Ervaringen huyser E-Bike

Ervaringen Huyser E-Bike

Ervaringen Huyser E-Bike

Merk: Huyser
Website: Huyserfietsen.nl
Actief sinds: 2018
Prijsklasse: 2399,- tot 3699,- 
Aantal (E-Bike) modellen: 11

Huyser is een jong E-Bike merk. De 2 jonge ondernemers die aan het roer staan geven aan dat ze A kwaliteit fietsen willen bouwen die net iets goedkoper zijn dan de A merken. Ze hebben inmiddels een vrij ruim assortiment en een typerende stijl. Je ziet in 1 oogopslag om wat voor fiets het gaat.

Het merk focust zich op het midden segment. Er worden uitsluitend fietsen geleverd met Bafang middenmotor. In onze eerdere middenmotor test kun je lezen dat we enorm fan zijn van zowel Bafang als Bosch motoren. Wel zien we in deze prijsklasse vaak ook wel Bosch motoren. 

Prijzen Huyser E-Bike

De goedkoopste Huyser fiets is de Gen 1. Deze fiets zit op 2399 euro. Hiervoor krijg je een super goed uitziende fiets met Bafang middenmotor en een 300Wh accu. De fiets ziet er super gelikt uit maar toch is de prijs ons inziens niet heel erg scherp. In deze prijsklasse kun je bij heel veel fietsmerken terecht voor een vergelijkbare fiets.

Huyser Gen 1 Review

Heb je een iets groter budget? Dan zou je kunnen kiezen voor de Gen Urban+ met mooi weggewerkte in tube accu. Deze fiets ziet er wederom top uit en draagt een prijskaartje van 2699 euro. Ook deze fiets is standaard uitgerust met een 300Wh accu. Dit is in deze prijsklasse erg klein. Tegen een meerprijs van 250 euro kun je de fiets aanschaffen met 500Wh accu. De fiets gaat dan dus al wel heel hard richting de 3000 euro.

Gen Urban ervaringen

Wil je echt het beste dat Huyser te bieden heeft? Dan kun je gaan voor de Ultremo. Deze fiets is voorzien van een Enviolo CT traploze versnellingsnaaf. Ook heeft de fiets goede Shimano schijfremmen en standaard een 500Wh accu. Deze fiets kost 3699 euro en voor 100 euro extra word hij geleverd met een 630Wh accu.

Huyser ultremo

Voordelen Huyser fiets

Huyser fietsen zien er fantastisch uit. Het zijn moderne modellen die goed aansluiten op de wensen van de hedendaagse consument.

De fietsen zijn allemaal voorzien van een degelijk Bafang systeem.

Nadelen Huyser fiets

De accu’s zijn ondermaats. De Gen Urban+ Belt kost bijvoorbeeld 2899 euro en is standaard voorzien van een 300Wh accu. Dit is niet meer in verhouding en je zult dus altijd 250 of 350 euro extra moeten aftikken voor een fatsoenlijke accu. Uiteraard is dit geen serieus probleem met het merk maar wel iets om rekening mee te houden. De adviesprijzen kun je beter lezen als ‘’vanaf’’ prijzen.

Ervaringen Huyser E-Bike

Maar wat is de ervaring van de consument met Huyser elektrische fietsen?

Facebook reviews

Op Facebook scoort het bedrijf met een 4.6 een uitstekend cijfer. Er zijn veel goede verhalen te lezen over de kwaliteit en afwerking van de fietsen. 

Verder vinden we op Facebook ook geen negatieve verhalen. Er is slechts 1 ontevreden consument te vinden. Overal gaat natuurlijk wel eens iets mis.

Overige reviews

Ook op Google gooit het bedrijf hoge ogen met bijna 5 sterren. Alle reviews zijn erg positief. Ook hier weer geen op of aanmerkingen.

Conclusie

Huyser fietsen zijn niet bepaald goedkoop maar in het middensegment een uitstekende keuze. De fietsen zien er fantastisch uit en kunnen prima naast andere A merken gezet worden.

Ze geven zelf aan dat ze een stuk gunstiger geprijsd zijn dan andere merken. Hier zetten we zelf onze vraagtekens bij. Echter is de prijs prima te verantwoorden omdat de fietsen er fantastisch uit zien en goed afgewerkt zijn. Ook word niet bespaard op de onderdelen die gemonteerd worden.

Ook de reviews van Huyser fietsers zijn erg goed. Het bedrijf heeft in 2020 zo’n 3500 fietsen verkocht en er zijn nog geen slechte ervaringen te vinden. Best wel een prestatie!

Jullie ervaringen

Heb je zelf ervaringen met Huyser elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

11 reacties op “Ervaringen Huyser E-Bike”

    1. Wij hebben een Huyser Domaso gekocht eind mei 2021 met opleg voor accu van 630kw. Na 1ste fietsbeurt laadde accu niet meer op, is dus defect. Direct via verkoper terug naar fabriek gestuurd. Ondertussen is dit al meer dan
      5 weken geleden en nog steeds geen reactie van fabrikant.

  1. En vergeet de snelle levertijd niet.
    Dit komt uiteraard ook doordat ze niet 7 kleuren hebben per model, zoals veel andere e-bikes, maar toch….
    2 weken levertijd is toch prettiger als 4 of 6 maanden, wat het geval vaak is bij andere merken op dit moment.
    We hebben de Gen-1 aangeschaft, omdat we hem voor woon-werk verkeer en stadsverkeer gaan gebruiken, prima fiets, goed afgewerkt, en betaalbaar.
    En over de accu upgrade, ik verwacht dat ze over 2 jaar zeker standaard 500 watt aanbieden voor dezelfde prijs!
    Dit heeft b.v. Sparta ook gedaan….

  2. Was aanvankelijk heel tevreden over de fiets.
    Ziet er goed uit, fietst heel prettig, is stabiel.
    Maar notabene na een servicebeurt valt, onderweg mijn hele pedaal van de midden motor af. Kon een val ternauwernood voorkomen en het was moeilijk thuis komen.
    Ben behoorlijk boos hierover. Het blijkt dat de pendalen met een inbussleutel aan een uitsteeksel aan het motorblok gemonteerd moeten worden. Als ik van deze constructie had geweten had ik nooit deze fiets gekocht.
    Ga uiteraard terug naar de verkoper, maar het vertrouwen in de fiets is weg.

    1. Wat vervelend zeg! Het klinkt als een los getrilde bout.

      Wel willen we aangeven dat de constructie met de inbusbout bij elke fiets hetzelfde is.

  3. Mooie fietsen, maar inderdaad : voor het materiaal wat er geintergreerd is ( versnellingen, motor, accu’s) een heel markt-conforme prijs.

  4. geweldige fiets ! Niet alleen komt AD test met kwalificatie : aanrader, maar ook ik ondersteun deze rating volledig ! Eerste servicebeurt aan huis in Hoorn. Daarbij alle hulp bij navigatie uitbreiden via update. Kortom de fiets voor een liefhebber van zorgeloos door de bossen, zonder klepperende onderdelen. Voor stabiel fietsgenot en bijzonder krachtige ondersteuning ( denk daarbij aan de Provence ), een echt supergoede Dutch Bike !! roy dreves uit het zonnige Hoorn

  5. Rob en Josien

    Wij, Rob en Josien hebben ook een e-bike van Huyser type Maleo, we zijn er erg blij mee ik heb nog nooit zo’n fijne fiets gehad iedere tocht is een groot succes.
    Kan hem iedereen aanbevelen, goede vering ik zelf heb een extra vering in de zadelpen vanwege rugklachten en die werkt perfect.

  6. De fiets ziet er goed uit. In sommige opzichten beter dan de Mercedes onder de fietsen, maar smaken verschillen. Ik heb er nu zo’n kleine 1.100 km mee gereden.
    Wat ik persoonlijk niet prettig vind is de middenmoter, ik was een achterwiel motor gewend, en in dat opzicht vind ik het een miskoop. Overigens ik heb ook ervaring met een voorwiel motor: dat is helemaal niets !
    De verlichting: zou (nee moet) beter kunnen. Ga daarin nog in overleggen met de verkoper.
    Verhouding van de “tandwielen” vind ik niet optimaal. Is voor mij niet “zwaar” genoeg.
    Het uitlezen van rit, odo, avg, range e.d. is, volgens mij, niet echt doordacht.
    De fiets “onthoudt” ook niet de voorkeur voor ondersteuning. Moet je steeds opnieuw instellen.
    De veerpen van het zadel is niet echt prettig. Moet de verkoper daarover nog eens benaderen.

  7. Wij hebben ook twee Huyser Domasso’s gekocht afgelopen voorjaar speciaal om het hollands karakter en dat het geen volume merk is vinden we het geen hoogstandje nu we er eenmaal mee rijden.
    Het is ook jammerlijk niet zo veel Hollands, Hollands design? dat is het dan ook frame’s uit Verweggistan geassembleerd in Slovenie.

    – Ringslot sleutel aan verkeerde kant, als deze in de driehoek van de achtervork gemonteerd was had dit beter geweest.
    Voorrem linksvoor gemonteerd absolute onzin om dit zo te doen alle motorfietsen, scooters,
    honderdduizenden mensen met een motor of brommer rijbewijs waar je moet remmen met de voor rem re-voor gemonteerd, doe bij een auto ook eens het rempedaal verwisselen van links na rechts dan gaat het pas echt fout (mag gelukkig niet) hier zijn al ongelukken mee gebeurt.
    – Bij stevig optrekken als de motor nog goed ondersteunt schakelt systeem slecht(staat onder druk en wil dus niet schakelen) hiermee loop je schade op aan schakel mechanisme.
    Eenvoudig op te lossen met een gear shift sensor gaat het schakel mechanisme langer mee!
    – Laadstekker onhandig te zien hoe deze er in moet.(diverse e-bike fabrikanten zijn hier allang vanaf gestapt)
    -exact zelfde e-bike (frame) te koop met een ander merk voor minder geld.
    – Als accu voor 75% leeg is word de ondersteuning beduidend minder heeft niemand mij iets over uitgelegd, zou het wel handig vinden als de motor voldoende blijft ondersteunen niets van te lezen (wellicht weten ze het zelf niet)
    Allemaal jammer ze gaan toch weer voor puur geld verdienen en niet om zich te onder scheiden voor een Nederlands product wat ze toch proberen te uit te dragen want dat is het mijn inziens niet.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *