Ervaringen Kalkhoff E-Bike

Ervaringen Kalkhoff E-Bike: lees het hier

Merk: Kalkhoff
Website: www.kalkhoff-bikes.com
Actief sinds: 1919
Prijsklasse: 1899,- tot 5299,-
Aantal (E-Bike) modellen:

Kalkhoff is een Duits fietsenmerk dat al ruim 100 jaar high end fietsen levert. Kalkhoff fietsen zien er veelal sportief uit. Er zijn zowel fietsen met derailleurversnellingen als fietsen met naafversnelling te krijgen. 

Opvallend is dat Kalkhoff naast fietsen met middenmotor ook nog bepaalde modellen met achterwiel motor in het assortiment heeft. Veel merken gebruiken dit systeem niet meer.

Kalkhoff e-bike
Kalkhoff Endeavour Belt

Prijzen Kalkhoff E-Bike

Een Kalkhoff fiets is over het algemeen vrij prijzig. De prijzen beginnen bij 1899,- maar gaan al snel naar enkele duizenden euro’s. Ook zijn alle prijzen vanaf prijzen. Je kunt je fiets dus al snel duurder maken door bijvoorbeeld een zwaardere accu te kiezen.

De goedkoopste Kalkhoff stads E-Bike is de Agattu Move met een prijskaartje van 2099,-. Dit is een stadsfiets met middenmotor en 400Wh accu. Wil je liever een 500Wh accu? Dan betaal je een meerprijs en komt de fiets op 2399,-. Voor dit geld koop je wel een mooie fiets met Bosch middenmotor en Magura remmen. De prijs is dan ook prima in verhouding.

elektrische fiets van Kalkhoff
Kalkhoff Agattu vanaf 2099,-

Voordelen Kalkhoff fiets

Een voordeel van Kalkhoff fietsen is het het wel echt een premium merk betreft. Je hoeft er dus niet bang voor te zijn dat er op de kleintjes gelet word bij het uitkiezen van de onderdelen.

Omdat het bedrijf al ruim 100 jaar fietsen maakt kun je er vanuit gaan dat veel dingen geoptimaliseerd zijn in de tijd.  Je koopt een fiets bij een bedrijf met ervaring.

Nadelen Kalkhoff fiets

Het eerste voordeel is ook direct een nadeel. Het is een premium merk met een premium prijskaartje.

Kalkhoff heeft een aardig dealernetwerk. Toch is het goed om te kijken waar het dichtstbijzijnde verkooppunt zit. In mijn eigen geval zou ik bijvoorbeeld 30 kilometer moeten rijden voor een Kalkhoff-dealer. Dit is uiteraard te doen alleen ik zou niet even snel langs een dealer kunnen fietsen.

Ervaringen Kalkhoff E-Bike

Maar hoe zijn de reviews van Kalkhoff fietsen? Heeft dit premium fietsenmerk ook premium service? En is de kwaliteit wat je ervan zou kunnen verwachten?

Facebook reviews

Op Facebook staat de review-optie uit. Wel vinden we heel veel positieve verhalen onder de verschillende Facebookposts. 

Veel mensen zijn erg enthousiast over het merk. Verschillende mensen geven aan na jaren gebruik nog nooit een probleem gehad te hebben.

reviews e-bike Kalkhoff
Facebook reacties Kalkhoff

Overige reviews

Helaas vinden we verderop op het internet een enorme lijst met slechte reviews. Een jaar of 3 geleden heeft Kalkhoff een model gelanceerd met een overduidelijk verkeerde motor. Deze fietsen met het Impulse systeem hebben allemaal kuren. Veel gebruikers hebben zelfs al meerder nieuwe motoren gehad, het blijft dus niet bij 1 maandag morgen model. Je leest overal dat de motoren inderdaad vervangen worden maar je bent je fiets natuurlijk tijden kwijt.

Veel mensen geven dan ook aan dit een enorme teleurstelling te vinden voor zo’n dure fiets. Logisch ook natuurlijk. 

Het bedrijf heeft ook Google-reviews. Hier word een 4,6 gescoord van de 5 sterren. Dit is erg goed. De enige slechte recensie die hier tussen staat gaat over dat een bepaalde fiets niet geleverd kon worden. Niet heel erg interessant als het gaat om de kwaliteit van de fiets.

In deze video zie je een review over de Kalkhoff e-bike

Conclusie

Het lijkt er op dat Kalkhoff één verschrikkelijk verkeerd model gemaakt heeft met de Impulse motor. Alle negatieve verhalen lijken over deze motor te gaan. Voor zover je kunt zien heeft het bedrijf zijn uiterste best gedaan om dit ook weer op te lossen. Er zijn dus wel tot in den treuren motoren vervangen. Wel is het natuurlijk begrijpelijk dat dit voor een hoop frustratie zorgt bij klanten. Wanneer je enkele duizenden euro’s uit geeft aan een fiets hoop je wel een aantal jaren zonder problemen te kunnen fietsen.

Wel lijkt het te blijven bij klachten over deze motor. Verder zijn gebruikers enorm positief over de fietsen. 

Over het algemeen kun je Kalkhoff behalve het kiezen van dit matige systeem weinig kwalijk nemen.

Kalkhoff is wat ons betreft dan ook een prima keuze. De fietsen komen erg goed uit de verschillende testen en er is op dit moment geen aanleiding om te twijfelen aan de kwaliteit van deze fietsen.

Mocht je een gebruikte Kalkhoff elektrische fiets op het oog hebben met een Impulse systeem zou ik zeker nog even 2 keer nadenken voordat je dit aanschaft.

Jullie ervaringen Kalkhoff elektrische fietsen

Heb je zelf ervaringen met Kalkhoff elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

Ben je aan het oriënteren op een nieuwe elektrische fiets? Hier vind je ook ervaringen met andere e-bike merken:

Ervaringen E-Bike merken

Veelgestelde vragen

Is Kalkhoff een goed e-bikemerk?

De Kalkhoff is over het algemeen een goed e-bikemerk. Het is een premium onder de e-bikes waarbij goed is gelet op de details. Denk daarbij aan een stevig frame en een goede ondersteuning.

Is Kalkhoff een Duits e-bikemerk?

Kalkhoff is een Duits fietsenmerk, waarbij de e-bikes worden gemaakt in de Duitse stad Cloppenburg.

Waar moet ik op letten als ik een e-bike van Kalkhoff wil kopen?

Voordat je een e-bike van Kalkhoff wil aanschaffen, kun je reviews doorlezen. Deze zijn namelijk erg verschillend. Daarnaast kun je kijken naar de prijs, kwaliteit en technische snufjes van de fiets.

3.6/5 - (110 stemmen)

53 reacties op “Ervaringen Kalkhoff E-Bike: lees het hier”

  1. Johan Mortelmans

    Beste, ik heb inderdaad 4 jaar geleden een Kalkhoff gekocht met Impulse systeem. Daar ik 2 jaar niet met die fiets heb kunnen rijden wegens ziekte, vervalt mijn garantie. Vanaf 2018 ben ik gaan rijden met mijn fiets, en inderdaad problemen na paar maanden problemen. Is er een mogelijkheid die fiets nog te herstellen? Eventueel een Boschmotor te laten plaatsen.
    M.v.g. Johan Mortelmans

  2. Jan Silvertand

    Mijn ervaring met Kalkhoff is dat hun service heel slecht is. Mijn fiets kraakte en moest volgens de dealer (in Duitsland) meteen naar de fabriek worden teruggestuurd. Nu, na 5 weken weet niemand waar de fiets is. Hij is al in de fabriek geweest, en twee dagen later gerepareerd en teruggestuurd.De verzender DNP laat niets van zich horen. Er is geen Track en Trace systeem en niemand weet iets. Zo’n fiets staat wekenlang in een lager, voordat hij verstuurd word.

    1. Dat beloofd dan nog iets te worden, mijn fiets ook in Duitsland gekocht en kraak, het is een Aguttu 4.B Excite met belt. De kraak zit volgens mij in de belt, want als ik zonder trapondersteuning is er ook geluid. Hij is al naar het fietsendealer geweest, na een dag was het geluid terug. Gisteren weer een mail naar de dealer gestuurd maar tot nu toe geen reactie gehad.
      Ik hoop dat u uw fiets inmiddels terug hebt en dat deze goed is. Ik wacht het maar af…

      1. Ik heb een kalkhoff. Integrale i8 uit 2017 met belt en impulse motor. Die is op dit moment 5 keer gereviseerd in de fabriek. Kalkhoff komt blijkbaar niet met een modificatie die het probleem oplost. Op naar de 6e revisering. Kalkhoff verwijst simpelweg naar dealer en neemt geen verantwoordelijkheid.

    2. Beste. Wat bedoelt u met kraken.?Mijn kalkhoff e bike doet niks anders dan piepen en in de fietswinkel vinden ze ook de oorzaak niet. De problemen slepen al meer dan een jaar aan. Wat was de oorzaak van de problemen aan uw fiets? Mvg Christophe

      1. Heb een nieuwe KALKHOFF IMAGE 5.B BELT BLX W waarvan ik de eerste week met plezier heb gefietst tot dat ik geluid en een klik in de rechter pendaal hoorden en voelde. Ik heb de fiets naar de fietswinkel gebracht en hebben de moter laten omruilen naar een nieuwe. Nu twee dagen te hebben gefietst is het kraken en klikken nog erger geworden. Ik ga morgen weer terug naar de fietswinken.

        1. Drie weken geleden deze fiets gekocht. 140 km nu gefietst. Laatste fietstocht begon de fiets te kraken. Vering?? Weet het niet. Leverancier gaat het onderzoeken anders terug naar fabrikant. Krijg nu een naar onderbuik gevoel. Heb toch niet de verkeerde keuze gemaakt voor de Kalkhoff? € 4100,00 voor deze fiets. Gespaard en wel. Zal toch niet waar zijn dat ik een kat in de zak gekocht hebt?

        2. Ik heb recent een 2 Image 5Bs aan geschaft voor mezelf en mijn vrouw. Het damesmodel had ook veel last van een krakende batterij in het frame. Ik heb dit nu opgelost door de batterijhouders (bovenaan met het elektrisch contact en onderaan die met het slot) opnieuw af te regelen en goed vast te zetten zodat de batterij goed klemt tussen de houders. Bovenaan s-zitten er twee schroeven in het frame en onderaan 2 schroeven onder het rubber van het slot.
          De houders moeten ook mooi in lijn staan met de batterij en of het frame. Als het scheef staan knelt de batterij maar op 1 punt en dat is niet goed.

  3. Heb met familie en kennissen in totaal 6 ebike’s van Kalkhoff gekocht. Allemaal met de impuls 2.0 motor. Over de fiets zelf kun je eigenlijk niets negatiefs schrijven maar de impulsmotor is een ramp en zonder deze motor heb je niets aan deze fiets. En natuurlijk kan een fabrikant een keer een slecht product op de markt brengen maar wees dan coulant. Los het ten alle tijden op en laat de consument niet bloeden voor je slechte product. Maar bij Kalkhoff denken ze daar blijkbaar anders over. Ze geven niet thuis of komen met een voorstel dat je veel geld kost. En dan te bedenk dat het onderdeel van PON is.

  4. 5 jaar geleden 2 Kalkhoff Agattu Impulse 8 HS 17 Ah gekocht.
    Na 3 jaar moest er bij de één een nieuwe motor in en bij de ander nu na 5 jaar.
    Een duur grapje en je verwacht toch wel, dat een motor toch wel langer meegaat.

  5. Wij hebben een agattu e-bike, 5 jaar oud. 10000 km gedaan, maar nu is het kader gebroken. vertikale buis waar zadelpen in zit is rats af net boven de motor. Dealer gecontacteert. Die weet daar heel weinig over te zeggen, behalve dat het geen garantie meer is. Nieuw kader (als nog verkrijgbaar is) en dan alles overbouwen. Neen, dat is geen leuke gedachte dat dit misschien een grapje is van 1000 euro.

      1. Beste, hier is mijn kader vorig jaar ook stuk gegaan juist boven de motor, kon ook een ander kader laten steken maar moest dan uit duitsland komen en helemaal overgezet worden, kon ook een ander kleur zijn dan de rest van mijn fiets, uiteindelijk hebben we besloten dit niet te doen en gewoon hem te laten lassen door iemand die auto ’s last, nu een jaar later krijgt hij terug kleine breukjes juist boven waar het vorig jaar gelast is, met gevolg dat ik nu maar een nieuwe fiets koop, maar wel een ander merk nu.

    1. ben al aan mijn derde kader
      iedere keer in garantie
      ook al 2de motor en nu begeeft de batterij het
      heb 300 euro moeten betalen aan de fietswinkel voor de vervanging van de motor
      motor zelf was gratid

  6. Goede rijeigenschappen maar de verf op de aluminium delen laten los niet alle delen RVS slecht voor toch niet de goedkoopste fiets

  7. 4 jaar geleden twee Kalkhoff Sahel fietsen gekocht. Garantietermijn net twee manden verstreken en ja,…. de motor moet worden vervangen. Grapje met coulance van Kalkhof kostte mij Euro 400 met een kilometrage van 4000 op de teller is dat toch Euro 0,10 per kilometer. Een behoorlijke domper.
    Dit jaar net binnen de garantieperiode van de ruilmotor, weer hetzelfde gelazer en nu na 2400 kilometer.
    Waarschijnlijk wordt de motor kostenloos omgewisseld maar het is natuurlijk van de zotte.
    De fiets an sich geeft geen reden tot klagen maar dat Kalkhof met deze motorleverancier in zee is gegaan…. onbegrijpelijk. En hun instelling ten aanzien van de vervangingskosten verdient ook geen pluim.
    Ik denk erover de fiets na reparatie snel te verkopen. Het vertrouwen in Kalkhof is verdwenen.

    1. Net als frans hetzelfde beleefd met de impulsmotor van Kalkhof.
      Uit coulance vervangen ( kosten 90 euro) maar wederom direct hetzelfde euvel en weer vervangen. Daarna goed.
      Inmiddels begrepen dat Kalkhof een serie impulsmotoren heeft gebruikt die simpelweg ondeugdelijk waren.
      Van een gerenommeerd merk als Kaklhof verwacht je dat niet en nog minder van de Pon groep. Onbehoorlijk dat men dat verzweeg en de klant laat betalen voor vervangen van een ondeugdelijke motor.
      Vertrouwen in Kalkhof nu NUL.!!

  8. In 2012 de Tasman Tour C8 D50 aangeschaft. In 2019 een nieuwe accu nodig. Ook in 2019 breekt het frame spontaan boven de moter doormidden! Geen garantie op het frame. Reactie Kalkhoff koop een nieuw frame (€ 150 + € 220 ombouwen). Gelukkig een firma gevonden die het kon lassen.

  9. Heb zo een zelfde ervaring. Twee fietsen op 22 10 2016 gekocht. Alle twee met impuls motor. Alle twee al ongeveer twee jaar geleden vervangen. Nu net na 4 jaar weer problemen. En de accu’s ook zeer slecht.
    Reden voor ons om nooit maar dan ook nooit meer een kalkhoff te kopen.
    In de tussentijd ook de rijwielhandel gesloten. Waarschijnlijk failliet ivm de problemen met de kalkhoff fietsen.
    Advies. Koop nooit een kalkhoff fiets. !!!!!!

  10. Twee Kalkhoff E-Bikes fietsen op 1-10-2017 gekocht.
    Beide met impuls motor en na twee jaar begonnen de problemen met de motor van 1 fiets is de motor al 3 maal vervangen bij de andere fiets 1 maal en deze is ook nog niet goed.
    Maar na 3 nieuwe motoren nog steeds een probleem ik begin het nu wel een beetje zat te worden om elke keer weer terug te gaan ondanks de fietsen dealer toch elke keer het probleem probeert op te lossen door de motor te vervangen ik zou wel willen weten wat je hier nog meer aan kunt doen om dit op te lossen ??
    De fietsen zijn overigens prima zijn erg tevreden over alleen die impuls motor is een drama !!!

    1. Spijtig te lezen, ik sta op punt een speed pedelec te kopen, kalkhoff integrale i11 maar na het lezen van jullie reacties…. hmmm
      Mijn motor zou een impuls EVO smart compact zijn… zijn het deze die de problemen hebben?

  11. Spijtig te lezen, ik sta op punt een speed pedelec te kopen, kalkhoff integrale i11 maar na het lezen van jullie reacties…. hmmm
    Mijn motor zou een impuls EVO smart compact zijn… zijn het deze die de problemen hebben?

  12. Mijn fietsenmaker gaf aan dat de impuls motor helemaal uit is. Er worden vooral Bosch motoren op de fietsen gezet.
    Ik heb een Kalkhoff Tasman Impuls uit 2016. Nog nooit zoveel geld aan een fiets uitgegeven en er wel vier jaar veel plezier van gehad. Maar nu sinds vorige maand problemen met de motor en hij kan naar de sloop. Nieuwe motor kost €850,00 exclusief montage. Werd me geadviseerd dit geld er niet meer aan te besteden.
    Ik baal gigantisch.
    Bij een nieuwe fiets neem ik in ieder geval geen impuls meer.

  13. Ik heb een kalkhoff fiets model image 5 b advance + gekocht
    Als ik er mee rijd als het regent of als de wegen wat slijkerig zijn, zijn mijn schoenen t.e.m. aan mijn knieën bijna helemaal nat of vol slijkspatten.
    Dat mag normaal toch niet ik moet dan telkens een regenbroek aandoen
    Men beweert dat dit komt door dikkere banden.

    Dit had ik met mijn vorige electrische fiets van een ander merk nooit

  14. Kalkhoff tasman met impulsen 2.0 motor
    12.000 km mee gereden en de motor geeft nog hooguit 60%ondersteuning.
    Daar koop je niet zo,n dure fiets voor !!
    Kalkhoff geeft niet thuis.
    Bij informeren hoor ik dat de kracht sensor problemen heeft.deze is niet te vervangen .dus ??? Fiets naar de kloten .of voor een kleine € 1000 laten repareren .dat is ook geen optie
    Conclusie, KOOP GEEN KALKHOFF.

    1. Zelfde probleem kalkhoff met impulse motor .fiets van €2400.en niet meer vooruit te branden .die levert dus bij inruil voor een nieuwe geen euro meer op
      Conclusie ,een dure miskoop
      Dus nooit !!!! Meer Een kalkhoff.

  15. Dealer heeft het doorgeroeste chroom van de voorvork gefotografeerd en zal deze opsturen naar Kalkhoff. Nu maar afwachten op de oplossing. [ na vier maanden was het chroom al doorgeroest]. Prijs van de fiets was 3500.-euro.

  16. Wij hebben 2 Kalkhoffs H8 van einde 2016. Van beide fietsen is de motor al vervangen omdat ze op minder dan de helft van het vermogen gevallen waren. Km-stand was toen 9 000 km.
    De nieuwe motoren (4 000 km in dienst; een dik jaar oud) zijn opnieuw verzwakt. Op 1 van de 2 fietsen maakt de Impulse motor ook veel lawaai.
    Verder valt mijn fiets half uit elkaar. Ze zijn niet geschikt voor pendelaars. De prijs is nochthans meer dan voldoende hoog om een goede fiets te mogen verwachten. Spatborden losgekomen, achterlicht kapot, voorlicht eraf gevallen, de voorrem bengelde ook al eens naast de vork, zadelplastic gekraakt, achterwiel losgekomen, achterrem hydraulische lek, slag in het achterwiel. De fietsenmaker liet mij ook weten dat Kalkhoff gewoon gestopt was om onder garantie motoren te vervangen. Onze fietsenmaker is ook gestopt met het verdelen en verkopen van Kalkhoff.
    Ik heb toch nog een goede component ontdekt : de batterij.
    Dus, neen ik koop nooit nog een Kalkhoff.

  17. Kalkhoff: Not done!
    Mei 2015 2x Kalkhoff Agattu i8 gekocht. Sindsdien ca. 12000km hiermee gereden.
    Eerste jaar prima, maar daarna zakte het vermogen van beide fietsen zienderogen ondanks regelmatig nazicht door de dealer. De motors van beide fietsen maken steeds meer lawaai. Dit wat betreft de motor.
    Bij mijn fiets is voorjaar 2020 de kader gebroken boven de motor. Kalkhoff geeft niet thuis; garantie verlopen zeggen ze omdat we de fiets destijds bij aankoop niet geregistreerd hebben.
    Wij kunnen factuur van de aankoop voorleggen; toch geen enkele coulance te bespeuren.
    Ook bij ons is de dealer gestopt met Kalkhoff omwille van slechte service.
    Ik heb sinds mei 2020 de kader 3x laten lassen bij 2 afzonderlijke metaalconstructie- bedrijven die ieder aangaven, dat lassen van aluminium zeer precair is en wellicht niet zal houden. Klopt! Vorige week scheurt kader voor de derde keer. Nu ander merk gekocht.
    NOOIT MEER KALKHOFF!!!

  18. Ik heb in 2019 een Kalkhoff Image 5b gekocht.Nu dit jaar is de motor(impulse) beginnen kraken .Bij de dealer binnen gedaan en deze heeft de motor naar Duitsland gestuurd,op een week tijd had ik deze terug.Nu krijg ik het volgende probleem,motor valt steeds uit,wat ervoor nooit is geweest.
    Terug naar dealer deze brave man heeft alles vervangen wat er te vervangen is. Nieuwe motor, batterij,kabelboom,nieuw lcd scherm,software,enz.Nog steeds valt motor uit.
    Dan maar de fiets naar Duitsland terug naar gestuurd.Die is nu ongeveer een maand ginder en nog steeds geen nieuws ervan.Heeft iemand dit soms ook al voor gehad.

  19. Wat een ellende. Met mijn twee Kalkhoffs, waarvan de laatste met een Impulse 2.0 motor, nooit klachten gehad. Dan heb ik geluk gehad zo te lezen. Vorige week derde Kalkhoff gekocht, maar nu met een Bosch Performance Line motor.

  20. Twee van mijn collega’s kochten in 2016 en 2017 ook een Kalkhoff met deze motor. Ook van hen heb ik nog geen klachten gehoord.

  21. Oeps…en ik wilde morgen een testrit gaan doen op een Kalkhoff Image 5B Move BLX. Heb in april 2020 een EBike Das Original gekocht, waar na 3 weken de lak afbladderde. Nu, 15 maanden later, is de fiets deels overgespoten maar wil de vertegenwoordiger in Nederland niet op papier zetten (mail) dat ik me weer mag melden als dit weer gebeurt. Mijn rijwielhandel heeft inmiddels 7 andere klanten met zelfde lakprobleem met Das Original… Ze schepen je continue af, heeft me 15 maanden gekost mijn gelijk te krijgen. Was mijn schuld, zei Das Original, slot op laten vallen. ja ja, die andere 7 klanten ook zeker? Heel jammer, want de fiets heeft een super fijn rijcomfort. Goed, ook geen Kalkhoff begrijp ik uit de reviews, maar wát dan???

  22. Allemaal bedankt voor jullie ervaring met Kalkhoff electrische fiets.
    Ik stond op punt er een te kopen maar ben geheel genezen en van gedachten veranderd.
    Door ander merk te nemen bespaar ik misschien 1500 euro de komende jaren.

  23. Ik heb vorige week een proefrit op een Kalkhoff Entice 5B Advance gemaakt en er ook meteen een gekocht die medio 2022 geleverd gaat worden. Dit model heeft wel een Bosch Performance CX motor met 85 nm trekkracht. Naar aanleiding van positieve beoordeling van een kennis heb ik het vertrouwen dat het goedkomt met deze fiets. Voor de prijs mag het ook wel. Voor zover ik heb kunnen achterhalen schijnt de Bosch-motor wel te voldoen.
    Ervaringen met Kalkhoff heb ik dus nauwelijks.
    Mijn zus en zwager hebben sinds vorig jaar Amslod fietsen, maar dat is echt een NO-GO, want daar heb je geen vast service-adres om de veelvuldige storingen opgelost te krijgen.

  24. Zojuist mijn fietsenmaker gesproken nadat ik een Kalkhof Umpulse 2.0 had weggebracht vanwege consequente doortrap problemen. Deze fiets uit 2014 is 5 jaar geleden gekocht en er staat slechts ~1500 km op de teller. Hier zijn alleen kleine, lichte ritten mee gemaakt. Nu blijkt de koppeling versleten en moet er lijkbaar een nieuwe revisie motor in. Dure grap van bijna 400 euro! Hoe kan het dat een onderdeel van een fiets van 2400 euro al zo snel versleten is ? Wat erger is is dat dit euvel blijkbaar vaker voorkomt. Hoe kan het dat Kalkhof dit niet gewoon erkend en kosteloos de foute onderdelen vervangt ? Wordt het niet tijd om dit eens te melden bij de consumentenbond ? Ik kom op deze manier qua kosten uit op zo’n 2 euro per kilometer.

    1. Heb ook een Kalkhoff met impulse motor. 6-7 jaar oud.
      Het eerste jaar geen problemen gehad. Daarna begon de fiets door te trappen. Ook de ondersteuning valt soms weg. Als er tegenwind is moet ik zelf trappen. Dat kan niet de bedoeling zijn voor een fiets die 3000€ gekost heeft.
      Tot overmaat van ramp is de fietshandelaar er mee gestopt. De 2e dealer die ik contacteerde stuurde me met een kluitje in het riet. Hij vond geen mankementen aan de fiets. Inmiddels bestaat zijn handel ook al niet meer. De garantie van mijn fiets is reeds lang verstreken. Ik overweeg nu om een andere motor te laten plaatsen maar vraag me af of het nog de moeite loont? Voor de rest is er niets mis met de fiets. Zelfs de batterij houdt goed stand. Weet iemand raad?

  25. Ik heb hetzelfde probleem. Het kraken heeft te maken met het feit dat de batterij zeer zwaar is en het losse deel van de kader van waaraan de batterij vastgehecht is van plastiek. Dit onderedeel is veel te licht en bij het bewegen met de fiets gaat de batterij wat licht schuiven en zo gaat ook de plastiek wrijven op het metalen gedeelte van de kader. Het geluid is tijdens het rijden bijzonder hinderlijk. Wie kan mij zeggen hoe ik dat oplos? Helaas is de zaak waar ik mijn fiets gekocht heb (5 maand geleden) nu tijdelijk dicht.

  26. In 2015 kalkhoff hybride ebike gekocht pro connect 30 versnellingen 500 Wh accu alber achterwielmotor.
    Na twee weken accu dood. Vervangen na 6 weken, garantie. Na drie jaar alles dood, kabelbreuk in de buis( haha) twee maanden fiets kwijt 600 € reparatie. Na vijf jaar en 20000km motor dood. Fiets twee maanden kwijt en weer 600€. ander motor trouwens van Bulls. Maar, inmiddels >42000 km gefietst en de li ion accu geeft nu opgeladen nog steeds 118km aan ipv 120 (wat in feite 140 was in het begin) En geen kraakje of piepje of motorgeluid, doodstil. Natuurlijk ketting drie keer vervangen en tandwielen maar bij overal op en in wel logisch, waarbij ik wel draaiend werk schoon maak en smeer waar nodig. Bij alle andere verhalen op internet valt t mee, maar steeds maanden wachten op een click en collect vervanging, en natuurlijk meestal in voorjaar zomer, en overige slechte dealerervaring: geen kalkhoff meer.

  27. In 2018 een Kalkhoff Include I10 gekocht met impulse motor. Van het begin af aan een kraak (in de trapas dacht ik maar ik lees hier dat het het kader is). Heb gevraagd aan de dealer om de kraak er uit te halen. Hij had op dat ogenblik geen tijd. Ik heb het laten gaan. Maar nu 4 jaar later is het een zeer irritant en dominant geluid geworden. En wat blijkt, er zijn gewoon geen onderdelen meer te krijgen! Een fiets van 4 jaar oud! Dit kan niet waar zijn. Hoezo is Kalkhoff een A merk?

  28. Mijn kalkhoff is drie jaar oud en geeft problemen met de motor.
    Er staat slechts 1850 km op,maar Kalkhoff zegt dat dat niet ter zake doet,de garantie is verlopen!!.Ja,u leest het goed,1850 km,dus z.g.a.n.
    Nooit meer een Kalkhoff,wat een waardeloos bedrijf en fiets

  29. Kalkhof image 5 b met impulse motor. na 3 jaar en 16.000 km motor defect geeft geen ondersteuning meer. Motor is kostenloos vervangen maar na 4 maanden weer zelfde probleem.. Storings melding : wacht op motor!
    Maar weer terug naar de fietsenmaker………

  30. Hallo ik heb de kalkhoff endeav 5b ADV+ gekocht en volgens de dealer zit het sleuteltje van het slot er los in zodat je de sleutel ook uit het slot kan nemen als het slot ook open staat,mijn vraag is is dat bij meerdere zo

  31. Derby Cycle (een onderdeel van de Nederlandse PON groep) in Cloppenburg, de producent van de Kalkhoff fiets heeft een conformiteitsverklaring bij de fiets geleverd ,waarin ze aangeven wat de door hen verwachte levensduur van dit product is. De uitleg van zo’n conformiteitsverklareng kan men downloaden bij Tros radar. Daarin staat omschreven dat men de kop onvershillig hoe lang geleden kan opzeggen. Doet wonderen oa; meegemaakt met Media Markt en Tom Tom.

  32. Heb in 2019 Kalkhof met impuls motor gekocht heb nu 20.000 km gefietst geen problemen prima fiets maar misschien komt het nog heb 6 jaar garantie afgesloten

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *