebben.

Koop je een Amslod fiets? Je kunt er vanuit gaan dat je een degelijk product krijgt voor een hele redelijke prijs.

Jullie ervaringen

Heb je zelf ervaringen met Amslod elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

Veelgestelde vragen

Wat kost gemiddeld een e-bike van het merk Amslod?

E-bikes met een voorwielmotor kosten 1395 euro of meer en een e-bike met een middenmotor kost 1795 euro of meer.

Hoeveel garantie krijg je bij Amslod?

Bij aankoop van een Launch Edition e-bike krijg je drie jaar garantie.

Waar moet ik op letten als ik een e-bike aanschaf?

Het is belangrijk dat je kijkt naar de actieradius van de fiets en de soort motor. Bovendien moet de fiets ook comfortabel fietsen. Je kunt ook kijken naar de garantie van de fiets en de hoeveelheid onderhoud.

E-bike merk beoordelen?

37 reacties op “Ervaringen Amslod E-Bike”

  1. Koop absoluut geen fiets van Amslod. Als je er wat mee krijgt ben je gegarandeerd de sjaak. Ik zit nu net als bij de review iets eerder in deze rij al maanden te wachten op onderdelen (het display). Amslod zegt ze niet te hebben terwijl ze gewoon nog fietsen verkopen waarop die displays zitten. Dus de verkoop gaat voor de service. Ze zeggen dat ze geen onderdelen geleverd krijgen door de Corona maar ik zie hier op deze site tientallen berichten staan over fietsen die de afgelopen maanden zijn geleverd.
    Vanmorgen hebben ze mij, zonder bericht van afzegging, laten zitten wachten op een reparateur die niet kwam opdagen. De onderdelen van Amslod kun je alleen bij Amslod krijgen. Amslod schrijft overal “de klant is koning” maar dat is dan wel de nieuwe klant. De bestaande klanten worden pas als laatste geholpen. De ANWB raadde Amslod eerst aan maar nu staat in hun laatste test, in hun huisblad de kampioen, dat Amslod qua tevredenheid van klanten helemaal onderaan bungelt met maar 33% tevreden klanten. KOOP HIER DUS NOOIT EEN FIETS.

    1. Amslod fiets heeft een mooie display,echter hierop verscojnen ook veel error codes. Na verzoek om monteur duurt het 3 wekenvoordat men tijd heeft
      Slechte zaak om klanten te laten barsten juist in de vakatie periode dat men veel gebruik wenst te maken van de ebike. Best wel spijt van kopen van een Amslod fiets

    2. Klopt ik heb een fiets van nog geen jaar oud. Moet een nieuwe motor in. Vanaf mei ben ik al bezig. Hij staat nu al 14 dagen bij een servicepunt. Je hoort gewoon niets en nu is het de schuld van de Corona. Dus de service is echt slecht en ik voel me als klant geen koning

    3. Wij hebben precies dezelfde negatieve ervaringen. De displays blijken niet waterdicht. Na enige tijd beslaan de schermen en ontstaan storingen in de trapondersteuning. Verzoeken om reparatie worden niet of zeer traag beantwoord. Ook de kwaliteit van de motor en trapondersteuning is ondermaats. Na enige tijd piep en kraakt het flink! Wij wachten inmiddels al 4 maanden op reparatie.

    4. Mijn vrouw heeft eind mei haar Amslod fiets gekregen. Nu hebben we al voor de 3e keer een foutmelding. Connector kapot.dus in 1.5 maand tijd. De laatste keer hebben we de fiets opgehaald en na 6 km kregen we weer de zelfde storing. AMSLOD reageert slecht /niet adequaat op melding. We hebben geen vertrouwen meer.trouwens in deze fiets.

    5. Wil je mentaal kapot koop dan een Amslod .gespaard voor zo’n.b mooie fiets en je hebt er voor 2500 euro stress voor terug
      Echt erg ¡!!!!!!!!!!!!

    6. Niets dan ellende met mijn amslod fiets er is al van alles kapot gegaan .
      de bagagedrager een half jaar op moeten wachten, nu de motor krijg geen reactie van amslod. nooit meer een Amslod.

    7. Beste Jan, ik weet 100% hoe jij je voelt. Het is een prutsbedrijf: 10 incidenten met een nieuwe fiets en wat ik ook heb geprobeerd, Amslod weigert de fiets om te ruilen. Ik start nu een actie KOOP NOOIT EEN AMSLOD. T-shirts en hesje met deze tekst trek ik dit jaar bij al mijn vrijwilligerswerk

    8. Nou ik heb mijn Ebike nog niet eens , maar ben nu al heel bang voor de service. Vorige werk een E bike gekocht in Meppel tot zover ging het goed , de fiets zou sowieso voor Vrijdag 25-03-2022 bezorgd worden daar stond de verkoper voor , nu blijkt dat ik de fiets al had moeten betalen , anders word de fiets ook nog niet bezorgd , ik heb daar over gebeld dat de verkoper mij daar niet van op de hoogte heeft gebracht ( trouwens vreemd dat je moet betalen terwijl je nog geen fiets hebt of hebt gezien . Mijn rechtsbijstandsverzekering ook gebeld en die vinden het ook vreemd) maar goed ik heb het toch betaald nu omdat mij telefonisch gezegd is dat de fiets dan alsnog voor Vrijdag bezorgd zal worden hopelijk . Weer even Amslod gebeld toen kreeg ik een telefoniste aan de telefoon die mij totaal niet liet uit praten ik moest van haar mijn verhaal heel kort houden , dus sprak ze constant voor mijn verhaal heen ik ben zo kwaad geworden om haar brutale grote mond , en verbrak ze ook nog een de verbinding . Nu heb ik totaal geen vertrouwen meer in de koop van mijn E bike en of ik wel de fiets op de door de verkoper beloofde tijd krijg . Maar daar heb ik gelukkig mijn rechtsbijstand verzekering voor . Dus tot nu toe is alles nog fout gegaan .

    9. Ik wil dus nooit meer een stella fiets kopen omdat ik daar schandalig behandelt ben ik had daar twee fietsen bestelt maar eentje kon niet geleverd worden met het fietsplan domweg omdat zij de papierkraam niet op orde konden maken daarna had ik mijn fiets in de bestelling laten staan toen mijn fiets uiteindelijk geleverd moest worden kon deze niet geleverd worden met display wat ik wel besteld had de reden was dat zij mijn fiets weer hadden doorverkocht schandalig toen ik mijn fiets wilde annuleren werd mij verteld dat dit niet kon en ik dan een boete moest betalen wat ik geweigerd heb en de fietsen toch heb geannuleerd op grond van een niet complete fiets ik heb nu een amslod fiets gekocht en super tevreden ik heb nog nooit zo een goede fiets gehad met een perfecte service en als ik dit nog eens zou moeten doen deed ik dit meteen weer

  2. In september 2019 een Amslod Newton 2020 Limited Black Edition 7 versnellingen voorwiel(rotatie) fiets ontvangen. Nu tijd voor een evaluatie van deze fiets. Goede aflevering, goede garantieservice, de accu was stuk.
    Prima fiets maar er is een grote maar. De electrische ondersteuning belooft niet wat de documentatie propageert. De ondersteuning bestaat uit een ecostand en sportstand = dus 2×5 standen. Helaas daar heb je niet zoveel aan . Extra power(sport) is alleen merkbaar bij optrekken vanuit stilstand . De software van de ondersteuning is geprogrammeerd als een soort cruise control bij een auto. In stand 1 word je vanzelf naar 11 km gezogen, stand 2 -15 km ,stand 3 -18 km ,stand 4- 21 km en stand 5 naar 25km. Voordeel is dat je dan wel altijd heel licht hoeft te trappen. Nadeel is echter groter dan het voordeel. De gemiddelde fietssnelheid ligt meestal tussen 15 en 20 km . Dit betekent bij 15 km dat de ondersteuning uit 2 stopt en je in stand 3 vanzelf naar 18km wordt gezogen. Je kan dus niet 16 of 17 km rijden . Idem voor stand 3 naar 4 . Indien je 19km wilt rijden MOET je als je ondersteuning wilt in zijn stand 4. Alleen die zuigt je naar 21 km . Dit bet ekent dus veel schakelen en oncomfortabel rijden. De zgn maximale accuprestatie van 150 km is dus alleen haalbaar in stand 1 bij max 11km !! Door deze sofware word je dus gedwongen in een hogere stand te rijden en daardoor is de actieradius bij de gemiddelde snelheid15-120km veel en veel lager tot hooguit 90 km . Vergeleken bij een vorige Amslod fiets uit 2016( voorwiel en rotatie) feitelijk een grote achteruitgang. Deze was gebruikersvriendelijker geprogrameerd, 9 standen en in stand 1 word je prima ondersteunt tot 20km .De overige standen geven meer power tot 25 km. Het accugebruik 430WH van deze fiets is net zo veel als de Newton 600WH. Na internet onderzoek contact opgenomen met Bafang om de software te laten wijzigen.. Dit is wel mogelijk maar Amslod wil hier niet aan meewerken ondanks mijn herhaalde verzoeken . Als je de documentatie van deze Amslod fiets Newton analyseert kloppen een aantal belangrijke eigenschappen niet , het accugebruik is eigenlijk veel hoger, de zgn ecco/sport instelling is een luchtballon, “Ondersteuning past zich continue automatisch aan omstandigheden aan. PowerUp: Op snelheid automatisch extra kracht bij inhalen.” Ik merk hier helemaal niets van. Integendeel je moet zelf heel veel schakelen . Advies goede fiets voor mensen die eigenlijk heel licht willen trappen, slechte fiets voor mensen die wat zwaarder willen trappen. Waarom kan de software niet bijgesteld worden om iedereen comfortabel te laten rijden.?

    1. Klopt wat je schrijft . Ik heb ander merk fiets gehad 1 met voor wiel motor en met midden motor. En alle bij met bafang.maar met voorwiel motor niet mee te fietsen voor mij ander sofware geschreven door bafang.maar probleem is niet op te lossen en nog gevaarlijk ook. En midden motor is wel stuk beter. Die kun je wel door trappen naar 25 km met 2 ondersteuningen . Probleem is niet door amslod maar door bafang.ik heb nu fiets met Bosch motor die doe veel beter.

  3. De fiets opzich is goed. De service is een ramp, je krijgt een ticketnummer, maar je hoort nooit meer iets. Echt om te huilen.

    1. Naar 4 jaar tevredenheid en goed behandelt te zijn qua service is het deze keer goed mis. Ik zit nu al 2 weken te wachten op een nieuwe kettingkast en snelbinders. Na een ticketnummer te hebben gekregen 1 week niets gehoord. Daarna zelf maar gebeld, na 40 minuten te hebben gewacht werd er eindelijk opgenomen. Het servicecenter zei: de onderdelen zijn naar onze partner verzonden. Naar weer 5 werkdagen te hebben gewacht weer maar eens gebeld en ja hoor na een uur werd er eindelijk opgenomen. Ze vertelde de partner zal het wel druk hebben. Ik heb daarna zelf hun partner opgezocht via internet. Deze zei nog geen onderdelen te hebben ontvangen. Ik weer naar Amslod gebeld en naar 1,5 uur proberen werd er gewoon niet opgenomen. Onnodig om te zeggen maar ik vind dit buiten alle proporties en dit is een zeer slechte service van Amslod. Ze zullen toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen willen ze op deze manier nog klanten over houden. En dat voor een bedrijf wat service in een hoog vaandel zegt te hebben staan. Ik hoop dat ze snel wat aan hun uitstraling gaan doen want zo ga je niet met klanten om.

      1. Koop nooit een Amslod E bike. De fiets is nog geen anderhalf jaar oud. Alleen maar ellende ermee. Zoveel dingen al kapot gegaan.

  4. Gerrit
    Mijn fiets kan ik al 6 manden niet meer gebruiken vanwege kapotte onderdelen.
    Het is een ramp deze te verkrijgen , alles word op corona gestoken.
    Je staat tegen een botte muur te praten , als je wat wil .
    Kortom mijn ervaring met Amslod is niet al te best, zachtjes uit gedrukt.

  5. Mijn fiets kan ik al 6 manden niet meer gebruiken vanwege kapotte onderdelen.
    Het is een ramp deze te verkrijgen , alles word op corona gestoken.
    Je staat tegen een botte muur te praten , als je wat wil .
    Kortom mijn ervaring met Amslod is niet al te best, zachtjes uit gedrukt.

  6. Eind maart een ebike gekocht bij Amslod. In het begin gaf het display condensvorming door temperatuurswisselingen en ik zou tot 2 x toe een nieuw display ontvangen. Helaas wel pogingen gedaan maar of de monteur had niet het juiste type bij of hij zou niet zijn gelegerd. Eind juni een nog groter probleem de accu die trapondersteuning (accu) die steeds plotseling er mee stopt en heel vaak ook niet meer aan te krijgen is. Na 2 x geprobeerd te hebben om deze te maken is het probleem nog niet verholpen. Als oplossing geven ze nu dat de accu 3 x voor 100% opgeladen moet worden en leeggereden, maar hoe dan?? Ik krijg nog geen 5% leeggereden. Ik heb nu een brief gestuurd en daarin vermeld dat ze ingebreke zijn en nog 2 weken hebben om dit probleem helemaal op te lossen anders ga ik juridische stappen ondernemen. Ben er nu wel echt klaar mee! Dus mijn advies koopt nooit een fiets bij Amslod!!!

  7. Eindelijk na veel bellen een nieuwe accu.
    Ben benieuwd of deze accu doet waar Amslod reclame mee maakt een actie radius
    van wel 150 km.
    Ik denk de je de helft van de km naast de fiets moet gaan lopen.
    Heb nog nooit meer dan 80 km in de laagste stand gehaald.
    Geen heuvels ik ben niet dik en er was ook geen wind en heb ook niet niet elke keer geremd.
    Met een goedkope e-bike rijden we altijd nog 100.
    De oude accu moet snel teruggestuurd worden.
    Ja wij moeten snel maar Amslod doet er 3 maanden over.
    Hoe zo boos !
    Hoop nu toch dat ze ophouden met die belachelijke mailtjes.
    Standaard wordt er gereageerd met “Wat vervelend nou” Verbeter de service toch eens.

  8. Hier een ervaring van mij……
    Koop nooit een amslod, ik heb vreselijk spijt. Er is bij mij al zoveel mis gegaan.De service is slecht, is je fiets kapot dan kun je maanden wachten eer er iemand komt. Zeer slecht te bereiken telefonisch, lange wachttijden en je wordt eruit gegooid.
    Stuur je een mail met een call nummer dan wordt er niet gereageerd. Je krijgt te horen dat ze het druk hebben en door de corona, maar gewoon te weinig personeel. De communicatie om iets door te geven is er niet. Te weinig personeel. Ik koop nooit meer een fiets daar en raad het niemand aan.ik kan verhalen schrijven over de service maar dan is het een heel verhaal.
    Ik ben boos en bijna in staat om radar in te schakelen.
    Bij mij is nu ook mijn fiets weer kapot en dit komt door fout monteur en dat is al de tweede keer.
    Zit nu 2 maanden zonder fiets en ik ben daar afhankelijk van.
    Ze beloven leen fietsen, maar die hebben ze niet zeggen ze….
    Grrrrrrrrrrr nooit kopen daar

    1. Amslod fiets gekocht, alleen maar problemen vanaf begin.
      Slechte aflevering, oa.losse spaken, remmen slecht afgesteld, wielmoeren niet aangedraaid er
      Nu valt de trapondersteuning vaker uit en als er nog 40% in de accu zit doet de trapondersteuning het helemaal niet meer. Ik wacht al anderhalve maand op een monteur ( heb wel een tickernummer van Amslod gekregen).
      In een woord, eenmaal een Amslod NOOIT MEER EEN Amslod.

  9. Koopt U alstublieft geen Amslod Ebike het verkort je leven met een paar jaar door de stress die je krijgt van de slechte service !!!! Dit had ik dus nooit moeten doen !! Koop een fiets bij de fietsenmaker die je helpen kan !! Dus niet bij Amslod die je dus laat stikken met je nieuwe Ebike van ruim €2865,- Bedankt Amslod voor je geweldige niet geleverde SERVICE !!

  10. Bij ons precies hetzelfde verhaal als bij Jaqueline.
    Vorig jaar twee fietsen met middenmoter gekocht, met drie jaar garantie.
    die van mij geeft nu na 1000km gereden te hebben regelmatig foutcode 8 of 25 aan en stopt dan met de ondersteuning.
    Dit via mail gemeld begin september. bellen is niet mogelijk, wordt niet opgenomen.
    volgende dag antwoord gekregen met een reparatienummer en dat ze zo spoedig mogelijk contact opnemen, waarna je niets meer hoort.
    na drie weken een maningsbrief gestuurd, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
    de fiets staat nu al een maand stil.
    DUS KOOP NOOIT EEN AMSLOD FIETS, WANT JE HEBT GEEN SERVICE.

  11. Koop geen fiets bij Amslod; afspraken worden niet nagekomen en de communicatie is slecht. Ik heb in juni 2020 een e-bike besteld en hoorde na een aantal mails en telefoontjes dat hij niet leverbaar bleek binnen de gestelde termijn. Eind juli heb ik dan ook alsnog een andere fiets bij Amslod besteld. Deze zou in de week van 19 oktober geleverd worden, maar nog niets gehoord. Weer gaan mailen en geen reactie. Daarna ben ik gaan bellen, het hoofdkantoor is zeer slecht bereikbaar! Iedere keer werd na lang wachten de verbinding verbroken (dat wordt wel aangekondigd). Je kunt dus niet blijven wachten totdat iemand je van dienst is, maar moet dan weer opnieuw bellen. Uiteindelijk de verkoper gesproken, levertijd was wederom uitgesteld met 2 weken. Inmiddels wacht ik ruim vier maanden op een elektrische fiets en ben er zelf regelmatig achterheen moeten gaan. Ik heb mijn aankoop dan ook gecanceld, want ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf.

  12. Nooit meer een Amslod
    Mijn vrouw is afhankelijk van haar fiets omdat ze in de zorg werkt en naar iedere klant op de fiets in de wijk moet fietsen. Amslod had mooie fietsen voor een redelijke prijs en goede recensies.
    Toen begon de ellende. De fiets heeft ongeveer 1/3 van de bijna 2 jaar dat ze nu de fiets heeft stil gestaan. Vaak kwamen ze niet opdagen voor een reparatie en moest uiteindelijk ieder verzoek maar via mijn rechtsbijstand doen anders had reparatie jaren geduurd. Omdat ze net op de grens blijven zitten om de koop ongeldig te maken, heb ik uiteindelijk verzocht de fiets maar om te ruilen voor een leenfiets. Immers niet alle fietsen konden zo krakkemikkig in elkaar zitten. Ook dit weigerde ze omdat mijn vrouw drr fiets al tevaak gebruikt had.
    Kortom wil je graag een hoop ellende, koop dan aan Amslod. Wil je een fiets waarop je ook nog kan fietsen, kijk dan voor een bedrijf wat wel service heeft er zijn voldoende alternatieven.

  13. ik kan me totaal niet vinden in de reviews sinds een langere tijd is de service top je wordt snel geholpen. Vorig jaar waren er wat problemen maar nu niets meer dan lof,
    Gelijk weer 2 nieuwe fietsen besteld, Ik ben super tevreden met mijn amslod echt super.
    Mensen mijn advies ga naar een filiaal ga daar proeffietsen en u wordt perfect geholpen.

  14. Kijkt u op de officiële site van Amslod, dan is het allemaal botertje aan de boom. Maar vergis u niet, de prijzen worden afgestemd op wat de verkoper denkt van de klant: hoe dommer u overkomt, hoe meer u betaalt! En probeer later de fiets eens in te ruilen voor een fiets van een goed merk. Tja, dan gaat het echt mis. Fietsenmakers willen die fietsen niet. En gelijk hebben ze. Reparatie is ook een feest. U besteedt meer tijd aan de afspraak dan aan een cursus fietsen repareren. Als de firma dan genegen is u eindelijk te vereren met een bezoek, dan zou ik voordien wel even gaan sparen. Zijn er nog slechtere fietsen? Stella gooit ook hoge ogen. Dit soort Chinese schrootstalen producten voldoen als verdienmodel uitstekend, voor recreatie en conditie zijn het miskopen.

  15. Niet doen, koop geen Amslod, ben wijs, wij waren het niet, nu spijt
    Ruim een half jaar twee fietsen met middenmotor. Nu al 3 keer een service verzoek gedaan, duurt 3 weken voordat er eens iemand komt. Het excuus isd dat het druk is, ja is niet gek met zo’n kwalitatief slecht product en ondersteuning.
    I raad u aan om geen Amslod te k0pen zolang de service zo slecht is.

  16. We hebben onze Amslods nu een paar maanden in ons bezit en om positief te beginnen, ze bevallen zeer goed. Maar er zijn toch een aantal zaken waar we niet over te spreken zijn. Om te beginnen de folder. Deze geeft aan dat er diverse modellen zijn. Niets is minder waar. Er zijn maar 2 modellen, 1 met voorwielmotor en 1 met middenmotor. Verder wordt er in de folder alleen de prijs genoemd van de goedkoopste uitvoering terwijl er 3 prijsklassen zijn. Wat de prijzen betreft wordt er een zeer opzichtig voorbeeld gegeven dat Amslod TOT 40% goedkoper is als de concurrentie. Maar dit gaat niet op voor de duurste versies. Die worden goedkoop gemaakt met de aanbieding van € 600,– korting bij inlevering van een fiets. Dit is dus een koekje van eigen deeg, want de 40% korting gaat hier totaal niet op. Bovendien was er niet te onderhandelen over de prijs.
    Bij aflevering van onze fietsen kregen we er snelbinders bij geleverd, maar deze zijn echt waardeloos. Na 1 keer gebruikt te hebben waren ze al versleten en op een mail hierover heb ik van Amslod niets gehoord. Wat het ergste is het levert gevaar op, want de bevestigingshaak valt uit de bevestiging en kan zo maar in het wiel belanden met alle vervelende gevolgen van dien. We hebben wat de communicatie met Amslod betreft geen goede ervaringen. We geven Amslod als cijfer een 6-.

  17. Na het lezen van zoveel negatieve ervaringen denk ik dat wij beter geen Amslod fietsen kunnen aanschaffen. Ik denk dat deze firma maar eerst eens zijn kwaliteit op bepaalde onderdelen moet verbeteren en daarnaast beter personeel moet aannemen die wel in staat zijn om klanten op een fatsoenlijke manier te behandelen indien er service wordt verlangt.

  18. Heb voor mij en mijn vrouw 2 Amslot fietsen gekocht op 16 jan. 2019. Was er de eerste tijd goed over te spreken. Moest wel links en rechts wat bouten en moeren vast zetten die los trilden tijdens het fietsen. Maar gedurende de garantietijd begon de ellende. 2X een nieuwe display i.v.m. condensvorming in het display, wel netjes onder garantie door Amslot opgestuurd. 3X in de garantie periode een gebroken spaaknippel, door de monteur gerepareerd. 1X in het begin van het 2e jaar een servicebeurt door de Amslot monteur laten uitvoeren. Bij mijn vrouw haar fiets zelfs 2X begin 2e jaar en einde 2e jaar.
    Nu na 2,5 jaar beginnen de spaak problemen ook bij mijn vrouw op te treden (spaaknippel afgebroken).
    Nu heb ik 15 jaar als monteur en 15 jaar als service manager bij een witgoed importerend bedrijf gewerkt. Kan de werking en gang van zaken m.b.t. de service wel goed inschatten. Heb daarom tijdig in de garantietijd om een definitieve oplossing van mijn spaakprobleem gevraagd aan Amslot.
    Nu toen begonnen de problemen. wilden zelfs een nieuw achterwiel plaatsen (wel voor mijn kosten) of hele achterwiel opnieuw spaken en je raad het al, op mijn kosten.
    het bijzondere is dat daarmee de problemen niet mee opgelost zouden zijn. De problemen zitten n.l. in de spaaknippels die van messing zijn en te zwak.
    Nu gedurende de vakantie weer 3 spaaknippels afgebroken. Kon wilde en durfde niet verder te rijden. Amslot wil mij niet onder garantie helpen omdat ik “let op” geen service beurt door Amslot zou hebben laten uitvoeren. Wat beslist wel heb laten doen.
    Toen maar bij de eerste de beste fietsenmaker naar binnen gestapt en 20 spaaknippels van dezelfde maat gekocht kosten € 2,00 (Ja 2 Euro) band leeg gelaten en de 3 gebroken nippels vervangen. En Fietsen maar weer.
    Het is toch ongelooflijk dat Een bedrijf zich voor een dermate goedkope oplossing zo met allerlei bochten onder de garantie uit wil komen.
    Heb begrepen dat alle klachten door een consumententeam van dames worden behandeld vandaar ook de standaard antwoorden op vragen over reparatie en voornamelijk afwijzend.
    Mijn advies, zoals van zovelen hier voor , KOOP GEEN AMSLOT FIETS.
    (mischien als je zelf erg handig bent en de diverse Bafang onderdelen zelf bij AliExpres besteld anders ben je nog erg duur uit.
    Toon

    1. Precies dezelfde ervaringen met spaken gehad en ook altijd alles zelf moeten betalen. Er wordt helemaal geen garantie gegeven door dit bedrijf.
      Nieuwe vestigingen zouden een onderhoudscenter gaan krijgen, maar wanneer je daar komt is ’toevallig’ de onderhoudsman een dag afwezig en de verkoper mag en wil alleen maar fietsen verkopen.
      Ongekend hoe dit bedrijf in deze tijd zich nog staande weet te houden!
      Ik hoop dat het snel afgelopen is.

  19. Ik heb de zelfde ervaring ,vijf weken niet kunnen fietsen ,monteur is gekomen conclusie accu stuk ,fiets is vijf maanden oud maar nog niets van amslod gehoord.DAT NOEMEN ZIJ SERVICE.

  20. Vier jaar geleden hebben wij twee Amslod fietsen gekocht.
    Door ziekte is er één nauwelijks gebruikt. Wel is de accu steeds opgeladen.
    Kortgeleden wilde we toch weer beginnen met fietsen maar de bewuste accu gaf geen krimp.
    Digitaal werd een ‘reset’ aanbevolen maar toen dat niet hielp was dee conclusie dat d accu stuk was. En dat na 72 km gebruik!
    Voor ruim €350 kon men een nieuwe accu monteren maar dan moest er ook een nieuwe accu slede en een nieuwe bagage drager geplaatst worden want de fabriek van ‘onze’ accu was failliet. En het werd zwart op een zilverkleurige fiets!
    Een monteur kon wel langs komen om de accu te onderzoeken maar dat ,pesten we wel zelf betalen.
    Kortom, ze maken er een potje van. De fiets is redelijk geprijsd maar de after service is slecht.
    Reden genoeg om hier geen fiets te kopen.

  21. Eind 2020 Amslod fiets gekocht, zou binnen 2 weken leverbaar zijn maar moest er achteraan bellen en na 7 weken was hij er eindelijk. En ben ik tevreden …Nee.
    Al eerder een elektrische fiets gehad van een ander merk, ( helaas fabriek failliet en computertje kon niet meer gemaakt na 10 jaar )die echt veeeel beter was.
    De ondersteuning is matig en wat een ander hierboven al zei de standen gaan in gradaties 1 tot 12 km etc. Als je daar tussenin zit krijg je geen ondersteuning want je gaat al te hard en ga je een hogere stand , ga je veel te hard.. de sportstand stelt niets voor , de heuvels fiets je er nog steeds niet mee op.
    Slechte rieview gegeven op kyoto en prompt telefoon of ik die wilde verwijderen. Nee dus, mijn mening, toen iemand aan de telefoon dat er “ gratis “ iemand kwam kijken, weer maand wachten maar monteur zegt niets aan de hand, zo is de fiets nu eenmaal.
    Ik ga deze verkopen en ander merk nemen.

  22. De AMSLOD fietsen zijn in principe goede fietsen, maar de service en onderhoud van het bedrijf is door meerdere ervaringen SUPERSLECHT te noemen.
    Wij hebben onze twee electrische fietsen sinds 2016 en hebben nu zo’n 12.500 km afgelegd.
    Meerdere keren problemen gehad met diverse vormen van noodzakelijk onderhoud en altijd weer een teleurstelling. Men roept hard over goede service aan huis, maar de bedrijven die dit uitvoeren werken zeer slordig en er is geen verhaal op niet goed uitgevoerde diensten waarvoor je wel veel geld betaald.
    Inmiddels zijn we noodgedwongen maar overgestapt naar een locale fietsenmaker, die gelukkig het onderhoud wil overnemen en uiteraard ook hoopt dat we daar onze volgende nieuwe fietsen gaan kopen. Dat laatste zal in ieder geval NOOIT meer een AMSLOD zijn.

  23. De Amslot fietsen bevallen mij en mij vrouw prima. Na verloop van tijd was de ketting van mijn fiets dermate opgerekt dat er een nieuwe nodig was. Afspraak gemaakt voor de aan huis service, wachttijd 8 weken erg slecht en geen service waar je als consument wat aan hebt. Goede fiets monteurs aantrekken zijn blijkbaar een enorm probleem. Op vakantie in de buurt van Apeldoorn zijn we daar op goed geluk naar het Amslot service punt gereden. We zijn daar perfect geholpen. Zeer prettige medewerkers en de fiets, na een korte wachttijd kundig is gerepareerd en verder compleet is nagekeken. Na anderhalf uur konden we met een herstelde fiets weer verder rijden. De service aan huis werkt van Amslot niet en aan die belofte zullen ze hard moeten werken om de geloofwaardigheid te behouden.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.