Ervaringen Stella E-Bike

Ervaringen Stella E-Bike

Ervaringen Stella E-Bike

Merk: Stella Fietsen
Website: stella.nl
Actief sinds: 2011
Prijsklasse: 999,- tot en met 2799,-
Aantal (E-Bike) modellen: +/- 18

Stella bouwt sinds 2011 elektrische fietsen. Sinds die tijd is het bedrijf explosief gegroeid. Tegenwoordig is Stella marktleider op het gebied van E-Bikes.

Stella levert de fietsen zelf aan de consument. Er zit dus geen fietsenwinkel meer tussen. Ook reparaties en onderhoud worden aan huis gedaan. Stella heeft reparatiebussen in het hele land rijden en kan dus altijd snel een oplossing bieden bij problemen.

Als je interesse hebt in een Stella fiets kun je een proefrit aan huis aanvragen. Iemand komt langs met de fiets en je kunt hem rustig uit proberen en hij word afgesteld op de manier hoe hoe jij het graag wil.

Inmiddels zijn er ook verschillende Stella winkels te vinden. Je kunt dus nu ook ouderwets naar je plaatselijke Stella winkel om je fiets uit te zoeken en natuurlijk voor service en onderhoud.

Prijzen Stella E-Bike

Stella houd er net zoals collega’s Forza en Amslod een vage prijsstrategie op na. De prijzen zijn niet gewoon online te vinden. Je kunt wel een brochure aanvragen door je adresgegevens, telefoonnummer en email adres achter te laten op de website. Wanneer je dit doet krijg je de brochure thuis en via de mail.

Uiteraard hebben wij de brochure al even doorgebladerd en hebben we alle prijzen bekeken. De goedkoopste Stella E-Bike is de Allegra. Deze is verkrijgbaar vanaf 999 euro. Een nette prijs maar ook wel een erg simpele fiets met een derailleur systeem. Wanneer je je budget iets oprekt naar 1399,- tot 1599,- heb je bij Stella veel keus. De meeste fietsen bevinden zich in deze prijscategorie. Vanaf 1999,- is er een model met middenmotor te krijgen.

Wil je de gehele prijslijst van Stella fietsen doorlezen zonder je email achter te laten? Dat doe je hier: Prijzen Stella fietsen

De prijzen van Stella zijn vergelijkbaar met andere merken. Gezien het feit dat je de hele aan huis service er bij krijgt waar dit bij andere merken niet zo is zou je kunnen zeggen dat Stella fietsen scherp geprijsd zijn. Je krijgt in ieder geval een hoop waar voor je geld.

Wil je de meest recente prijzen weten? Je kunt een gratis brochure opvragen. Deze krijg je in de mail en via de post. Je kunt hem dus wel direct bekijken. Brochure aanvragen doe je hier:

Stella Livorno voor 1999,-

Voordelen Stella fiets

De aan huis service is een groot voordeel van Stella. Naast het feit dat je je fiets thuis in je eigen omgeving kunt testen kun je ook bij de mobiele reparatiebussen terecht als er iets aan je fiets mankeert. Daarnaast is het fijn om direct met de fabrikant contact te hebben. Waar je bij andere fietsen nog wel eens van het kastje naar de muur gestuurd kan worden is dit bij Stella niet het geval.

Stella heeft een ruim assortiment en de fietsen zijn absoluut redelijk geprijsd.

Nadelen Stella fiets

Op dit moment zien we nog weinig nadelen aan het merk Stella. Zelfs het feit dat er geen winkels waren word op dit moment opgelost. Stella is een goede combinatie van een fysieke winkel en een online bedrijf.

Stella Dolce transportfiets. Verkrijgbaar vanaf 1399,-

Ervaringen Stella E-Bike

Maar hoe denken de klanten over Stella fietsen? Is de service van het bedrijf zo goed als ze beloven? En hoe is de prijs kwaliteit verhouding in de praktijk?

Facebook reviews

Op Facebook staan reviews uit. Wel zijn er heel veel verhalen over Stella te vinden op eigenlijk iedere willekeurige post op de Facebook pagina. Enorm veel mensen reageren hoe blij ze met de fiets zijn en hoe goed de service is. Er word duidelijk veel aandacht besteed aan klanten via Facebook. Stella reageert op veel zowel goede als minder goede (al zijn deze schaars) berichten. Om een lang verhaal kort te maken. Op Facebook vind je voornamelijk heel veel erg tevreden klanten.

Overige reviews

Op Trustpilot scoort Stella een 4,4 van de 5 sterren. Dit is natuurlijk een super goede score. Er zijn ruim 1800 reviews geplaatst. Uiteraard gaat er bij ieder bedrijf wel eens wat mis en ook hier zijn slechte reviews te vinden. De verhalen die we lezen zijn allemaal naar onze mening erg mild. Mensen die na 3 jaar een reparatie nodig hebben of lege batterijen in de verlichting. Ons inziens dingen die gewoon voor kunnen komen bij ieder fiets merk.

Ook hier word weer uitgebreid aandacht besteed aan iedere review. Het is wel duidelijk dat er bij Stella hard gewerkt word aan klantvriendelijkheid. Ze willen graag tevreden klanten en zijn ook bereid hier wat voor te doen.

Conclusie

Bij Stella koop je een mooie fiets voor een redelijk bedrag. De fiets kan aan huis getest worden en word ook aan huis gerepareerd daar waar nodig.

De algemene ervaringen van klanten zijn zeer goed. Veel mensen zijn erg blij met de aangeschafte fietsen. Daarnaast doet het team er alles aan om problemen op te lossen.

Het is dus absoluut aan te raden om een Stella fiets te kopen. Je kunt er vanuit gaan dat dit een bedrijf is met goede fietsen en de beste intenties. 

Wil je alle modellen en up to date prijzen zien? Dat kan hier: Brochure Stella aanvragen

Jullie ervaringen Stella elektrische fietsen

Heb je zelf ervaringen met Stella elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

17 reacties op “Ervaringen Stella E-Bike”

  1. Pingback: Ervaringen Batavus E-Bike - Elektrische fiets reviews - E-Bike Bond

  2. Over Stella… tja, wat kan ik zeggen, gewoon uitsrs slechte service!!
    Je wordt afgesnauwd aan de telefoon, tot aan brutaal toe zelfs.
    Afspraken en beloftes die een verkoper maakt, kunnen ze niet na komen. Als ze zeggen dat je terug gebeld wordt, blijft dit uit. Als je zelf belt krijg je geen antwoorden en melden ze wederom dat je terug gebeld wordt….. ehhhh, wanneer dan?
    Wij hebben de fietsen gecanseld, maar ook daar moeten we nog weer over terug gebeld worden.
    Zwaar teleurgesteld, we keken erg uit naar de fietsen

    1. Wat een vuil, vies, goor misleidend bedrijf is dit en dan zeg ik dat netjes, echt.

      Misleiding en illegaal verkrijgen van een nominatie:
      We zijn al van begin van dit jaar met ze bezig om een berg bedrijf fietsen te kopen: de Bergamot (nominatie fiets van het jaar). Allen die is niet te koop! Nu hoor ik net van P. Brama dat ze daar maar 25 van gemaakt hebben. Op deze fiets zitten de luxe onderdelen die wij willen, belt drive, enviolo versnellingen etc. en die boden ze voor 2700,- aan, alleen die kan je niet kopen! Maar zo hebben ze hem dus wel aangeboden aan diverse test bladen en zo halen ze een fiets nominatie van het jaar voor een fiets die niet bestaat!

      Aan het lijntje houden:
      Als je belt zeggen ze nee de Bergamot is vervangen voor de Morena en die komt in april. In april gebeld, die komt in mei, in mei gebeld, juni, in juni word het juli en nu wordt het pas einde van het jaar!!! En wij maar uit stellen. Zelfs een paar keer naar nunspeet gereden omdat hij daar zou staan, niet dus. De kinderen (zo jong zijn de gladde verkopertjes) die melden nee hoor meneer die staat hier niet, wie zegt dat? Nou meerdere mensen die ik telefonisch spreek. Nee hij staat hier niet we kunnen u wel dit model bieden. Maar die wil ik niet! En dan gaan ze weer verder met elkaar praten. Wat een onbeleefd volk, alleen uit op snelle verkoop.
      We hadden een half jaar geleden wel hun aandacht toen ik zei ik wil graag 4 fietsen kopen, het 18 jarig jochie glee bijna zijn broek uit en we kregen na bellen direct 40% korting.

      Goor:
      Ik en meneer P. Brama, zijn al maanden aan het mailen voor een prijs. En telkens als ik hem wijs op dingen die niet kloppen dan moet ik hem bellen, maar dan neemt hij niet op, net na 6x bellen beld hij terug maar dat wist hij niet, ik hoor ja dit bedrijf beld me steeds wat moet ik daar nou mee, raar toch.. hij wist niet dat hij verbinding had, sukkel.
      Net wel aan de lijn gehad en hij melde niet veel soeps allemaal misleidende dingen zoals hierboven. Tuurlijk de corona speeld mee maar daarvoor kan je wel eerlijk zijn. Maar ik ben toch eerlijk. Nee. Je kan niet zeggen dat je een fiets aanbied voor 2700 en ik hem nu moet kopen voor 3600 en als ik er 5 koop hij 3000 kost, maar dat is nog steeds meer dan eerder gemeld was en hij komt pas in december, vanwege de mega vraag. Ow leveren jullie dan? Nee niet de oranje wel de groene? Hoezo groene dat is niet de fiets die ik wil dat is een goedkopere. Ja die andere kunnen we niet leveren. Hallo dat is niet wat je me al maanden voorhoudt! En waar je overal steeds landelijk mee adverteerd! Nominatie fiets van het jaar, maar dat is een andere fiets die je niet kan leveren! Ja zo moet u dat niet zien. Etc.. we gingen er niet uit komen. Ik heb nog gevraagd waarom ze zo misleidend doen maar hij vond van niet. Zinloos wat een slecht bedrijf!

      Sander

    2. Ik heb ook de aankoop geannuleerd uit frustratie omdat ik al 5 telefoontjes achter de rug had van 45min wachttijd. Je krijgt als eerste een bandje te horen waarop gezegd wordt: om de snelheid erin te houden volgt nu een keuzemenu. Snelheid?? Ik wilde een factuur met de juiste tenaamstelling maar dat kregen ze niet voor elkaar. Ik ben helemaal klaar met Stella! Blijkbaar zitten ze ook niet op mij te wachten want 3 weken na aankoop kon ik heel makkelijk de aankoop annuleren. Vijf jaar geleden hebben wij dezelfde ervaring gehad met Stella en nu weer. Er is nog steeds niets veranderd!

      1. Tot nu toe wordt er bij elk telefoontje binnen 10 seconden!! opgenomen. Ik wordt ook teruggebeld als ik het vraag. Geen problemen gehad. Maar moet wel zeggen via België. Wel Nederlanders die me helpen. Lijkt (ik blijf zeggen) tot nu toe allemaal prima in orde.

  3. Middels deze weg wil ik mijn gal spuwen betreffende de niet nagekomen service van Stella fietsen.
    Mijn vrouw en ik hebben een bezoek gebracht op 23 april 2020 bij een Stella fietsenwinkel in Haarlem.
    Als eerste zijn wij een gesprek aangegaan met de verkoper en n.a.v. dit gesprek werden wij in de gelegenheid gesteld om een proefrit te maken op een elektrische fiets.
    Na deze geslaagde proefrit hebben wij onze keuze kunnen vaststellen en zijn wij geslaagd .
    Mijn keuze was gevallen op een Stella Vicenza Black MDS en dat was volgens de verkoper een zeer goede keus want vandaag ( 23 april ) was er een actie, de fiets ging van lieft € 3.100,00 naar € 1.995,00 aardige korting maar goed.
    Mijn vrouw wilde een identieke fiets maar dan in het goud.
    Ons werd vermeld dat deze niet bestelbaar was in het goud, maar de verkoper belde voor de zekerheid toch even naar kantoor en kreeg te horen dat deze er wel was te bestellen in het goud.
    Zodoende bestelde wij dus 2x de Stella Vicenza in het zwart en goud.
    De fietsen zouden worden geleverd op dinsdag 5 mei en dat klopte, tot zover gaat het nog goed.
    De bezorger heeft keurig tekst en uitleg gegeven en opeens zagen wij dat de fietsen niet identiek waren, het was wel een gouden fiets maar dan van het merk Livorno Gold die overigens nog goedkoper was ook maar wij betaalde netjes het bedrag voor een Stella Vicenza Black.
    Opeens zagen wij meerdere mankementen zoals de km stand die al op 28 km stond, de cranks waren zilver i.p.v. zwart, het kabeltje van het achterlicht lag open en bloot, het Shimano display zat los want er zat maar 1 schroefje in waardoor deze geen contact kon maken met de ondersteuning. Wij kregen hiervan een enorme bijsmaak en hadden het gevoel dat wij te maken hadden met een showmodel.
    Om terug te komen op de cranks? hiervan hadden wij melding gemaakt in desbetreffende Stella winkel en de zwarte cranks zouden worden besteld, echter na 1 week hadden wij nog niets vernomen en hebben wij wederom de winkel bezocht en kregen daar te horen dat deze opnieuw moesten worden besteld.
    Op vrijdag 22 mei zouden wij een bevestiging krijgen over de cranks, u raad het al! wij hadden niets vernomen.
    Zodoende zijn wij op zaterdag 23 mei zelf maar weer naar de winkel gegaan om te kijken of de zwarte cranks toch waren geleverd, en wat denk je? ze waren binnen maar dan wel in het zilver.
    De verkoper stelde voor om zwarte cranks van een andere fiets in de winkel te halen en deze te bevestigen op de fiets van mijn vrouw. Afspraak was dat wij dan aanwezig zouden zijn op dinsdag 26 mei om 14,00 uur.
    Eenmaal aangekomen in de winkel rook het naar spuitbus, de zilveren cranks waren zwart gespoten en de monteur vertelde dat hij er 3 dagen mee bezig was om de juiste kleur te krijgen. Dat vond ik erg knap want de bewuste zaterdag was de monteur niet aanwezig en de zondag waren ze gesloten en dinsdag was de geur van vers spuitbus nog te ruiken.
    Hiervan hebben wij melding gemaakt bij het hoofdkantoor en via het hoofdkantoor hebben wij te horen gekregen dat wederom de bestelde zwarte cranks geleverd zouden worden op 3 juni ( ondertussen 1 maand verder )
    De Stella bus stond inderdaad voor de deur, maar niet vragen waarmee, hij had alleen de linker crank bij zich, overigens vermeldde de monteur dat er geen originele cranks op de fiets zaten.
    De opdat moment geleverde crank mochten wij bij ons houden dan hadden wij deze alvast. Nieuwe afspraak zou nu zijn de woensdag 10 juni, maar op dinsdag avond 9 juni werden wij gebeld door de monteur met de vraag welke crank wij nu hadden, ik vertelde hem dat wij in het bezit waren van een linker, dat meen je niet kreeg ik te horen want hij had wederom een linker crank gekregen om te bezorgen en monteren.
    De bezorger zou er persoonlijk voor zorgen dat er telefonisch contact zou worden opgenomen met ons maar tot op de dag van vandaag dinsdag 16 juni hebben wij nog steeds niets vernomen. ( ondertussen zijn we 6 weken verder )

    2 juli zijn wij wederom benaderd door het hoofdkantoor van Stella fietsen met de mededeling dat er zwarte cranks zijn.

    Een week later 9 juli wederom een telefoontje van het hoofdkantoor met de mededeling dat er helemaal geen zwarte cranks zijn.
    Afgesproken is dat wij de originele zilveren cranks terug zouden krijgen en dan niet meer de met de spuitbus zwart gespoten cranks. Waarvan inmiddels de verf al van los raakt.
    Afspraak stond voor donderdag 16 juli bevestigd.

    Woensdag avond 15 juli krijgen wij een telefoontje van de bezorger met de mededeling dat hij geen cranks heeft meegekregen.

    Ik vertelde hem dat hij nog 1 dag de tijd had om naar het hoofdkantoor te gaan om ze alsnog te halen. Hierop gaf hij totaal geen gehoor en gaf ons de indruk dat hij daar helemaal geen zin in had.

    Wat is dit ….. voor een service van Stella fietsen.
    Als je een dure fiets komt kopen dan lopen in een sprint naar je toe maar als je om de service vraagt dan is er niemand thuis.

    Wij hebben Stella Fietsen via meerdere mails hiervan op de hoogte gebracht maar een reactie hierop terug krijgen? nee hoor, zolang ze maar fietsen verkopen, de service is echt bar en boos.
    Via de mail hebben wij Stella verzocht om contact op te nemen anders stappen wij over op andere maatregelen en stappen wij naar de Das rechtsbijstand.

    U begrijp dat wij nu verdere stappen gaan ondernemen. Het gaat nu een principe kwestie worden.

    Dit schrijven zullen wij posten op diverse media op het internet.

    Mvg

    Roose

    1. Snelle misleidende verkopers. Zeer slechte service. Wees gewaarschuwd. Zodra de buit binnen is wordt u zonder respect aan het lijntje gehouden. #Say amahoela to stella

  4. Pingback: Elektrische fiets inruilen - Wat is je oude fiets waard? - E-Bike Bond

  5. Goedenavond, ik zou U graag vertellen over mijn bevindingen over Stella na al eerder een recensie te hebben geschreven maar ik vandaag wederom te horen op gekregen nog enkele maanden te moeten wachten op onze in Maart bestelde fietsen. In mijn vorige recentie probeerde ik ook nog de positieve punten van Stella te benoemen maar nu werkelijk hier geen goed woord meer over.
    In Maart kwam de verkoper langs met zijn bus met hierin “alle” Stella modellen.. ja.. het bleek dus te gaan over of een dames model, of een heren model.. wij onze keuze dus gemaakt afgaand op enkel het dames model en wij dit type aangekocht in zowel dames, als heren fiets en de verkoper ons vriendelijk vertelde dat wij de week daarop gebeld zouden worden door de afdeling “planning” van Stella over de aflevering van de fietsen.. nadat dit niet gebeurde ik maar zelf contact opgenomen met Stella en ik te horen kreeg (na ruim 3 kwartier in de wacht te hebben gezeten) dat wij nog geen bericht hadden gehad dat het dames model voorlopig niet meer leverbaar was.. nou.. lekker dan.. maar vooruit, niets aan te doen en hier konden we ons nog wel overheen zetten.. de fietsen zouden nog even enkele maanden op zich laten wachten, wij ondertussen even langs gegaan bij het filiaal in Doetinchem om daar alle denkbare accessoires aan te schaffen wat maar denkbaar is.. kinderzitjes, jas beschermers (idd.. deze zitten niet standaard op dit model), manden, sloten.. noem maar op een hierover afgesproken dat deze accessoires meegeleverd zouden worden met de fietsen (wat moet ik immers met deze spullen terwijl ik nog geen fiets in huis heb) en dit was dan ook geen probleem, tot ik een week later gebeld wordt door de verkoper van dit filiaal dat de accessoires binnen waren en ik ze af kon komen halen bij het filiaal.. ik de verkoper herinnerd aan onze afspraak en deze mijn vertelde dat aangekochte accessoires altijd alleen maar afgehaald konden worden in het filiaal.. en nooit meegeleverd komen worden (en let op, ik kon de accessoires dan eventueel ook wel bij de verkoper thuis ophalen!.. serieus!), ik het hoofdkantoor hierop gebeld waarbij het me duidelijk werd dat het hierbij ging om de verkoopcijfers van de verkoper, deze hebben blijkbaar een x aantal cijfers te behalen en voldoen ze hier niet aan worden ze ontslagen.. en je raad het al.. wanneer de accessoires mee worden gestuurd met de fiets komt de verkoop van de accessoires niet bij de verkoper op zijn naam, spijtig voor de verkopers maar hier mag de klant niet de dupe van worden lijkt me toch?!.. maar het hoofdkantoor ging regelen dat deze accessoires mee kwamen met de fietsen.. enkele maanden later; ja hoor.. planning van Stella.. de fietsenkonden geleverd worden, wij blij natuurlijk.. zo gezegd zo gedaan werden ze geleverd op de afgesproken datum door de monteur van Stella, alleen was deze even vergeten te vertellen en uiteraard alweer zijn weg had vervolgd dat het dames model (waar we dus zo lang door hebben moeten wachten) onderhand over een nieuw type accu beschikte.. en deze accu’s niet in de andere fiets paste of aan de andere ladder, ja.. hiervoor koop ik geen identiek model fiets van de zelfde serie.. ik wil juist dat deze accu’s gewoon in beide fietsen kan, en aan de zelfde ladder.. ik dus weer oneindig lang in de wacht bij Stella.. waarop ze het heren model (dus met het oude type accu) dan wel weer wouden komen ruilen voor een nieuwer model MET dus nieuw type accu.. alleen was deze bij het heren model nog niet beschikbaar en zou ik hierop even moeten wachten tot begin Augustus en moesten ze het geleverde heren model (dus met het oude type accu) wel weer gelijk ophalen.. nou.. vooruit dan maar weer, ik kreeg er immers (een oude dames model leen fiets voor terug) na vorige en deze week wederom maar weer met Stella contact te hebben opgenomen over de levering van de fiets inclusief de onderhand welbekende lange wachttijden aan de telefoon (maar je moet wat, aangezien zei niet de afspraak na komen terug te bellen keer op keer) toch iemand te pakken gekregen over de levering van de inmiddels lang verwachte fiets, en je raad het nooit.. ik kreeg hierbij te horen dat het model ietsjes verlaat was.. en ik nog eventjes minimaal 2 maanden geduld moet hebben op de uitlevering van de fiets, uiteraard was ik er na dit bericht echt serieus helemaal klaar mee en heb ik mijn beklag gelegt bij iemand met wie ik werd doorverbonden van de afdeling communicatie.. en ze begreep mij helemaal, jà.. echt begripvol.. ze ging kijken wat de voor ons kon doen middels een eventuele tegemoetkoming, want jà de beloofde en hoopvol verwachte fiets kon ze echt niet eerder aan ons uitleveren, plechtig beloofde ze me zelf die zelfde dag absoluut terug te gaan bellen hierover, maaar dit raden jullie waarschijnlijk wel ook dit moet nog steeds gebeuren
    Order nr 170151893

  6. Alhoewel ik voor de vierde keer voor dezelfde storing de fiets de ter reparatie moest aanbieden, was ik tot 14 dagen geleden redelijk tevreden over Stella. Vorige week maandag kon ik mijn fiets, zoals afgesproken, in Apeldoorn komen ophalen. Toen ik echter de fiets kwam ophalen (na een rit van 30 km) kreeg ik de fiets echter niet mee. De monteur kwam net terug van vakantie en gaf aan niet te weten of mijn fiets gerepareerd was. Ik moest vrijdag nog maar een keer terugkomen. Op mijn reactie dat we een afspraak hadden en dat ik nu 30 km voor niets gereden had reageerde hij met “interesseert mij niets”. Toen ik zei dat hij mij onbeschoft behandelde lachte hij mij uit.
    Zelfde dag contact opgenomen met Stella. Er werd geen excuus aangeboden voor het onbeschofte gedrag. “Het is heel druk” moest een voldoende verklaring zijn voor het gedrag. Ik zou dezelfde dag nog gebeld worden voor een nieuwe afspraak. Volgende dag maar weer Stella gebeld. Zou weer teruggebeld worden. Volgende dag weer Stella gebeld. Nu zou mijn fiets nog niet klaar zijn. Wanneer de fiets dan wel klaar zou zijn, kon de medewerker niet zeggen. Ik ben nu twee weken mijn fiets kwijt, zonder enig uitzicht op wanneer ik mijn fiets weer ter beschikking krijg. Hopelijk nog deze vakantie!
    Als klant werd ik niet alleen onbeschoft behandeld, maar voel ik mij door Stella absoluut niet serieus genomen.

  7. Vorige maand een Comso Pearl gekocht. In beginsel geen problemen mee gehad. Echter, nu is mijn achterband al uit elkaar geklapt. Er zaten op meerdere plekken gaten. Hiervoor heb ik de ANWB langs laten komen, maar die gaven aan dat de band niet meer plakbaar was en compleet overleden. Gelukkig heeft de ANWB de band kunnen vervangen door een tijdelijke band zodat ik weer op weg kon. Direct de dag daarna Stella gebeld voor een servidebeurt. Blijkt dat dit aan huis meteen 35 euro extra kost (dit vergeten ze erbij te zeggen wanneer je de fiets koopt en wanneer ze schrijven dat ze ‘graag aan huis langskomen’. Tevens blijkt dan ook dat ze anderhalve week nodig hebben om een keer langs te kunnen komen, en dan kunnen ze daarbij geen tijd aangeven. Nu kan ik wel een ochtend of een middag vrij nemen, maar niet een hele dag om thuis te zitten in afwachting van Stella. Desalniettemin is het voor Stella niet mogelijk om (ondanks hun service-gerichtheid) een tijdsslot te reserveren. Derhalve moet ik de servicebeurt ook nog eens uitstellen en hier een vrije dag voor opnemen. Dan komt daar nog eens een extra probleem bij: om mijn garantie niet te verliezen mag ik niet meer dan 500 km rijden voordat Stella langskomt voor mijn eerste servicebeurt. Aangezien die eerste servicebeurt lang op zich laat wachten, moet ik nu de fiets in de stalling laten staan om niet over die 500 km te komen. Kortom, bizar slechte service.

  8. Pingback: Prijzen Stella - Volledige prijslijst Stella elektrische fietsen - E-Bike Bond

  9. Pingback: Ervaringen Flyer E-Bike - Elektrische fiets reviews - E-Bike Bond

  10. Hier ook zeer ontevreden over de verkoopstrategieën van Stella Bikes. Gisteren, vrijdag 9 oktober 2020 tussen 16 en 18 uur, is er een verkoper van Stella Bikes aan huis geweest voor een proefrit. Deze heeft mij heel de tijd onder druk gezet om een Ebike aan te kopen terwijl ik bleef herhalen dat ik mij onder druk gezet voelde. Toen dreigde hij dat hij door ging gaan want dat hij toch klanten genoeg heeft. Ook dat is onder druk zetten. Ik had dik 2 weken geleden een brochure toegezonden moeten krijgen per post maar de verkoper antwoordde dat deze op waren. Daardoor kon ik mij niet voldoende voorbereiden want de online brochure vindt ik helemaal niet overzichtelijk, moeilijk om de fietsen en de prijzen te vergelijken. De verkoper deed zich voor alsof ik de korting van mijn leven kreeg voor een Allegra middenmotor maar nadien zag ik in de brochure dat ik die korting sowieso reeds had volgens de brochureprijs + kortingsbon van 100 euro in mijn mailbox. Hij liet mij alsnog tekenen voor een bestelling terwijl ik dat eigenlijk niet wou en garandeerde mij dat ik deze bestelbon onmiddellijk in mijn mailbox zou krijgen. Ik heb nog steeds niks ontvangen (intussen zijn we zaterdag 10/10/20, 10:47)!! Ik belde dan ook naar de klantendienst om te klagen dat ik het absoluut niet correct vindt hoe dit verlopen is (ik heb nog steeds niks van bewijs op papier of in mijn mailbox!!!) en dat ik direct wil afzien van deze aankoop. De verkoper garandeerde mij dat ik altijd 14 dagen bedenktijd heb en hij belde zelfs speciaal naar zijn manager die dit bevestigde met de speaker op. Hoe kan ik nu een bestelling annuleren terwijl ik nog steeds niks op papier of in mijn mailbox heb gekregen? Ook de klantendienst waarnaar ik belde kon mij dit niet doormailen!!! Ik voel me opgelicht door Stella Bikes, het vertrouwen is helemaal weg! En dat terwijl ik zeer tevreden was over de testrit van de fiets! De klantendienst ging mijn bestelling alvast annuleren en ik zou komende maandag of dinsdag opgebeld worden door Stella Bikes. Intussen heb ik nog steeds niets in mijn mailbox ontvangen terwijl ik hier herhaaldelijk naar gevraagd heb. De dame aan de telefoon was ook niet bepaald vriendelijk (ik vermoed dat zij geen leuke job moet uitoefenen met vaak en veel ontevreden klanten aan de lijn) en onderbrak mij door te zeggen “wil je me even laten uitpraten” terwijl ikzelf nog aan het woord was.
    Ik heb dan ook onmiddellijk mails verstuurd + gebeld dat ik wil afzien van de verkoop aan huis. 24 uur na aankoop kreeg ik eindelijk de bestelbon in mijn mailbox en kon ik eindelijk deftig nalezen waarvoor in nu eigenlijk getekend had. Gelukkig heb ik 2 dagen tijd om kosteloos mijn aankoop te annuleren (vond ik terug in dat contract)!
    Het heeft mij een heel weekend onnodig veel stress bezorgd! Ik voel mij echt opgelicht en dacht dat het mij nooit zou overkomen… zeg dus nooit nooit!

    1. Zelfde ervaring als Bieke, proefrit prima maar als het op kopen aankomt blijkt fiets, trekking premium, 1999 euro, niet meer leverbaar. Alleen de de duurdere variant, +/- 3000 euro, en ook de kortingen, tot 750 euro bij inlevering van een oude fiets zijn ondoorzichtig en verwarrend. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de (zeer jonge inderdaad) hier een speciale training voor krijgen. Teleurgesteld de winkel verlaten en zal mij op andere merken oriënteren.

  11. Ten eerste, vertrouw de mooie reviews op de website / Kiyoh niet! Het zijn wel echte reviews maar ze plaatsen zelf de reviews door vanuit hun eigen platform. De slechte reviews worden hier hoogst waarschijnlijk dan ook uitgefiltert. Je kunt hier alleen een review plaatsen als je rechtstreeks naar deze website gaat en dat zullen niet veel mensen weten.

    Ik heb vorige week mijn fiets besteld bij Stella en gisteren kwamen ze deze netjes leveren.
    De bezorger geeft tijdens de levering aan dat de accu die erbij geleverd wordt eigenlijk wat klein is en dat ze deze normaal op hun eigen merk fietsen nooit meer leveren. Deze zou namelijk binnen 5 jaar aan vervanging toe zijn en dan ben je 900,- kwijt voor een nieuwe. Hij biedt me aan om voor 200 extra een grotere accu te krijgen, eigenlijk kan dat niet op de fiets die ik heb, maar speciaal voor mij wil hij wel een uitzondering maken.
    Naief als ik ben ga ik er vanuit dat een bezorger van een merk als Stella niet gaat liegen op straat en ga ik dus voor die 200,- extra nu ipv 900,- over 5 jaar.
    Helaas kom ik er thuis achter als ik zijn verhaal op internet ga controleren dat er niks van klopt. Accu’s gaan meer dan 5 jaar mee en kosten al helemaal geen 900,-. Het prijsverschil tussen de 2 accu’s die omgewisseld zijn is bij de meeste leveranciers max 100,-.
    Ik ben dus gewoon opgelicht waar ik bij stond door de bezorger.

    Hierdoor heb ik totaal geen vertrouwen meer in Stella als bedrijf en heb ik de fiets ongebruikt in de schuur staan en ze gevraagd de fiets op te komen halen. Wie weet waar er nog meer over gelogen is namelijk.
    Ik kon de fiets laten ophalen maar er werd wel vriendelijk aangegeven dat me dit wel 250,- onkosten vergoeding kostte. Ik zou dan dus niks hebben maar wel 250,- armer zijn. Dit aanbod heb ik uiteraard niet aangenomen.

    Voor mij, en ik hoop velen met mij, nooit meer een Stella!

  12. Familie van de Poll

    Reactie 9 oktober 2020
    2 Copenhaque Light na 4 monteursbezoeken en ons bezoek aan servicecenter omgeruild voor 2 nieuwe.
    Na nog 2 monteursbezoeken eindelijk een goede ondersteuning. Aankoopfactuur geeft aan snelladers 4Ah. Bij 2 de levering normale 2Ah laders geleverd.
    Na mails om deze omteruilen krijgen wij geen antwoord meer van Stella. Dus zeer teleurgesteld.

    Zie onze reactie van 9 oktober 2020. Nu een nieuwe storing. De ondersteuning werkt niet.
    Er is een monteur geweest op 20 oktober, maar deze had het onderdeel niet bij zich, hoewel duidelijk uitgelegd wat het probleem is. Monteur zei dat Stella zeer snel contact zou opnemen. Dus nog niet gebeurd. Nu gebeld. Na 20 minuten in de wacht werd gezegd het is te druk. Toen maar gebeld met keuze voor nieuwe fiets. Na 4 seconden iemand aan de telefoon. Wilde doorverbinden maar ging niet omdat het te druk is. we willen fietsen.
    ook de levering van een snellader nog steeds niet opgelost. Men zou weer contact opnemen.

    Telefonisch contact . Onderdeel niet voorradig. is besteld en kan nog wel duren tot eind 2020 of 2021. Medegedeeld dat dit niet kan. Gaat zoeken voor leenfiets.
    Belt dat onderdeel toch op voorraad is. Kan 3 november ingebouwd worden. Gezegd dat dit veel te laat is en het moet eerder. Kan niet. Gevraagd om door te verbinden met de klanttevredenheidsmanager ook nog voor snellader. Zou in gesprek zijn wordt teruggebeld. Maar of dat zo is????????????????

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *