ervaringen brinckers e-bike

Ervaringen Brinckers E-Bike

Ervaringen Brinckers E-Bike

Merk: Brinckers
Website: Brinckers.nl
Actief sinds: Vermoedelijk 2015-2016
Prijsklasse: 1599,- tot 3199,-
Aantal (E-Bike) modellen: 10 modellen

Brinckers is een onderdeel van International Bike Group (IBG), ook wel bekend als het moederbedrijf van fietsenwinkel.nl. Het merk word dan ook alleen geleverd in bovenstaande winkels en natuurlijk online via de fietsenwinkel.nl webshop. 

Brinckers is een tijdje geleden uitgebreid in het nieuws geweest omdat er twijfel bestond over de reviews omtrent het merk. Radar stelde dit aan de kaak. Zo scoorde de fietsen erg goed in een test welke gedaan werd door IGB (het moederbedrijf) en leek het alsof er geknoeid was met reviews.

Wij hebben zelf geen mening over dit verhaal maar als je zelf benieuwd bent naar het hele verhaal van Radar lees je dat hier: Radar over Brinckers

Prijzen Brinckers E-Bike

De prijzen van Brinckers fietsen zijn redelijk. De Brinckers Bretagne M8 is een fiets met middenmotor en kost slechts 1599,-. Dit is een hele nette prijs. Dit is dan ook het meest besproken model van Brinckers. De rest van de fietsen zijn beduidend duurder. De rest van het assortiment is qua prijs dan ook vergelijkbaar met merken als Batavus en Gazelle.

Brinckers Bretagne M8 LTD 

Voordelen Brinckers fiets

Brinckers heeft een prima assortiment met mooie fietsen. Bepaalde modellen zijn scherp geprijsd.

Nadelen Brinckers fiets

Brinckers fietsen zijn alleen te krijgen bij fietsenwinkel.nl en dus niet bij je lokale fietsenmaker. Daarnaast kun je voor service en garantie ook alleen terecht bij eigen winkels en service punten. Helaas staan deze niet erg prettig bekend. Veel van de servicepunten zijn niet erg gemotiveerd voor het werk van Fietsenwinkel en er gaat hier dus ook regelmatig iets mis.

Ervaringen Brinckers E-Bike

Maar hoe zijn de ervaringen met Brinckers fietsen? Zijn Brinckers rijders tevreden en worden klachten goed opgepakt?

Facebook reviews

In dit geval gaan we naar 2 Facebook pagina’s kijken. Zowel de pagina van Fietsenwinkel als die van Brinckers. Bij beide staan reviews uit. Op de Brinckers pagina is verder op een paar klachten na over levering en wat problemen niet zo veel te vinden.

Op de pagina van fietsenwinkel.nl zien we dat Trustpilot gelinkt is. Logisch dat ze hier de focus op willen leggen want dat ziet er prima uit.

Als je echter naar de community posts kijkt zie je een enorme bak ellende. Op alle reviews word gereageerd maar of er oplossingen geboden worden blijft wat onduidelijk. Wat op valt is dat dit voor veel klanten wel een soort laatste poging is om iets voor elkaar te krijgen. Er is dus van te voren al slecht of weinig gecommuniceerd door het bedrijf zelf.

Op deze pagina vinden we eigenlijk uitsluitend slechte verhalen over levertijden, problemen en reparaties die enorm lang duren. Uiteraard is dit de Facebook pagina van fietsenwinkel.nl en niet per se van Brinckers maar als je een Brinckers fiets koopt heb je hoe dan ook met het moederbedrijf te maken. Je kunt deze fietsen immers nergens anders krijgen.

Overige reviews

Op Trustpilot scoort fietsenwinkel een 4 van de 5 sterren. Best wel bijzonder. Dit is natuurlijk een prima score alleen ligt niet echt in lijn met andere kanalen. Op Trustpilot zijn zowel slechte als goede verhalen te vinden. Er zijn een aantal positieve verhalen te vinden over hoge kortingen. Hier kun je ook weinig van zeggen. Ook al is de service niet altijd wat je er van gehoopt had kun je niet ontkennen dat er regelmatig flinke kortingen gegeven worden.

Verder zijn er vooral negatieve ervaringen te vinden op het internet. Op Google word er een 3.1 van de 5 gescoord. De bovenste reviews zijn ook uitsluitend negatief en er is een heel gevarieerd aanbod aan klachten. Veel gaan over slechte bereikbaarheid, lange levertijden en het verkopen van fietsen die helemaal niet geleverd kunnen worden. Zo bestellen en betalen mensen een fiets om weken later te horen dat deze helemaal niet op voorraad is.

Ook bij de Consumentenbond en ANWB zijn voornamelijk slechte verhalen te vinden over Brinckers fietsen.

Conclusie

De prijs kwaliteit verhouding is prima. Ook zijn er bepaalde modellen die erg scherp geprijsd zijn. Hier houd het helaas wel op. De ervaringen met zowel Brinckers als moederbedrijf fietsenwinkel.nl zijn erg negatief. Er zijn structurele problemen met levering, service, reparaties, bereikbaarheid etc. Ook is het lastig dat je alleen bij geselecteerde servicepunten terecht kunt met problemen, deze servicepunten staan over het algemeen niet heel erg goed bekend.

Helaas kunnen we dit merk dus ook niet echt aanbevelen.

Jullie ervaringen Brinckers elektrische fietsen

Heb je zelf ervaringen met Brinckers elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

Ben je aan het oriënteren op een nieuwe elektrische fiets? Hier vind je ook ervaringen met andere E-Bike merken:

Ervaringen E-Bike merken

16 reacties op “Ervaringen Brinckers E-Bike”

  1. Goede morgen.
    Ik ben in het bezit van een brinckers bretagne m8. In april 2017 gekocht voor €2400,- in combinatie met de 600 watt (grootst mogelijke) accu.
    Jullie noemen een prijs van €1599,- maar zo goedkoop zijn ze nooit geweest.
    Fiets gekocht en opgehaald in Almere, tot zover ging alles goed.
    Later kwam er zelfs een vestiging in Lelystad, maar die verdween weer na enkele maanden.
    De vestiging in Almere op de oliemolenstraat is er alleen voor de verkoop. Het is geen servicepunt.
    Er is in Lelystad wel een servicepunt geweest, een hele fijne zaak, Toms tweewielers.
    Ik vermoed dat Tom een soort van wurgcontract heeft gekregen want hij is al gauw gestopt met zijn service met Brinkers fietsen.
    Nu even over de fiets.
    Tot vorige week eigenlijk bijna geen problemen gehad, konden ongeveer 100 km. Per acculading fietsen. De Bafang middenmotor is plezierig en werkt best fijn.
    Wat wel opvalt is de héél slechte lak, fiets is zwart maar nu met witte stippen omdat de matte lak loslaat.
    Vorige week is de ondersteuning na 9200 km. gestopt.
    Nog wel walk assist maar tijdens fietsen niks meer.
    Toen begon dus de ellende met fietwinkel.nl.
    Probeer maar eens iemand aan de lijn te krijgen, dat vergt véél doorzettingsvermogen.
    Voorafgaand aan het bellen via de website een reparatieverzoek ingediend, ze beloven binnen 72 uur te reageren maar nog niks vernomen.
    In telefoongesprek uitgelegd wat er stuk was, het eerste wat ik hoorde aan de telefoon was dat ik géén garantie meer had omdat de fiets ouder is dan 2 jaar. Verder mocht ik heel blij zijn dat de fiets het al zolang goed had gedaan.
    Toen kreeg ik de naam van de fietsenwinkel in Almere waar ik de fiets zou kunnen brengen.
    Die gebeld en ik kon de fiets daar brengen maar het zou wel een tijd gaan duren want het was druk en ze hebben geen voorraad van Bafang onderdelen, die moeten eventueel besteld worden.
    Uit andere reviews bleek dat dit proces via fietsenwinkel.nl loopt en weken kan duren. Zolang kan ik de fiets niet missen, en we kregen geen leenfiets mee.
    Omdat we uiteindelijk toch alles zelf moeten betalen de fiets naar een grote fietsenwinkel in Lelystad gebracht, Gazelle en andere merken hebben soms ook een Bafang aandrijflijn.
    Gelukkig konden we daar WEL goede service krijgen en wordt de motor nu naar Bafang Nederland verstuurd en daar refurbished.
    Kost €425,- met 1 jaar garantie.
    Conclusie voor mij. Ik koop nooit meer iets bij fietswinkel.nl.
    Ben echt geschrokken van hun waardeloze service.

    1. Ik heb exact dezelfde fiets, eveneens gekocht in 2017. Voor mij is het een lange optocht van ellendige ervaringen geworden. Rammelende kettingkast was het eerste probleem. De fiets is er drie keer voor terug geweest, maar opgelost is het nooit. De achterrem was erg slecht en is na rwee service pogingen uiteindelijk volledig vervangen door een goede fietsenmaker in Utrecht. De accu is inmiddels tweemaal vervangen, maarhij staat momenteel in de schuur met weer hetzelfde probleem. Voeg daarbij het feit dat het nagenoeg onmogelijk is om bij fietsenwinkel. nl ooit iemand te spreken te krijgen met enige kennis van zaken maakt mij ook een zeer teleurgestelde klant. Erg frustrerend allemaal…

      1. probleen rammelende ketting ook bij mij laten repareren na 2 weken weer zelfde probleem dan nog de lak lijkt wel of deze zeer slecht is spingen overal ronde stukjes af remmen is ook ramp nooit meer een je raad het al wat een bagger fiets

  2. Bij mij hetzelfde verhaal. In de garantieperiode iedere keer dezelfde ellende. Het servicepunt in Hengelo had op eens geen contract meer met Fietsenwinkel. Deze hielpen mij altijd goed. Daarna werd hij regelmatig opgehaald en verbleef de fiets in Amsterdam. Ik had ook nog een extra servicepakket, maar dat was een onnodige extra. Nu is de garantie voorbij en mijn accu heeft nog maar een bereik voor 30 km, mijn display is defect en de motor/trapas heeft een nare tik/speling. Ik kan hem weer laten opsturen, verwacht dat dit weer lang duurt, maar dat het ook een erg dure reparatie wordt. Dus ik overweeg mijn desinvestering in deze fiets maar voor lief te nemen en ben nu op zoek naar een echte Ebike, liefst met 5 jaar garantie.

  3. ik kocht een brinckers bretagne in een mooie fietsenwinkel in Gent, België. Vriendelijke verkoper…. die me een service pakket van 400 euro aansmeerde. Het eerste onderhoud ging goed, in Gent, op 5 km van mijn deur. Nu plan ik een 2de beurt in, en plots blijkt er geen servicepunt meer te bestaan in Gent!!! ik moet dus 40km omrijden om mijn contract te laten uitvoeren! en nog eens 40km om mijn fiets terug op te halen !!! Aan de telefoon laat ik horen dat ik mijn geld terug wil. Dit is geen “service” contract. Duur genoeg, maar geen service.

    Ik ben eens gaan kijken op de Facebook pagina …. een en al ellende en geklaag.

    KOOP NOOIT EEN FIETS BIJ DEZE WINKEL is mijn devies.

  4. Pingback: Ervaringen Victesse E-Bike - Elektrische fiets review - E-Bike Bond

  5. Cees,
    Mijn ervaringen met onze Brinkers Bretagne zijn niet al te best.
    Het verkooppraatje bij fietsenwinkel was goed.
    Maar de ondersteuning van de accu haalde niet eens 60 km.
    Daarvoor hebben wij kosteloos nieuwe accu’s gekregen met wel de juiste ondersteuning welke was beloofd bij de aanschaf.
    Na 2 jaar en 2 maanden begaf mijn accu het en ben ik verhaal gaan halen bij fietsenwinkel, ik kon de accu opsturen en dan zouden hun. hem nakijken, maarrrrrr dat duurt vanzelf heel lang.
    Ik heb de accu van de fiets gehaald en ben gelijk naar Amsterdam gegaan naar hun service punt, daar ben ik goed geholpen en gingen er gelijk mee aan de slag.
    Binnen een paar dagen kon ik een nieuwe accu ophalen bij het servicepunt in Hoorn.
    Deze doet het tot nu toe goed.
    Twee weken terug stapte ik op de fiets van mijn vrouw en net dat ik op het zadel wilde gaan zitten brak mijn zadelpen, ik op de grond zere pols en een fiets zonder zadel.
    Maar deze zadelpen was vorig jaar vervangen omdat wij een mail kregen van fietsenwinkel dat er iets mee aan de hand was. Vorige week naar het servicepunt in Gouda gegaan om een nieuwe zadelpen omdat deze nergens te krijgen was.
    Daar hoorde ik dat ze geen service punt meer waren van fietsenwinkel en ze waren ook niet erg vriendelijk.
    Al met al toch de juiste zadelpen gevonden bij Nieuwenhuizen in Oudewater wat hun nieuwe servicepunt zou zijn, maar daar wisten ze van niks, maar hebben mij wel geholpen met de juiste zadelpen.
    Ik vroeg daar of ze voor mij nog een reserve zadelpen hadden maar die hadden ze niet. Dat was jammer want gister ging ik met mijn eigen Brinkers onderuit, je raad het al de zadelpen brak spontaan af en omdat het op zaterdag avond is gebeurd zit ik de eerste paar dagen weer zonder fiets en gaat het verhaal weer van voor af aan.

  6. Hier ook zo’n fiets.. gekregen inmiddels van mijn helaas pas overleden vader. Die al meer dan een jaar helaas niet meer fietsen kon. Toen was de fiets 11 maanden… altijd staat die binnen. Wordt netjes op gepast. Snel een nieuwe computer op het stuur, die was lek. Dat was al binnen de 6 maanden max dat hij m had. Service beurtjes gehad. Remblokjes voor. Snel vervangen. Slijten snel. Blijven hangen bij een beetje regen… grrr. Koplamp knapt af Hup weer een rekening. Spakens achter springen er nu steeds uit. Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Ik heb geen zak met geld.Het telefoon nr hoef je niet te bellen. Vestiging is hier in de regio Niet meer inmiddels. Alles via mail.De externe fietsenmaker die een contract met hun heeft heeft het er maar druk mee. Dit is een fiets die veel te duur is qua onderdelen die erop zitten. Een dikke duizend teveel van de ruim 2700 euro. En … je hebt veeel dates met de fietsenmaker. Kortom bedenk je indien het lukt. Als ik t kon betalen dan kocht ik een fiets bij een erkende fietsenmaker en Never nooit online. Maar goed. Mijn ouders hebben dit destijds zo beslist. En ik heb nog een stukje van mijn vader….

  7. Afgelopen augustus 2020 de Brinckers Baxter F7 (elektrisch transportfiets) gekocht met 750W accu. Ben er heel erg tevreden mee, rijd voornamelijk veel lange stukken over de Veluwe en de heuvelachtige omgeving rondom Arnhem en Ede. Maar ook in stedelijk gebied is deze fiets een topper en erg robuust. De voorkant voelt erg stabiel aan alsof ik op een scooter rijd. De voorwielaandrijving is in de laagste stand erg prettig en geeft voldoende ondersteuning waarbij ik op vlakke stukken rond de 23km p/u trap met lichte inspanning. Op dit moment haal ik circa 100km op een volle accu met extra ondersteuning bij heuvels en vals plat. Ik vermoed dat je in de vlakke polder en stad wellicht 20 km extra haalt.
    Dat ik op de fiets via de Bafang app alle info over snelheid, verbruik accu, geleverd wattage etc. real-time kan volgen is leuk, maar dat ik ook mijn iPhone (of iedere andere smartphone) kan opladen is een feature waarmee ik niet meer zonder zou willen en standaard op elke e-bike zou moeten zitten. Heb nu ook constant de diverse navigatie apps aan zoals Route.nl of Googlemaps zonder dat mijn telefoon na drie uur fietsen voor 80% leeg is. U begrijpt wellicht dat ik van een andere generatie ben en deze features niet voor iedereen van belang zijn.
    Tot nu toe geen problemen ondervonden met de fiets. Mochten die ontstaan dan laat ik dat hier ook weten. Qua techniek wat stuk zou kunnen gaan lijkt mij dit enigszins makkelijk te repareren c.q. te vervangen; versnelling, remmen, motor en accu zijn van derden wat ook op andere merken fietsen wordt gemonteerd. Of er dan sprake is van goede of slechte service zal ik moeten afwachten. Maar dat heeft niks met de fiets zelf te maken. En zolang ik de fiets goed blijf onderhouden, verwacht ik eigenlijk ook geen problemen.

  8. Twee Brinckers Bretagne M330 gekocht in januari 2018, eentje voor mijn vrouw, eentje voor mij. Met de fietsen voor servicebeurt naar de opgegeven winkel in de buurt gaan was al na enkele maanden onmogelijk, de opgegeven fietsenwinkel was al uit het fietsenwinkel.nl-verhaal gestapt. De 1e verderop gelegen zaak had er bij contactname ook de brui aan gegeven, net als de volgende. Resultaat: geen servicebeurt gehad tot nu toe en dat was -eerlijk gezegd- ook niet nodig.
    Ik ben tevreden over de fiets, hij zit goed, fietst vlotjes en zacht, remt uitstekend. Minder tevreden over het bereik van de batterij, dat is vérre van de 170 km die werden beloofd. Op middelmatige stand (3 van 5) haal ik nauwelijks 50 km. De waterdichtheid van het display is niet goed, maar dat wisten ze bij fietsenwinkel.nl ook al, dat wordt expliciet uit de garantie geweerd.
    En de service en bereikbaarheid van fietsenwinkel.nl is een ramp, maar dat weet iedereen intussen.
    Vorige week reed ik dwars over een betonnen boordsteen van een fietspad (de weg ingekort….) en een tel later was mijn band plat. Thuis de band geplakt, maar ik zag dat de velg een deuk had gekregen en zelfs een barst vertoonde. Dus fietsenwinkel.nl gecontacteerd voor reparatie én de servicebeurt voor beide fietsen. Tot nu toe géén telefonisch contact kunnen krijgen, wel ontdekt dat het dichtsbijzijnde servicepunt nu op 30 kilometer van thuis is gelegen. Deze gecontacteerd en blijkt die man voorlopig geen fietsenwinkel.nl-fietsen meer te willen aanvaarden omdat hij er geen wisselstukken van kan krijgen. Hij heeft al anderhalve maand fietsen staan waarvoor hij op onderdelen wacht… Krijg zoiets voor als je aan je verlof begint en uitstapjes wil maken!
    Ik wacht nog even af, maar fietsenwinkel.nl moet haar verantwoordelijkheid nemen.
    Tweemaal 150 euro betaald voor een “Compleet Servicepakket”, dan wil ik ook service!!

  9. Ik heb in juni 2017 een Brinckers Bretagne fiets gekocht. Ik had er veel reparaties aan. Eerst werkte het display niet meer, maar dat werd netjes vervangen. 2 x is de zadelpen afgebroken. Ik heb uiteindelijk zelf een zadelpen aangeschaft. Daarna kwam pas het bericht, dat de eerder geleverde zadelpennen niet goed waren en moesten worden vervangen. Vervolgens had ik overal lak-schade op het frame, de remmen waren snel aan vervanging toe, wat ik zelf moest betalen, het display ging opnieuw stuk – helaas was de garantie verstreken. Een hele vriendelijke medewerker van de fietsenwinkel in Rotterdam heeft mij toen een display gegeven wat hij nog had. Heel aardig. Helaas ging dat ook na 2 maanden stuk. Ik mocht toen een display van de fietsenwinkel voor € 50,- aanschaffen. Het duurde minimaal 3 weken voordat het display arriveerde en ook voor ik een medewerker hierover aan de lijn aan, verstreken zeker wel 2 weken. Al met al gemengde ervaringen. Vriendelijke medewerkers, die wel willen helpen, maar inderdaad duurt alles lang en de onderdelen van de fiets zijn kwetsbaar en na mijn ervaring weinig duurzaam. Ik zoek nu naar een degelijkere fiets.

  10. Wij hebben ook een Brinckers e-bike aangeschaft daar we afhankelijk zijn van een fiets en medisch niet zonder trapondersteuning kunnen … alles super rijd top … TOT … het metalen hulsje van stekker (van de oplader) in de accu blijft zitten na einde loos mailen krijgen we te horen verkeerd gebruik en uw fiets is al 2 jaar oud … hoe kan je dit beoordelen zonder de stekjer ook maar gezien te heben … nu is de fiets dus maar 7 maanden oud en heb hen dus maar foto’s en filmpje gestuurd van onderdeel zonder beschadegingen … maar nee blijven bij standpunt maar wilken tegen betaling wel nieuwe oplader bestellen … nu hebben we fiets nodig om op werk in de zorg te komen masr zijn nu afhankelijk van mensen die ons brengen en anders verlof nemen … dus accu besteld en betasld … na 2 weken niets gehoord te hebben maar eens gebeld … ohooo leverings problemen … en op verzoek voor aub een accu ivm noodzaak desnoods van een nog niet verkochte fiets waaren we lastige klant en werd telefoon gesperk afgebroken
    Ook konden we de fiets niet nasr service punt brengen wat ook al in ver weg van woonplasts was in andere stad daar fietseneinkel.nl niet aan verplichtingen voldeedt aan hen

  11. Ik en mijn vrouw hebben allebei een brinckers fiets.Ik heb inmiddels mijn tweede computer alweer kapot en die van mijn vrouw ook.Ja, in Nederland regent het nou eenmaal krijg je als antwoord van de fietsen winkel. Heb ook al een nieuw voorwiel omdat de aandrijving stuk is.Schijnt dat de displays bijna niet meer of zeg maar slecht te leveren zijn.Fietsenwinkel raad ik ten zeerste af.Ga maar gewoon naar de fietsen maker en koop daar een goede fiets. Heb enorme spiijt van de aankopen. Als ze het doen fietsen ze ze wel goed.

  12. In 2018 werd mijn gloednieuwe Gazelle fiets gestolen. Helaas was eenzelfde fiets op dat moment niet leverbaar. Fietsenwinkel.nl had een goed alternatief, zeiden ze, een Brinckers Granville M8 500 2018 Lage Instap – 53 cm
    – Zwart / Grijs Mat. Op 26-7-2018 werd hij geleverd. Een waardeloze fiets, zo zou al vlug blijken. De zadel vering was te stug, de voorvork vering te slap en binnen de kortste keren sprongen er op verschillende plekken verf af. Dat was mijn eigen schuld, volgens fietsenwinkel.nl. Inmiddels heeft mijn fiets een pokdalig uiterlijk. Dat heeft wel als voordeel dat hij nog niet gestolen is. Helaas scheurde vandaag het frame, op een plek waar je dat absoluut niet verwacht, twintig centimeter onder het zadel.

  13. Lang verhaal en véél ellende héél kort: na drie jaar en 2100 km de fietsen achtergelaten bij een degelijke fietswinkel, en twee nieuwe Batavus fietsen besteld. 4 op 5 fietshandels wilden ze zelfs niet overnemen, en herstellingen in Noord-België wil niemand meer doen. Slotsom: 4851.96€ verlies voor twee fietsen!! En de Consumenten bond die deze fietsen aanprijzen als de beste zijn al even crimineel als de fietswinkel zelf. Dat ze nog op de markt zijn en rustig verder doen is helemaal hallucinant. Blijf er weg!

  14. Pingback: E-Bike merken - Alle elektrische fiets merken op een rijtje - E-Bike Bond

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.