Ervaringen Stella E-Bike

Ervaringen Stella e-bike: uitgebreide review

Merk: Stella Fietsen
Website: stella.nl
Actief sinds: 2011
Prijsklasse: 999,- tot en met 2799,-
Aantal (E-Bike) modellen: +/- 18

Stella bouwt sinds 2011 elektrische fietsen. Sinds die tijd is het bedrijf explosief gegroeid. Tegenwoordig is Stella marktleider op het gebied van E-Bikes.

Stella levert de fietsen zelf aan de consument. Er zit dus geen fietsenwinkel meer tussen. Ook reparaties en onderhoud worden aan huis gedaan. Stella heeft reparatiebussen in het hele land rijden en kan dus altijd snel een oplossing bieden bij problemen.

Als je interesse hebt in een Stella fiets kun je een proefrit aan huis aanvragen. Iemand komt langs met de fiets en je kunt hem rustig uit proberen en hij word afgesteld op de manier hoe hoe jij het graag wil.

Inmiddels zijn er ook verschillende Stella winkels te vinden. Je kunt dus nu ook ouderwets naar je plaatselijke Stella winkel om je fiets uit te zoeken en natuurlijk voor service en onderhoud.

Stella elektrische fiets ervaringen?

Op deze pagina vind je meer informatie over de ervaringen met betrekking tot de Stella e-bike. Elektrische fietsen van het merk Stella zijn zeer populair en worden daarom uitvoerig getest door consumenten. Echter heeft iedereen zo zijn eigen ervaringen. Een review is dan ontzettend handig om meteen duidelijkheid te krijgen over de Stella e-bikes.

Prijzen Stella E-Bike

Stella houd er net zoals collega’s Forza en Amslod een vage prijsstrategie op na. De prijzen zijn niet gewoon online te vinden. Je kunt wel een brochure aanvragen door je adresgegevens, telefoonnummer en email adres achter te laten op de website. Wanneer je dit doet krijg je de brochure thuis en via de mail.

Uiteraard hebben wij de brochure al even doorgebladerd en hebben we alle prijzen bekeken. De goedkoopste Stella E-Bike is de Allegra. Deze is verkrijgbaar vanaf 999 euro. Een nette prijs maar ook wel een erg simpele fiets met een derailleur systeem. Wanneer je je budget iets oprekt naar 1399,- tot 1599,- heb je bij Stella veel keus. De meeste fietsen bevinden zich in deze prijscategorie. Vanaf 1999,- is er een model met middenmotor te krijgen.

Wil je de gehele prijslijst van Stella fietsen doorlezen zonder je email achter te laten? Dat doe je hier: Prijzen Stella fietsen

De prijzen van Stella zijn vergelijkbaar met andere merken. Gezien het feit dat je de hele aan huis service er bij krijgt waar dit bij andere merken niet zo is zou je kunnen zeggen dat Stella fietsen scherp geprijsd zijn. Je krijgt in ieder geval een hoop waar voor je geld.

Wil je de meest recente prijzen weten? Je kunt een gratis brochure opvragen. Deze krijg je in de mail en via de post. Je kunt hem dus wel direct bekijken.

Stella Livorno e-bike
Stella Livorno voor 1999,-

Voordelen Stella fiets

De aan huis service is een groot voordeel van Stella. Naast het feit dat je je fiets thuis in je eigen omgeving kunt testen kun je ook bij de mobiele reparatiebussen terecht als er iets aan je fiets mankeert. Daarnaast is het fijn om direct met de fabrikant contact te hebben. Waar je bij andere fietsen nog wel eens van het kastje naar de muur gestuurd kan worden is dit bij Stella niet het geval.

Stella heeft een ruim assortiment en de fietsen zijn redelijk geprijsd.

Nadelen Stella fiets

Op dit moment zien we nog weinig nadelen aan het merk Stella. Zelfs het feit dat er geen winkels waren word op dit moment opgelost. Stella is een goede combinatie van een fysieke winkel en een online bedrijf.

Stella Dolce transportfiets
Stella Dolce transportfiets. Verkrijgbaar vanaf 1399,-

De levertijden kunnen flink variëren. Daarom is het belangrijk om goed te communiceren over de levertijd. Veel fietsen zijn al binnen 5 dagen leverbaar maar sommige fietsen kunnen wel maanden duren. Vraag dus altijd goed aan de verkoper wat op voorraad is en wat de eventuele levertijden zijn.

Ervaringen Stella E-Bike

Maar hoe denken de klanten over Stella fietsen? Is de service van het bedrijf zo goed als ze beloven? En hoe is de prijs kwaliteit verhouding in de praktijk?

Facebook reviews

Op Facebook staan reviews uit. Wel zijn er heel veel verhalen over Stella te vinden op eigenlijk iedere willekeurige post op de Facebook pagina. Enorm veel mensen reageren hoe blij ze met de fiets zijn en hoe goed de service is. Er word duidelijk veel aandacht besteed aan klanten via Facebook. Stella reageert op veel zowel goede als minder goede (al zijn deze schaars) berichten. Om een lang verhaal kort te maken. Op Facebook vind je voornamelijk heel veel erg tevreden klanten.

Overige reviews

Op Trustpilot scoort Stella een 4,4 van de 5 sterren. Dit is natuurlijk een super goede score. Er zijn ruim 1800 reviews geplaatst. Uiteraard gaat er bij ieder bedrijf wel eens wat mis en ook hier zijn slechte reviews te vinden. De verhalen die we lezen zijn allemaal naar onze mening erg mild. Mensen die na 3 jaar een reparatie nodig hebben of lege batterijen in de verlichting. Ons inziens dingen die gewoon voor kunnen komen bij ieder fiets merk.

Ook hier word weer uitgebreid aandacht besteed aan iedere review. Het is wel duidelijk dat er bij Stella hard gewerkt word aan klantvriendelijkheid. Ze willen graag tevreden klanten en zijn ook bereid hier wat voor te doen.

Conclusie

Bij Stella koop je een mooie fiets voor een redelijk bedrag. De fiets kan aan huis getest worden en word ook aan huis gerepareerd daar waar nodig.

De algemene ervaringen van klanten zijn zeer goed. Veel mensen zijn erg blij met de aangeschafte fietsen. Daarnaast doet het team er alles aan om problemen op te lossen.

Het is dus absoluut aan te raden om een Stella fiets te kopen. Je kunt er vanuit gaan dat dit een bedrijf is met goede fietsen en de beste intenties. 

Jullie ervaringen Stella elektrische fietsen

Heb je zelf ervaringen met Stella elektrische fietsen? Laat het dan hieronder weten. Jouw ervaring is van enorme waarde voor andere mensen die zich aan het oriënteren zijn op een nieuwe fiets.

Meest gestelde vragen

Waarom geen prijzen bij Stella Fietsen?

Stella hecht veel waarde aan hun service en kwaliteit. Dit alles wordt aangeboden tegen laagst haalbare prijzen. In de brochure vind je deze prijzen, maar gelukkig ook online via de Ebikebond.nl. Daarnaast kun je ook eerst een proefrit maken bij één van de servicecenters, ook dan krijg je inzicht in de actuele prijs.

Hoe bevalt een Stella fiets?

Goedkope en kwalitatieve fietsen met een uitstekende service, volgens veel consumenten. Anderen vinden de Stella e-bikes alleen maar duur en hebben negatieve ervaringen. Kortom, een proefrit is daarom verstandig.

Is Stella een goed merk?

Stella staat bekend om haar service in combinatie met een laagsteprijsgarantie. Zo zijn er veel servicecenters waardoor je de fietsen uitvoerig kunt testen. Ook is de kwaliteit aan de hoge kant als je deze vergelijkt met andere merken.

2.8/5 - (89 stemmen)

65 reacties op “Ervaringen Stella e-bike: uitgebreide review”

  1. Over Stella… tja, wat kan ik zeggen, gewoon uitsrs slechte service!!
    Je wordt afgesnauwd aan de telefoon, tot aan brutaal toe zelfs.
    Afspraken en beloftes die een verkoper maakt, kunnen ze niet na komen. Als ze zeggen dat je terug gebeld wordt, blijft dit uit. Als je zelf belt krijg je geen antwoorden en melden ze wederom dat je terug gebeld wordt….. ehhhh, wanneer dan?
    Wij hebben de fietsen gecanseld, maar ook daar moeten we nog weer over terug gebeld worden.
    Zwaar teleurgesteld, we keken erg uit naar de fietsen

    1. Wat een vuil, vies, goor misleidend bedrijf is dit en dan zeg ik dat netjes, echt.

      Misleiding en illegaal verkrijgen van een nominatie:
      We zijn al van begin van dit jaar met ze bezig om een berg bedrijf fietsen te kopen: de Bergamot (nominatie fiets van het jaar). Allen die is niet te koop! Nu hoor ik net van P. Brama dat ze daar maar 25 van gemaakt hebben. Op deze fiets zitten de luxe onderdelen die wij willen, belt drive, enviolo versnellingen etc. en die boden ze voor 2700,- aan, alleen die kan je niet kopen! Maar zo hebben ze hem dus wel aangeboden aan diverse test bladen en zo halen ze een fiets nominatie van het jaar voor een fiets die niet bestaat!

      Aan het lijntje houden:
      Als je belt zeggen ze nee de Bergamot is vervangen voor de Morena en die komt in april. In april gebeld, die komt in mei, in mei gebeld, juni, in juni word het juli en nu wordt het pas einde van het jaar!!! En wij maar uit stellen. Zelfs een paar keer naar nunspeet gereden omdat hij daar zou staan, niet dus. De kinderen (zo jong zijn de gladde verkopertjes) die melden nee hoor meneer die staat hier niet, wie zegt dat? Nou meerdere mensen die ik telefonisch spreek. Nee hij staat hier niet we kunnen u wel dit model bieden. Maar die wil ik niet! En dan gaan ze weer verder met elkaar praten. Wat een onbeleefd volk, alleen uit op snelle verkoop.
      We hadden een half jaar geleden wel hun aandacht toen ik zei ik wil graag 4 fietsen kopen, het 18 jarig jochie glee bijna zijn broek uit en we kregen na bellen direct 40% korting.

      Goor:
      Ik en meneer P. Brama, zijn al maanden aan het mailen voor een prijs. En telkens als ik hem wijs op dingen die niet kloppen dan moet ik hem bellen, maar dan neemt hij niet op, net na 6x bellen beld hij terug maar dat wist hij niet, ik hoor ja dit bedrijf beld me steeds wat moet ik daar nou mee, raar toch.. hij wist niet dat hij verbinding had, sukkel.
      Net wel aan de lijn gehad en hij melde niet veel soeps allemaal misleidende dingen zoals hierboven. Tuurlijk de corona speeld mee maar daarvoor kan je wel eerlijk zijn. Maar ik ben toch eerlijk. Nee. Je kan niet zeggen dat je een fiets aanbied voor 2700 en ik hem nu moet kopen voor 3600 en als ik er 5 koop hij 3000 kost, maar dat is nog steeds meer dan eerder gemeld was en hij komt pas in december, vanwege de mega vraag. Ow leveren jullie dan? Nee niet de oranje wel de groene? Hoezo groene dat is niet de fiets die ik wil dat is een goedkopere. Ja die andere kunnen we niet leveren. Hallo dat is niet wat je me al maanden voorhoudt! En waar je overal steeds landelijk mee adverteerd! Nominatie fiets van het jaar, maar dat is een andere fiets die je niet kan leveren! Ja zo moet u dat niet zien. Etc.. we gingen er niet uit komen. Ik heb nog gevraagd waarom ze zo misleidend doen maar hij vond van niet. Zinloos wat een slecht bedrijf!

      Sander

    2. Ik heb ook de aankoop geannuleerd uit frustratie omdat ik al 5 telefoontjes achter de rug had van 45min wachttijd. Je krijgt als eerste een bandje te horen waarop gezegd wordt: om de snelheid erin te houden volgt nu een keuzemenu. Snelheid?? Ik wilde een factuur met de juiste tenaamstelling maar dat kregen ze niet voor elkaar. Ik ben helemaal klaar met Stella! Blijkbaar zitten ze ook niet op mij te wachten want 3 weken na aankoop kon ik heel makkelijk de aankoop annuleren. Vijf jaar geleden hebben wij dezelfde ervaring gehad met Stella en nu weer. Er is nog steeds niets veranderd!

      1. Tot nu toe wordt er bij elk telefoontje binnen 10 seconden!! opgenomen. Ik wordt ook teruggebeld als ik het vraag. Geen problemen gehad. Maar moet wel zeggen via België. Wel Nederlanders die me helpen. Lijkt (ik blijf zeggen) tot nu toe allemaal prima in orde.

        1. If I could give minus stars I would!

          Shopping with Stella has been the worst experience of my life!

          It started when I ordered their free brochure in December, i had read so many good things about this company and their bikes, so I was happy when they called and asked if I wanted to test ride, and we agreed that they would come out the following Tuesday, I also made sure to mention that I really wanted to test ride the Dolce, because it met all my needs what comes to baskets etc, so that was the model I was leaning most towards.

          Tuesday comes and the van arrives, and I’m waiting outside, as excited as a kid in a candy store. But then they didn’t bring any Dolce, which was quite disappointing, but I figured, they had so many good reviews, it was probably just a miscommunication, so I test drove some other bikes, and the man said that one of them was basically the dolce, just looks different.
          So I was really torn between getting the Dolce, which fits my needs when it comes to baskets, or getting a model which I could actually test drive, but as the guy assured me, the dolce would feel the same, and it also had a bigger battery and walk assist, so I ended up going with that. I inform them that I am also in the need of getting a big basket, because I use the bike for grocery shopping as well, and they said that they would bring a selection of basket when they deliver the bike. I also ask if there’s a limit to how much weight there can be added on the rack both front and back, to which he said no!

          Now comes the bike, the highlight of my week, I’m finally getting the bike I’ve wanted for so so long.. However, my happiness quickly fades.

          The bike was delivered at 8 in the morning, so it was a little hectic, because I had to go to work. So I quickly tested for the saddle to be set correctly, I buy an extra lock for the bike as well and now comes time to look at the baskets that they said they would bring, and guess what, they only brought one, and he also informed me, that it was the smallest one they had, and also the rack both back and front does have a weight limit, even though I was informed that they didn’t!

          So I contact the company about getting a size L basket, and then I drive to work.

          On my way to work im thinking that the bike is quite heavy, so I increase the level of support from the motor, which to my surprise doesn’t change a thing. I’m thinking maybe it could be because it’s low on battery, but the delivery guy said that I should be able to drive to work on it no issue. So when I come home I plug in the charger and the next day, I test it again, but still no difference, I’m thinking to myself that I must be crazy, so I get my boyfriend to test drive it, but he also didn’t feel any support.

          So we contact Stella about this, and they inform me, that I’ve paid 1800 euro for a bike, that’s standard delivered in “efficiency” mode, which means that you dont feel the support, and I can’t change this myself without getting a 125 euro display for the bike. I’m beginning to get a little frustrated, why haven’t I been informed that there are different modes on the bike, why haven’t they at least asked which mode i want it delivered in, why did I not get any information about a display, and who wants to spend all that cash on an electrical bike, if you don’t get any support from the motor??

          Anyways at this point I’m so disappointed, so I ask for them to fix the mode, but they can’t send anyone out because of Covid, not their fault, so I plan with them on the phone, to go to Antwerpen today (Tuesday 12/1) and visit their store there, where there would be a service guy, who could fix the mode for me, I take off from work etc, so I can go only to wake up today, to the information that there’s noone who can help me in the store in Antwerpen or even Olen, even though they said that there would be someone the whole week! I have to travel to Hasselt or Sint Marten Latem, which is both almost 100km from me.

          They offer to make an appointment on Friday, but I already took the day off from my new job, aka it’s unpaid, today, so I can’t take another day of on Friday.

          This company is full of it, they have no clue what they are on about, there’s no communication…. Provided they did offer me a basket as compensation, at this point I’ve spend so much time and money on this, that I just want them to take back the bike, and give me my money back, I do not want anything to do with this company anymore!

          1. Helaas ben ik ook in een Stella getrapt , maar never en noot meer zou dit merk aan niemand aan bevelen. lijkt een hele fiets maar doet niet wat hij moet doen

        2. Niet te vreden al acht maanden een fiets van Stella en al tien maal daar geweest en het probleem nog niet opgelost …trapt nog steeds door

          1. Dan ga je toch naar een andere fietsenmaker .. je bent niet verplicht om je Stella bij Stella te laten onderhouden. En daarbij is het schakelsysteem (en dus ook het doortrappen) bij 9 vd 10 fietsen van Shimano, dit is dus geen eigen ontwikkeling van Stella en kan dat met elke fiets gebeuren .

      2. Verschrikkelijk bedrijf
        Fiets 3.5 jaar oud. Nu 2de accu na een jaar stuk maar geen garantie. Garantie loopt vanaf aankoop fiets terwijl ze adverteren met 3 jaar garantie op de accu en deze dus nog maar net een jasr oud is.
        Ook half jaar geleden geweest om een remkabeltje te laten vervangen…kreeg een rekening van 380 euro met dingen erop waar nooit om gevraagd is en nooit overleg over is geweest. Moest me niet druk maken want de verzekering zou het toch vergoeden. Dus…ze lichten de verzekering ook nog eens op!!!
        Nu dus rechtsbijstand ingeschakelt en neem dat stukje van een jaar geleden direct mee.
        Brrrrr…naar bedrijf!!!

        1. goh klinkt bekend. Na nog geen 2 jaar motor vervangen. Nu nog geen jaar later motor weer kapot maar moet ik wel ff zelf dokken. Oh en ze hebben die motor niet op voorraad dus zoek het maar uit. Inmiddels heb ik een andere fiets gekocht want ik ben het zo beu elke keer wat met die fiets. Error 30 heb ik ook voor de tweede keer gehad en monteur geweest 2 weken geleden. Meneer gaat weg, kilometerteller, snelheidsmeter doen het niet en de ondersteuning wil heel vaak niet pakken. Vandaag weer monteur geweest en zijn conclusie was dus motor is onbetrouwbaar moet vervangen worden. Daar zit ik dan met een fiets waar ik niks mee kan, niet eens verkopen.

        1. Ja toffe verkoper had ik ook maar een fiets die in minder dan 3 jaar na een tweede motor weer kapot is en ik dus moet dokken daar kan ik echt niet blij van worden.

      3. Eind september 2021 ontving ik mijn aangeschafte fiets van Stella. Deze koste € 2000,00
        Na een maand braken er spontaan 4 spaken en ontstond er een enorme slag in het achterwiel.
        Na dagen van bellen kwam na twee weken de onderhoudsservice aan de deur. De afspraak was dat het achterwiel vervangen zou worden. Dit gebeurde niet maar de monteur heeft het achterwiel opnieuw gespaakt en de slag uit het achterwiel gehaald.
        Na enkele dagen spongen er spontaan weer twee spaken kapot.
        Nu weer, na lang proberen iemand aan de telefoon te krijgen, kwamen ze de fiets op 15 december ophalen.
        Ik had een leenfiets geëist omdat ik de fiets iedere dag, voor mijn werk nodig heb. Wederom had ik telefonisch de afspraak dat er een nieuw achterwiel gemonteerd zou worden. 37 dagen later!!! Krijg ik mijn fiets weer terug, en wat denkt u? Nee, wederom geen nieuw achterwiel.
        Ik had Stella al eens gemaild dat ik een slechte recensie zou gaan schrijven. Daarop is nooit antwoord gekomen. Ik heb het toen maar gelaten voor wat het is maar nu, nadat ze voor de tweede keer hun afspraak NIET nakomen, ben ik toch maar eens gaan schrijven.
        Mensen, koop bij Stella nou geen dure fiets online want de service is belabberd en iemand aan de telefoon krijgen duurt dagen. Ook nooit een enkele reactie op mijn mails ontvangen.
        Als er nu weer een spaak breekt in mijn achterwiel, dan sta ik niet meer voor mezelf in.
        Bah, heb mijn buik helemaal vol van Stella fietsen.

    3. Altijd een Stella fiets gehad wilde weer een nieuwe kopen een met midden motor ,wij dachten 2weken levertijd niet durven 2.5 maand .
      Dan maar naar de concurrent gegaan helaas

    4. Zeer slechte service. Als je een afspraak wilt inplannen voor je fiets duurt dat minstens 3 weken voordat je een keer aan de beurt bent. Daarvoor heb je dan zeker een half uur aan de telefoon gehangen om überhaupt die afspraak te maken. Je kan ook via Whatsapp communiceren. Ze appen alleen niet terug ::).
      Nooit meer een Stella voor mij. Ik koop de volgende fiets bij de fietsenmaker op de hoek. Die geeft tenminste service.

      1. Klopt helemaal ze appen niet terug dus met die onzin als optie als je aan de telefoon zit moeten ze totaal kappen. Ik heb inmiddels ook een fiets bij de lokale fietsenhandel gekocht. Binnen 4 dagen waar nog een zondag tussen zat dus eigenlijk 3 dagen had ik mijn fiets. Super service. Voor mij nooit geen stella meer

  2. Middels deze weg wil ik mijn gal spuwen betreffende de niet nagekomen service van Stella fietsen.
    Mijn vrouw en ik hebben een bezoek gebracht op 23 april 2020 bij een Stella fietsenwinkel in Haarlem.
    Als eerste zijn wij een gesprek aangegaan met de verkoper en n.a.v. dit gesprek werden wij in de gelegenheid gesteld om een proefrit te maken op een elektrische fiets.
    Na deze geslaagde proefrit hebben wij onze keuze kunnen vaststellen en zijn wij geslaagd .
    Mijn keuze was gevallen op een Stella Vicenza Black MDS en dat was volgens de verkoper een zeer goede keus want vandaag ( 23 april ) was er een actie, de fiets ging van lieft € 3.100,00 naar € 1.995,00 aardige korting maar goed.
    Mijn vrouw wilde een identieke fiets maar dan in het goud.
    Ons werd vermeld dat deze niet bestelbaar was in het goud, maar de verkoper belde voor de zekerheid toch even naar kantoor en kreeg te horen dat deze er wel was te bestellen in het goud.
    Zodoende bestelde wij dus 2x de Stella Vicenza in het zwart en goud.
    De fietsen zouden worden geleverd op dinsdag 5 mei en dat klopte, tot zover gaat het nog goed.
    De bezorger heeft keurig tekst en uitleg gegeven en opeens zagen wij dat de fietsen niet identiek waren, het was wel een gouden fiets maar dan van het merk Livorno Gold die overigens nog goedkoper was ook maar wij betaalde netjes het bedrag voor een Stella Vicenza Black.
    Opeens zagen wij meerdere mankementen zoals de km stand die al op 28 km stond, de cranks waren zilver i.p.v. zwart, het kabeltje van het achterlicht lag open en bloot, het Shimano display zat los want er zat maar 1 schroefje in waardoor deze geen contact kon maken met de ondersteuning. Wij kregen hiervan een enorme bijsmaak en hadden het gevoel dat wij te maken hadden met een showmodel.
    Om terug te komen op de cranks? hiervan hadden wij melding gemaakt in desbetreffende Stella winkel en de zwarte cranks zouden worden besteld, echter na 1 week hadden wij nog niets vernomen en hebben wij wederom de winkel bezocht en kregen daar te horen dat deze opnieuw moesten worden besteld.
    Op vrijdag 22 mei zouden wij een bevestiging krijgen over de cranks, u raad het al! wij hadden niets vernomen.
    Zodoende zijn wij op zaterdag 23 mei zelf maar weer naar de winkel gegaan om te kijken of de zwarte cranks toch waren geleverd, en wat denk je? ze waren binnen maar dan wel in het zilver.
    De verkoper stelde voor om zwarte cranks van een andere fiets in de winkel te halen en deze te bevestigen op de fiets van mijn vrouw. Afspraak was dat wij dan aanwezig zouden zijn op dinsdag 26 mei om 14,00 uur.
    Eenmaal aangekomen in de winkel rook het naar spuitbus, de zilveren cranks waren zwart gespoten en de monteur vertelde dat hij er 3 dagen mee bezig was om de juiste kleur te krijgen. Dat vond ik erg knap want de bewuste zaterdag was de monteur niet aanwezig en de zondag waren ze gesloten en dinsdag was de geur van vers spuitbus nog te ruiken.
    Hiervan hebben wij melding gemaakt bij het hoofdkantoor en via het hoofdkantoor hebben wij te horen gekregen dat wederom de bestelde zwarte cranks geleverd zouden worden op 3 juni ( ondertussen 1 maand verder )
    De Stella bus stond inderdaad voor de deur, maar niet vragen waarmee, hij had alleen de linker crank bij zich, overigens vermeldde de monteur dat er geen originele cranks op de fiets zaten.
    De opdat moment geleverde crank mochten wij bij ons houden dan hadden wij deze alvast. Nieuwe afspraak zou nu zijn de woensdag 10 juni, maar op dinsdag avond 9 juni werden wij gebeld door de monteur met de vraag welke crank wij nu hadden, ik vertelde hem dat wij in het bezit waren van een linker, dat meen je niet kreeg ik te horen want hij had wederom een linker crank gekregen om te bezorgen en monteren.
    De bezorger zou er persoonlijk voor zorgen dat er telefonisch contact zou worden opgenomen met ons maar tot op de dag van vandaag dinsdag 16 juni hebben wij nog steeds niets vernomen. ( ondertussen zijn we 6 weken verder )

    2 juli zijn wij wederom benaderd door het hoofdkantoor van Stella fietsen met de mededeling dat er zwarte cranks zijn.

    Een week later 9 juli wederom een telefoontje van het hoofdkantoor met de mededeling dat er helemaal geen zwarte cranks zijn.
    Afgesproken is dat wij de originele zilveren cranks terug zouden krijgen en dan niet meer de met de spuitbus zwart gespoten cranks. Waarvan inmiddels de verf al van los raakt.
    Afspraak stond voor donderdag 16 juli bevestigd.

    Woensdag avond 15 juli krijgen wij een telefoontje van de bezorger met de mededeling dat hij geen cranks heeft meegekregen.

    Ik vertelde hem dat hij nog 1 dag de tijd had om naar het hoofdkantoor te gaan om ze alsnog te halen. Hierop gaf hij totaal geen gehoor en gaf ons de indruk dat hij daar helemaal geen zin in had.

    Wat is dit ….. voor een service van Stella fietsen.
    Als je een dure fiets komt kopen dan lopen in een sprint naar je toe maar als je om de service vraagt dan is er niemand thuis.

    Wij hebben Stella Fietsen via meerdere mails hiervan op de hoogte gebracht maar een reactie hierop terug krijgen? nee hoor, zolang ze maar fietsen verkopen, de service is echt bar en boos.
    Via de mail hebben wij Stella verzocht om contact op te nemen anders stappen wij over op andere maatregelen en stappen wij naar de Das rechtsbijstand.

    U begrijp dat wij nu verdere stappen gaan ondernemen. Het gaat nu een principe kwestie worden.

    Dit schrijven zullen wij posten op diverse media op het internet.

    Mvg

    Roose

    1. Snelle misleidende verkopers. Zeer slechte service. Wees gewaarschuwd. Zodra de buit binnen is wordt u zonder respect aan het lijntje gehouden. #Say amahoela to stella

  3. Goedenavond, ik zou U graag vertellen over mijn bevindingen over Stella na al eerder een recensie te hebben geschreven maar ik vandaag wederom te horen op gekregen nog enkele maanden te moeten wachten op onze in Maart bestelde fietsen. In mijn vorige recentie probeerde ik ook nog de positieve punten van Stella te benoemen maar nu werkelijk hier geen goed woord meer over.
    In Maart kwam de verkoper langs met zijn bus met hierin “alle” Stella modellen.. ja.. het bleek dus te gaan over of een dames model, of een heren model.. wij onze keuze dus gemaakt afgaand op enkel het dames model en wij dit type aangekocht in zowel dames, als heren fiets en de verkoper ons vriendelijk vertelde dat wij de week daarop gebeld zouden worden door de afdeling “planning” van Stella over de aflevering van de fietsen.. nadat dit niet gebeurde ik maar zelf contact opgenomen met Stella en ik te horen kreeg (na ruim 3 kwartier in de wacht te hebben gezeten) dat wij nog geen bericht hadden gehad dat het dames model voorlopig niet meer leverbaar was.. nou.. lekker dan.. maar vooruit, niets aan te doen en hier konden we ons nog wel overheen zetten.. de fietsen zouden nog even enkele maanden op zich laten wachten, wij ondertussen even langs gegaan bij het filiaal in Doetinchem om daar alle denkbare accessoires aan te schaffen wat maar denkbaar is.. kinderzitjes, jas beschermers (idd.. deze zitten niet standaard op dit model), manden, sloten.. noem maar op een hierover afgesproken dat deze accessoires meegeleverd zouden worden met de fietsen (wat moet ik immers met deze spullen terwijl ik nog geen fiets in huis heb) en dit was dan ook geen probleem, tot ik een week later gebeld wordt door de verkoper van dit filiaal dat de accessoires binnen waren en ik ze af kon komen halen bij het filiaal.. ik de verkoper herinnerd aan onze afspraak en deze mijn vertelde dat aangekochte accessoires altijd alleen maar afgehaald konden worden in het filiaal.. en nooit meegeleverd komen worden (en let op, ik kon de accessoires dan eventueel ook wel bij de verkoper thuis ophalen!.. serieus!), ik het hoofdkantoor hierop gebeld waarbij het me duidelijk werd dat het hierbij ging om de verkoopcijfers van de verkoper, deze hebben blijkbaar een x aantal cijfers te behalen en voldoen ze hier niet aan worden ze ontslagen.. en je raad het al.. wanneer de accessoires mee worden gestuurd met de fiets komt de verkoop van de accessoires niet bij de verkoper op zijn naam, spijtig voor de verkopers maar hier mag de klant niet de dupe van worden lijkt me toch?!.. maar het hoofdkantoor ging regelen dat deze accessoires mee kwamen met de fietsen.. enkele maanden later; ja hoor.. planning van Stella.. de fietsenkonden geleverd worden, wij blij natuurlijk.. zo gezegd zo gedaan werden ze geleverd op de afgesproken datum door de monteur van Stella, alleen was deze even vergeten te vertellen en uiteraard alweer zijn weg had vervolgd dat het dames model (waar we dus zo lang door hebben moeten wachten) onderhand over een nieuw type accu beschikte.. en deze accu’s niet in de andere fiets paste of aan de andere ladder, ja.. hiervoor koop ik geen identiek model fiets van de zelfde serie.. ik wil juist dat deze accu’s gewoon in beide fietsen kan, en aan de zelfde ladder.. ik dus weer oneindig lang in de wacht bij Stella.. waarop ze het heren model (dus met het oude type accu) dan wel weer wouden komen ruilen voor een nieuwer model MET dus nieuw type accu.. alleen was deze bij het heren model nog niet beschikbaar en zou ik hierop even moeten wachten tot begin Augustus en moesten ze het geleverde heren model (dus met het oude type accu) wel weer gelijk ophalen.. nou.. vooruit dan maar weer, ik kreeg er immers (een oude dames model leen fiets voor terug) na vorige en deze week wederom maar weer met Stella contact te hebben opgenomen over de levering van de fiets inclusief de onderhand welbekende lange wachttijden aan de telefoon (maar je moet wat, aangezien zei niet de afspraak na komen terug te bellen keer op keer) toch iemand te pakken gekregen over de levering van de inmiddels lang verwachte fiets, en je raad het nooit.. ik kreeg hierbij te horen dat het model ietsjes verlaat was.. en ik nog eventjes minimaal 2 maanden geduld moet hebben op de uitlevering van de fiets, uiteraard was ik er na dit bericht echt serieus helemaal klaar mee en heb ik mijn beklag gelegt bij iemand met wie ik werd doorverbonden van de afdeling communicatie.. en ze begreep mij helemaal, jà.. echt begripvol.. ze ging kijken wat de voor ons kon doen middels een eventuele tegemoetkoming, want jà de beloofde en hoopvol verwachte fiets kon ze echt niet eerder aan ons uitleveren, plechtig beloofde ze me zelf die zelfde dag absoluut terug te gaan bellen hierover, maaar dit raden jullie waarschijnlijk wel ook dit moet nog steeds gebeuren
    Order nr 170151893

  4. Alhoewel ik voor de vierde keer voor dezelfde storing de fiets de ter reparatie moest aanbieden, was ik tot 14 dagen geleden redelijk tevreden over Stella. Vorige week maandag kon ik mijn fiets, zoals afgesproken, in Apeldoorn komen ophalen. Toen ik echter de fiets kwam ophalen (na een rit van 30 km) kreeg ik de fiets echter niet mee. De monteur kwam net terug van vakantie en gaf aan niet te weten of mijn fiets gerepareerd was. Ik moest vrijdag nog maar een keer terugkomen. Op mijn reactie dat we een afspraak hadden en dat ik nu 30 km voor niets gereden had reageerde hij met “interesseert mij niets”. Toen ik zei dat hij mij onbeschoft behandelde lachte hij mij uit.
    Zelfde dag contact opgenomen met Stella. Er werd geen excuus aangeboden voor het onbeschofte gedrag. “Het is heel druk” moest een voldoende verklaring zijn voor het gedrag. Ik zou dezelfde dag nog gebeld worden voor een nieuwe afspraak. Volgende dag maar weer Stella gebeld. Zou weer teruggebeld worden. Volgende dag weer Stella gebeld. Nu zou mijn fiets nog niet klaar zijn. Wanneer de fiets dan wel klaar zou zijn, kon de medewerker niet zeggen. Ik ben nu twee weken mijn fiets kwijt, zonder enig uitzicht op wanneer ik mijn fiets weer ter beschikking krijg. Hopelijk nog deze vakantie!
    Als klant werd ik niet alleen onbeschoft behandeld, maar voel ik mij door Stella absoluut niet serieus genomen.

    1. Waardeloos bedrijf en ik heb ook de nodige slechte ervaringen met ze. Het wordt tijd dat ze eens aangepakt worden want zo worden er steeds meer en meer mensen slachtoffer.Ik heb inmiddels bij de lokale fietsendealer/maker een nieuwe fiets gekocht en zit ik met een stella van nog geen 3 jaar oud waar al een nieuwe motor in was gezet en weer een nieuwe in moet.

  5. Vorige maand een Comso Pearl gekocht. In beginsel geen problemen mee gehad. Echter, nu is mijn achterband al uit elkaar geklapt. Er zaten op meerdere plekken gaten. Hiervoor heb ik de ANWB langs laten komen, maar die gaven aan dat de band niet meer plakbaar was en compleet overleden. Gelukkig heeft de ANWB de band kunnen vervangen door een tijdelijke band zodat ik weer op weg kon. Direct de dag daarna Stella gebeld voor een servidebeurt. Blijkt dat dit aan huis meteen 35 euro extra kost (dit vergeten ze erbij te zeggen wanneer je de fiets koopt en wanneer ze schrijven dat ze ‘graag aan huis langskomen’. Tevens blijkt dan ook dat ze anderhalve week nodig hebben om een keer langs te kunnen komen, en dan kunnen ze daarbij geen tijd aangeven. Nu kan ik wel een ochtend of een middag vrij nemen, maar niet een hele dag om thuis te zitten in afwachting van Stella. Desalniettemin is het voor Stella niet mogelijk om (ondanks hun service-gerichtheid) een tijdsslot te reserveren. Derhalve moet ik de servicebeurt ook nog eens uitstellen en hier een vrije dag voor opnemen. Dan komt daar nog eens een extra probleem bij: om mijn garantie niet te verliezen mag ik niet meer dan 500 km rijden voordat Stella langskomt voor mijn eerste servicebeurt. Aangezien die eerste servicebeurt lang op zich laat wachten, moet ik nu de fiets in de stalling laten staan om niet over die 500 km te komen. Kortom, bizar slechte service.

  6. Hier ook zeer ontevreden over de verkoopstrategieën van Stella Bikes. Gisteren, vrijdag 9 oktober 2020 tussen 16 en 18 uur, is er een verkoper van Stella Bikes aan huis geweest voor een proefrit. Deze heeft mij heel de tijd onder druk gezet om een Ebike aan te kopen terwijl ik bleef herhalen dat ik mij onder druk gezet voelde. Toen dreigde hij dat hij door ging gaan want dat hij toch klanten genoeg heeft. Ook dat is onder druk zetten. Ik had dik 2 weken geleden een brochure toegezonden moeten krijgen per post maar de verkoper antwoordde dat deze op waren. Daardoor kon ik mij niet voldoende voorbereiden want de online brochure vindt ik helemaal niet overzichtelijk, moeilijk om de fietsen en de prijzen te vergelijken. De verkoper deed zich voor alsof ik de korting van mijn leven kreeg voor een Allegra middenmotor maar nadien zag ik in de brochure dat ik die korting sowieso reeds had volgens de brochureprijs + kortingsbon van 100 euro in mijn mailbox. Hij liet mij alsnog tekenen voor een bestelling terwijl ik dat eigenlijk niet wou en garandeerde mij dat ik deze bestelbon onmiddellijk in mijn mailbox zou krijgen. Ik heb nog steeds niks ontvangen (intussen zijn we zaterdag 10/10/20, 10:47)!! Ik belde dan ook naar de klantendienst om te klagen dat ik het absoluut niet correct vindt hoe dit verlopen is (ik heb nog steeds niks van bewijs op papier of in mijn mailbox!!!) en dat ik direct wil afzien van deze aankoop. De verkoper garandeerde mij dat ik altijd 14 dagen bedenktijd heb en hij belde zelfs speciaal naar zijn manager die dit bevestigde met de speaker op. Hoe kan ik nu een bestelling annuleren terwijl ik nog steeds niks op papier of in mijn mailbox heb gekregen? Ook de klantendienst waarnaar ik belde kon mij dit niet doormailen!!! Ik voel me opgelicht door Stella Bikes, het vertrouwen is helemaal weg! En dat terwijl ik zeer tevreden was over de testrit van de fiets! De klantendienst ging mijn bestelling alvast annuleren en ik zou komende maandag of dinsdag opgebeld worden door Stella Bikes. Intussen heb ik nog steeds niets in mijn mailbox ontvangen terwijl ik hier herhaaldelijk naar gevraagd heb. De dame aan de telefoon was ook niet bepaald vriendelijk (ik vermoed dat zij geen leuke job moet uitoefenen met vaak en veel ontevreden klanten aan de lijn) en onderbrak mij door te zeggen “wil je me even laten uitpraten” terwijl ikzelf nog aan het woord was.
    Ik heb dan ook onmiddellijk mails verstuurd + gebeld dat ik wil afzien van de verkoop aan huis. 24 uur na aankoop kreeg ik eindelijk de bestelbon in mijn mailbox en kon ik eindelijk deftig nalezen waarvoor in nu eigenlijk getekend had. Gelukkig heb ik 2 dagen tijd om kosteloos mijn aankoop te annuleren (vond ik terug in dat contract)!
    Het heeft mij een heel weekend onnodig veel stress bezorgd! Ik voel mij echt opgelicht en dacht dat het mij nooit zou overkomen… zeg dus nooit nooit!

    1. Zelfde ervaring als Bieke, proefrit prima maar als het op kopen aankomt blijkt fiets, trekking premium, 1999 euro, niet meer leverbaar. Alleen de de duurdere variant, +/- 3000 euro, en ook de kortingen, tot 750 euro bij inlevering van een oude fiets zijn ondoorzichtig en verwarrend. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de (zeer jonge inderdaad) hier een speciale training voor krijgen. Teleurgesteld de winkel verlaten en zal mij op andere merken oriënteren.

  7. Ten eerste, vertrouw de mooie reviews op de website / Kiyoh niet! Het zijn wel echte reviews maar ze plaatsen zelf de reviews door vanuit hun eigen platform. De slechte reviews worden hier hoogst waarschijnlijk dan ook uitgefiltert. Je kunt hier alleen een review plaatsen als je rechtstreeks naar deze website gaat en dat zullen niet veel mensen weten.

    Ik heb vorige week mijn fiets besteld bij Stella en gisteren kwamen ze deze netjes leveren.
    De bezorger geeft tijdens de levering aan dat de accu die erbij geleverd wordt eigenlijk wat klein is en dat ze deze normaal op hun eigen merk fietsen nooit meer leveren. Deze zou namelijk binnen 5 jaar aan vervanging toe zijn en dan ben je 900,- kwijt voor een nieuwe. Hij biedt me aan om voor 200 extra een grotere accu te krijgen, eigenlijk kan dat niet op de fiets die ik heb, maar speciaal voor mij wil hij wel een uitzondering maken.
    Naief als ik ben ga ik er vanuit dat een bezorger van een merk als Stella niet gaat liegen op straat en ga ik dus voor die 200,- extra nu ipv 900,- over 5 jaar.
    Helaas kom ik er thuis achter als ik zijn verhaal op internet ga controleren dat er niks van klopt. Accu’s gaan meer dan 5 jaar mee en kosten al helemaal geen 900,-. Het prijsverschil tussen de 2 accu’s die omgewisseld zijn is bij de meeste leveranciers max 100,-.
    Ik ben dus gewoon opgelicht waar ik bij stond door de bezorger.

    Hierdoor heb ik totaal geen vertrouwen meer in Stella als bedrijf en heb ik de fiets ongebruikt in de schuur staan en ze gevraagd de fiets op te komen halen. Wie weet waar er nog meer over gelogen is namelijk.
    Ik kon de fiets laten ophalen maar er werd wel vriendelijk aangegeven dat me dit wel 250,- onkosten vergoeding kostte. Ik zou dan dus niks hebben maar wel 250,- armer zijn. Dit aanbod heb ik uiteraard niet aangenomen.

    Voor mij, en ik hoop velen met mij, nooit meer een Stella!

  8. Familie van de Poll

    Reactie 9 oktober 2020
    2 Copenhaque Light na 4 monteursbezoeken en ons bezoek aan servicecenter omgeruild voor 2 nieuwe.
    Na nog 2 monteursbezoeken eindelijk een goede ondersteuning. Aankoopfactuur geeft aan snelladers 4Ah. Bij 2 de levering normale 2Ah laders geleverd.
    Na mails om deze omteruilen krijgen wij geen antwoord meer van Stella. Dus zeer teleurgesteld.

    Zie onze reactie van 9 oktober 2020. Nu een nieuwe storing. De ondersteuning werkt niet.
    Er is een monteur geweest op 20 oktober, maar deze had het onderdeel niet bij zich, hoewel duidelijk uitgelegd wat het probleem is. Monteur zei dat Stella zeer snel contact zou opnemen. Dus nog niet gebeurd. Nu gebeld. Na 20 minuten in de wacht werd gezegd het is te druk. Toen maar gebeld met keuze voor nieuwe fiets. Na 4 seconden iemand aan de telefoon. Wilde doorverbinden maar ging niet omdat het te druk is. we willen fietsen.
    ook de levering van een snellader nog steeds niet opgelost. Men zou weer contact opnemen.

    Telefonisch contact . Onderdeel niet voorradig. is besteld en kan nog wel duren tot eind 2020 of 2021. Medegedeeld dat dit niet kan. Gaat zoeken voor leenfiets.
    Belt dat onderdeel toch op voorraad is. Kan 3 november ingebouwd worden. Gezegd dat dit veel te laat is en het moet eerder. Kan niet. Gevraagd om door te verbinden met de klanttevredenheidsmanager ook nog voor snellader. Zou in gesprek zijn wordt teruggebeld. Maar of dat zo is????????????????

  9. Klantenservice het woord service niet waard~!

    Super mooie fiets besteld bij Stella. Goed geholpen in de winkel en al een aanbetaling gedaan.

    8x gebeld met de klantenservice voor een bezorgafspraak.

    Uiteindelijk een fiets gekregen met de verkeerde accu. Hiervoor dik 200 moeten bij betalen. Of dat mij niet in de winkel was verteld…. Nee!

    Fiets miste een veer om het stuur mee vast te zetten. Bezorger heeft het doorgegeven aan kantoor. 3 weken later zelf maar gebeld.

    Klantenservice helaas iets fout gegaan in de winkel en de bezorger deed ook iets fout. Ik niet dus geen excuses. Over 4 weken kan iemand langskomen en dan kan de fiets gebruikt worden.

    Ik gaf aan dat een excuus of een vergoeding wel netjes zou zijn. Antwoord klantenservice: Nou meneer sommige klanten wachten wel een jaar op een onderdeel dus het valt wel mee…..

    1x Stella maar nooit meer!
    Fiets van bijna 3300 euro en dan zo geholpen worden.

    1. Ik heb een zeer slechte ervaring met Stella fietsen Rijswijk. Ongeveer 2.5 week geleden in de showroom naar een fiets gekeken. Omdat de fietsen die ik wilde pas in september 2021 en maart 2022 pas leverbaar waren, bood de verkoper mij aan een fiets in de showroom aan te schaffen. Hier kwam een nieuw model voor en deze fiets kon ik met een korting kopen ( normale prijs €3149.- en nu €2499 ). Ik zou er een nieuwe 500 watt accu in krijgen en er was slechts 99 km mee proef gereden. Ik zou dan bij Stella voor € 9 euro per maand een allrisk verzekering afsluiten. De verkoper zei dat dit lekker was, want mijn fiets was verzekerd tegen de nieuwprijs, terwijl ik korting kreeg. Thuis zei mijn man dat dit niet kon, want je hebt gewoon je bon met de aanschafprijs waar je verzekerd voor bent. De verkoper moest eerst toestemming krijgen om de fiets als “outletfiets ” te verkopen. Later die dag kwam ik lang en de verkoper zei dat het was goedgekeurd en dat de fiets afgemeld moest worden. Ik zei dat ik nu niet meer wilde dat er op proefgereden zou worden. Verkoper zei dat de fiets gelijk naar achter zou gaan. Hij noteerde mijn gegevens en sindsdien niets meer gehoord de afgelopen 2 weken. Inmiddels wel 3 x langsgeweest en steeds een andere verkoper gesproken. Ze wisten geen van allen wat. Ook stond de fiets gewoon nog in de showroom. En gaven ze verschillende garantieperiodes door. Op de website van Stella staat het volgende :

      Bij normaal gebruik van een Stella fiets geldt een garantietermijn tot 5 jaar, onverminderd de verplichte wettelijke garantie:

      Frame: 5 jaar garantie
      Accu: 3 jaar garantie (vraag de adviseur naar de voorwaarden)
      Overige losse onderdelen: 2 jaar garantie. Nu staat er onder garantievoorwaarden dat de garantie afwijkend is voor een outlet-demofiets…er zit dan slechts 1 jaar garantie op accu en frame. Snappen we het nog ? :-))
      Op de website https://www.stella.nl/e-bike-outlet staat weer bij vragen het volgende :

      ” Gelden er speciale voorwaarden bij aankoop van een outletfiets?
      Nee, als je een outletmodel koopt gelden dezelfde voorwaarden als wanneer je een elektrische fiets uit ons huidige assortiment koopt. Omdat het een nieuwe fiets is zijn alle voorwaarden van Stella altijd van toepassing op deze fietsen.”

      Ik ben vandaag naar Stella Rijswijk gegaan en nog steeds was er geen ordernr. of iets op mijn naam of postcode te vinden. Ik heb de verkoper gezegd dat het mij bevreemd dat wanneer er een nieuwe accu in ging, zij mij daar niet de normale garantie op konden geven. Hoe wist ik zeker dat er een nieuwe accu in ging ?  Ik had er een zeer slecht gevoel over en heb gezegd dat ze de fiets konden houden !!! Ook het hoofdkantoor is zeer slecht bereikbaar. Ik zal Stella afraden bij iedereen.

  10. Vorige jaar een Stella gekocht. Binnen een paar maanden kreeg de fiets kuren. De batterij die was geüpgraded ging maar 60 kilometer mee ipv 120 kilometer. Na de eerste service beurt in februari kreeg ik binnen 1 week een E10 melding waardoor ik niet meer kon fietsen. Twee weken later werd hij opgehaald om te worden gerepareerd. In totaal is de fiets 3 maanden weggeweest. Binnen 1 week weer een E10 melding. Ik kon weer niet fietsen. Weer gebeld en gezegd dat ik nu een definitieve oplossing wilde. Ik had nl nauwelijks gefietst. De banden hadden nog haartjes!!!! Stella bood aan om de fiets om te ruilen voor een goedkoper exemplaar met bijbetaling van 200 euro. Schandalig!!. Ze zouden nog een keer langs komen om de fiets te repareren. Ondanks herhaaldelijk contact van mijn kant reageert Stella niet meer. Ik zit ondertussen 9 maanden met een fiets die niet werkt. Ondertussen heb ik mijn zaak overgedragen aan een jurist. Wellicht dat Stella nu wel wil bewegen. In het begin als ze iets kunnen verkopen zijn ze heel vriendelijk. Ook voor de eerste reparatie. Maar als er echt een probleem ontstaat geeft Stella niet thuis. Echt een waardeloze fiets maar bovenal een waardeloos bedrijf met een hele slechte service.

  11. Ik wacht al sinds december 2020 op de nieuwe Morena Ebike. Elke keer als je beld of mailt krijg je er weer 1 of 2 maanden wachttijd bij en inmiddels is het juli 2021 en weet men nog steeds niet wanneer deze fiets beschikbaar is voor een proefrit op 1 van de locaties.
    Maar ik heb nu al deze negatieve recencies gelezen en daar zakt echt mijn broek van af.
    Wat een waardeloos bedrijf met dito service, het is bijna niet te geloven anno 2021 dat dit soort bedrijven bestaansrecht hebben. En daar werken lijkt mij helemaal geen pretje.
    Ik prakkiseer er totaal niet meer over om daar een fiets te kopen, ver ver onder de maat!!!!!!!

  12. ik was van plan om waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar zo een fiets te kopen.
    Als ik dit allemaal lees, nee, het hoeft voor mij niet meer of zijn er toch positieve reacties ergens te vinden ???

  13. Wij hebben tot onze tevredenheid sinds begin 2018 twee Stella Lovorno fietsen.
    De fietsen zijn nog prima en de accu werken nog tot tevredenheid.
    Enter nu een van de fietsen een slag in het achterwiel zit hebben wij een probleem.
    Met de fiets naar het Stella service punt gereden, daar vertelde ze mij dat door Stella de slag niet uit wiel kan worden gehaald, en dat ze het wiel alleen kunnen vervangen.
    Kosten zijn dan ongeveer € 320,- .
    Verder konden ze niks voor mij beteken.
    De monteur gaf onofficieel advies maar naar een fietsenmaker te gaan.
    Dat heb ik dan maar gedaan. Die het voor ruim minder dan de helft deed.
    Stella fietsen zijn prima, maar de service is zwaar onder de maat.

  14. Zie veel ontevreden mensen hier . Ik heb een totaal andere ervaring , wij hebben 2 vicenza red met voorwiel motor . die van mijn vrouw geruisloos maar mijn fiets maakte een schrapend geluid bij ondersteuning . contact gemaakt met Nunspeet afspraak gemaakt . Bus met monteur vandaag geweest 23-07-21 , monteur even gefietst , dat is niet goed ik zet er een nieuwe motor in ( inner motor) zo gedaan in de bus . fiets loopt weer geruisloos , dit alles binnen de garantie , kosten 0 euro. Prima service en kundige monteur . dit is mijn ervaring (TOP)

    1. Dus als ik u goed begrijp was uw motor al niet goed voordat u ermee gereden had. En bent nog blij ook dat de motor vervangen is, Wat had u anders verwacht? Fiets leveren met kapotte motor, en er dan voor reparatie moeten betalen?

  15. matthijs schaeffer

    bij stella komen ze over als een leuk klantvriendelijk bedrijf
    maar het is gewoon een ontzettend slecht bedrijf met ontzettend slechte service en slechte communicatie , ze zijn telefonisch zeer slecht te bereiken , en ze houden zich niet aan hun afspraken . als je een gebruikte fiets heb gekocht , dan willen ze daar in principe geen onderhoud aan doen . mijn oplader was kapot , vermoedelijk en zekering die kapot is , volgens hun eigen zeggen , maar vervolgens als je naar de shop gaat hoor je dat ze geen losse zekeringen hebben omdat ze opladers niet openschroeven. dus ik ben daar helemaal voor niets heen gereden

  16. ik lees hier niets anders dan negatieve reacties Heeft de concurent misschien deze site daar voor opgezet ?ik heb al 6 jaar een stella fiets , en kan niets anders zeggen dat de SERVICE van Stella voor mij altijd 100% is geweest.

  17. Wat een bizar bedrijf !
    Maken paginagrote reclame met kortingen, zonder de prijs te noemen..
    Ik wil geen korting kopen, maar een fiets. Dus naar de website. Daar staat een link met download brochure met prijzen. De link werk niet (geen download, geen prijzen) maar je krijgt een link naar “Een afspraak maken”. En ze hengelen om je adres.
    Dit is zo’n ongelofelijke nepperij, dat ik niet begrijp dat mensen hier in tippelen. Als je al vanaf het begin de mist in wordt gestuurd, dan vraag je om moeilijkheden na aanschaf.
    Ze besodemieteren je gewoon waar je bij staat.

  18. Ik ben mij aan het oriënteren op een elektrische fiets. Ik ben eerst bij Amslod geweest, kreeg informatie en antwoord op vragen. Mocht op diverse fietsen proefrijden. Dit heb ik ook gedaan. Nul verstand van deze fietsen dus ook ingelezen. Volgende dag naar het vlaggenschip van Stella gereden in Ridderkerk. Een snelle jongen stond mij te woord en ik gaf aan dat ik van niets weet als het gaat om elektrische fietsen. De info welke hij mij gaf was heel summier en ik moest echt enorm doorvragen om wat uitgebreidere informatie te krijgen. Die 700 euro inruil gaat niet helemaal op, wat voor fiets is het en het is afhankelijk van welke prijsklasse je een Stella wilt kopen. Maar als ik de fiets in Waddinxveen ophaal kon ik nog 200 euro extra korting krijgen. Ik kreeg een enorm opgejaagd gevoel, bij alle verkopers zijn de ogen gericht op de deur en de volgende potentiële kopers. Ik ga aan er nog over te willen denken. Waarom zou ik dat willen etc. Ik gaf aan dat ik slechte ervaringen heb met mijzelf wanneer ik direct een beslissing neem. Nou dat was niet wat hij bedacht had. Ik vroeg hem of ik eventueel een bestelling telefonisch mocht doorgeven, nou dat kon niet. Hij zou een uitzondering maken en mij bellen. Ik vroeg hem of hij het globaal wilde uitschrijven, dat heeft hij gedaan, op een afgescheurd papiertje en met de fiets en de prijs. Al met al kreeg ik er geen heel goed gevoel bij. Ik zou in de middag om 3 uur terug gebeld worden zodat ik het even kon laten bezinken. Ik ben nog een keer naar Amslod gereden een ook daar nog een keer op de fiets welke ik op het oog had gefietst. Stond een andere verkoper, heb aangegeven dat ik beperkt kennis had en of hij mij wilde helpen. Nogmaals van voor naar achter info ontvangen. De voors- en tegens. De eerste verkoper was vriendelijk maar liet zich niet aardig uit over de mensen voor mij in de winkel en begon over zijn commissie mocht ik toch willen kopen dan moest ik volgende week terugkomen bij voorkeur. Deze verkoper was keurig, geen ongetogen woord. Heb aangegeven dat het beruchte bruggetje bij ons toch een pittig klusje was vd fiets en dat beaamde hij en heeft ook uitleg gegeven, tevens gevraagd naar de negatieve recensies en ook daar erkende hij dat ze daarmee nog dingen goed moeten krijgen maar dat ze hun best doen.
    Vervolgens naar huis gegaan om het even te laten bezinken. Om 3 uur word ik gebeld door de verkoper van Stella en vertel hem dat ik naar Amslod neig en ik krijg vervolgens toch een bak negativiteit over dit merk over mij heen gestort. Gazelle had hij nog gesnapt maar dit??? Remsysteem is klote, pechhulp is klote, komen echt niet aan huis en kost geld. En nog veel meer.
    Maar ja, ik moest het zelf maar zien want was mijn geld. De toon was ineens ook stuk minder vriendelijk. Ja en hij was toch maar een invaller dus maakte hem niet uit.
    Hierdoor is mijn mening eigenlijk versterkt. Ik lees qua service van beiden bedrijven dat ze behoorlijke stekken laten vallen, maar dat je de conculega zo affikt zegt mij genoeg.

  19. ik heb soortgelijke ervaring
    Je hebt een review over Stella Fietsen geschreven
    Voeg foto toe
    Frits van Neerven
    1 review
    1 ster: zeer slecht
    7 minuten geleden
    “Op excuses kun je niet fietsen”
    • 23-03-2021: Ik koop een Stella Morena Red MDBPXFL 28 ENVHGL, doe een aanbetaling van 1625€. Belangrijke overweging voor mijn keuze is de snelle levertijd omdat ik in juli op fietsvakantie ga. Het verwachte levermoment is 14-07.
    • 09-07-2021: Ik ontvang bericht dat de fiets vanwege problemen met de leverancier op 14 juli niet uitgeleverd kan worden, de nieuwe datum wordt 03-08.
    • 23-07-2021: Ik ontvang bericht: “helaas kunnen we uw E-bike op 03-08 niet leveren”. De nieuwe datum wordt 31-08. Er ontstaat irritatie bij mij: hoezo 350.000 tevreden klanten, hoezo Stella betekent ‘ster’, ‘blinkend’, ‘mooi’, hoezo “Stella makes my day” ? Hoezo ‘voorraadmodel’, ‘hoezo binnen 5 werkdagen fietsen’? Bedoelde u 5 maanden? zelfs die zijn overschreden. Zijn dit inhoudsloze marketingtrucs?
    • Dan lijkt het er zowaar op dat het goed gaat: 23-08 Ik ontvang de volgende mail: “Het is zover! Jouw e-bike is door de kwaliteitscontrole en je e-bike wordt bijna bezorgd!” Ik bevestig het door Stella voorgestelde aflevertijdstip. Datum: 31-8-2021, Tijd: 12:00 – 15:00 uur. Mooi, net op tijd voor de volgende fietsvakantie die op 06 september start.
    • 25-08: Ik ontvang opnieuw bericht: helaas kan de E- bike niet worden geleverd. Volgende leverdatum: 16-09! Ik ben not amused: hoezo de fiets is door de kwaliteitscontrole, hoezo bevestigde afleverdatum? Ik ga 6 september op fietsvakantie en ben 16-09 nog afwezig. Alweer geen fietsvakantie met de nieuwe E bike.
    • Teleurgesteld, bel ik met de klantenservice, met een aalmoes van 50€ wil men mij tevreden stellen. Het regent weer excuses, maar daar kun je niet op fietsen! Ik oefen druk uit, maar kom niet verder bij de klantenservice. Ik vraag een gratis leen E- bike. De servicemedewerker mailt mij (men is voor de 3e maal mijn correct eerder doorgegeven telefoonnummer kwijt) dat ik pas per 09-09 de beschikking kan krijgen over een leen E-bike. Dan ben ik al 3 dagen met vakantie!
    Zou CEO Daan van Renselaar ook op de hoogte van hoe zijn bedrijf in de praktijk daadwerkelijk functioneert? Ik zou me dan i.p.v. marktleider profileren als “marktlijder” en het schaamrood op mijn kaken hebben.

  20. Frits van Neerven

    Stella staat voor ster, wat mij betreft blijft het bij 1 ster!

    • 23-03-2021: Ik koop een Stella Morena Red MDBPXFL 28 ENVHGL, doe een aanbetaling van 1625€. Belangrijke overweging voor mijn keuze is de snelle levertijd omdat ik in juli op fietsvakantie ga. Het verwachte levermoment is 14-07.
    • 09-07-2021: Ik ontvang bericht dat de fiets vanwege problemen met de leverancier op 14 juli niet uitgeleverd kan worden, de nieuwe datum wordt 03-08.
    • 23-07-2021: Ik ontvang bericht: “helaas kunnen we uw E-bike op 03-08 niet leveren”. De nieuwe datum wordt 31-08. Er ontstaat irritatie bij mij: hoezo 350.000 tevreden klanten, hoezo Stella betekent ‘ster’, ‘blinkend’, ‘mooi’, hoezo “Stella makes my day” ? Hoezo ‘voorraadmodel’, ‘hoezo binnen 5 werkdagen fietsen’? Bedoelde u 5 maanden? zelfs die zijn overschreden. Zijn dit inhoudsloze marketingtrucs?
    • Dan lijkt het er zowaar op dat het goed gaat: 23-08 Ik ontvang de volgende mail: “Het is zover! Jouw e-bike is door de kwaliteitscontrole en je e-bike wordt bijna bezorgd!” Ik bevestig het door Stella voorgestelde aflevertijdstip. Datum: 31-8-2021, Tijd: 12:00 – 15:00 uur. Mooi, net op tijd voor de volgende fietsvakantie die op 06 september start.
    • 25-08: Ik ontvang opnieuw bericht: helaas kan de E- bike niet worden geleverd. Volgende leverdatum: 16-09! Ik ben not amused: hoezo de fiets is door de kwaliteitscontrole, hoezo bevestigde afleverdatum? Ik ga 6 september op fietsvakantie en ben 16-09 nog afwezig. Alweer geen fietsvakantie met de nieuwe E bike.
    • Teleurgesteld, bel ik met de klantenservice, met een aalmoes van 50€ wil men mij tevreden stellen. Het regent weer excuses, “maar op excuses kun je niet fietsen” Ik oefen verbale druk uit, maar kom niet verder bij de klantenservice. Ik vraag een gratis leen E- bike. De servicemedewerker mailt mij (men is voor de 3e maal mijn correct eerder doorgegeven telefoonnummer kwijt) dat ik pas per 09-09 de beschikking kan krijgen over een leen E-bike. Dan ben ik al 3 dagen met vakantie!
    Zou CEO Daan van Renselaar ook op de hoogte van hoe zijn bedrijf in de praktijk daadwerkelijk functioneert? Ik zou me dan i.p.v. marktleider profileren als “marktlijder” en het schaamrood op mijn kaken hebben. Ik neem mezelf kwalijk dat ik niet vooraf al die reviews heb gelezen. in ons dialect zegt men dan “iedewiedewietske stik maar met je Stellafietske”!

  21. mijn 1 stella EN METEEN DE LAATSTE
    wat een waardeloos bedrijf , afspraken worden niet nagekomen en als je dan informeert
    krijg ge geen duidelijk antwoordt.
    en zijn ze ook nog eens zeer onbeleefd .
    na melding van een probleem kreeg ik na 5 maanden een reactie van stella
    ze zouden mijn fiets komen ophalen voor nazicht, wanneer ik hem terug krijg staat in de sterren geschreven. kunnen ze geen antwoordt op geven.
    intussen is mijn fiets 1 maand weg. en weet niet wanneer hij terug komt ?
    in ieder geval iedereen die bij info vraagt over stella zal ik afraden met dit bedrijf in zee
    te gaan. wij gaan met de fietsclub regelmatig fietsen en niemand van de andere heeft
    zoveel problemen als ik en mijn vrouw met onze stella bike.
    dus denk 5 x na voor je een stella koopt !!

  22. Mijn fiets moest gerepareerd worden en moest hiervoor naar Nunspeet (kromme voorvork). De fiets is hier nu al 2 maanden en een opsomming van slechte service:
    -Met bellen ben je minimaal 30 minuten kwijt.
    -Meer als 10 keer gebeld.
    -Wordt continue voorgelogen over duur van reparatie, status van reparatie, terugbellen wordt beloofd maar niet gedaan, e-mails worden beloofd maar niet verstuurd en telefoonverbinding is zo vaak verbroken dat dit ook geen toeval meer is.
    -Klacht ingediend via het internet, geen reactie ontvangen.
    -Klachtenbrief verstuurd naar de CEO, ook geen reactie ontvangen.
    -Via de telefoongevraagd om een manager te spreken, had de dame in kwestie het telefoonnummer niet van.

    Bij elk ander merk was de fiets binnen 1 week gerepareerd. Stella interesseert alleen een verkoop van een fiets maar daarna hebben ze echt lak aan je. Extreem slecht.

    Stella, waar is mijn fiets en wanneer krijg ik hem gerepareerd terug? Het innen van het geld ging jullie wel heel vlotjes af!

  23. In het voorjaar van 2021 kochten mijn vrouw en ik 2 premium Stella fietsen op afstand d.w.z. vanuit een Stella winkel in Emmen via internet aangezien deze fietsen nog niet leverbaar waren. We werden daarbij geadviseerd door een vaste medewerker van Stella die ons 2 premium fietsen met exclusieve specificaties in het vooruitzicht stelde. Onze bestaande fietsen hadden wij er op ingeruild en met de gedachte die zelfde zomer nog op onze nieuwe fietsen te kunnen rijden verlieten wij blij en vol vertrouwen de Stella winkel, niet wetende wat ons allemaal nog te wachten stond. De toegezegde leveringsdatum werd niet gehaald en gemeld. Bij navraag kregen wij de corona perikelen/ maatregelen als excuus te horen en werd er een nieuwe datum gepland in de herfst periode van 2021. Die datum werd op de valreep eenzijdig opgeschort en toen werd een mogelijke levering rondom de feestdagen gepland. En ja hoor op de geplande datum kwam hun eigen koeriersdienst langs om de fietsen te leveren, maar….. de fietsen hadden niet de toegekende specificaties en 1 van de 2 identieke fietsen was opeens 200 euro duurder geworden. De koerier kon daar allemaal niets mee en er moest gewoon met de pin worden betaald onder de noemer van; het te veel betaalde geldbedrag wordt per omgaande teruggestort op uw betaalrekening. Voor het retourneren van voorwerpen die zijn gekocht op afstand (internet) gelden strikte regels zo ook voor de klant van Stella maar in de praktijk uitte zich dat in het doen van allerlei mailingen en veelvuldig keer op keer opnieuw je hele verhaal moeten doen tegenover een willekeurige medewerker als je al één aan de lijn kreeg. De medewerkers stellen zich voor als Stella er werd niet rechtstreeks doorverbonden naar een medewerker en bevestigingsmails over gedane afspraken werden niet verstuurd. Er was voor mijn casus geen vast aanspreekpunt beschikbaar gekoppeld aan een telefoonnummer en/of eigen emailadres, alles verliep via het keuzemenu; kies een 1 als u…….. een 2 als u ……enz. enz. Ik gaf te kennen dat de verkregen fietsen weer bij ons afgehaald moesten worden aangezien de specificaties niet overeenkwamen met gedane afspraken bij aankoop. Samengevat de 2 nieuwe fietsen moesten retour en de ingeruilde fietsen moest ik weer terug (binnen 24 uur bij Stella gemeld). Per omgaande moest het aankoopbedrag van de nota naar mij worden terugboekt plus de 200,- euro aan teveel betaalde geld voor 1 van de 2 fietsen. Het eerste knelpunt was dat Stella mijn 2 ingeruilde fietsen gelijk had doorgestoten naar een opkoper daarbij geen rekenschap gehouden met het recht van annuleren van de aankoop en retourneren van de ingeruilde fietsen. Ook werd de waarde van onze ingeruilde fietsen verkeerd ingeschat en wel op een waarde van 75,- euro per fiets; daar koop je geen fatsoenlijke goed werkende fiets voor terug en daarmee was de patstelling met Stella geboren; Wekelijks moest ik tientallen keren bellen veelvuldig mailen om mijn eigen goederen terug te krijgen, geld te innen en mijn gelijk te halen maar op dat alles kwam geen adequate en passende reactie van Stella, het bleef veel te lang stil. Op het moment dat mijn toonzetting meer eisend werd kwam er een telefonische reactie van hun klanttevredenheidsmanager met daarbij een waterval aan excuses en beloftes; dat de zaak snel en passend zal worden opgelost. Dit werd enigszins bevestigd middels een mail met enkel zijn naam maar onder het algemeen telefoonnummer en e-mailadres van Stella. Uiteindelijke had ik dus niks meer (geen geld en geen fietsen) en werd het wederom angstvallig stil en daarop ben ik maar weer gaan bellen, mailen en vele contactverzoeken gedaan maar niets bleek te helpen en ik werd als klant volledig genegeerd. Voor mij werd duidelijk dat de gedane excuses en beloftes van de klanttevredenheidsmanager niet gemeend was en mij geen enkele voordeel opleverde. Ik kon het tot het laatste moment opbrengen “netjes” te blijven in mijn bewoordingen tijdens telefoongesprekken en in e-mails maar de arrogantie in de vorm van het negeren van de klant die bleef. Ik kon op dat moment niet anders meer dan mij door een externe partij juridisch te laten bijstaan en heb dit ook middels een schrijven t.a.v. van hun klanttevredenheidsmanager duidelijk gemaakt met de aantekening dat ik een persoonlijke reactie van hem eiste. De persoonlijke reactie bleef uit maar het geldtegoed werd per omgaande naar mij overgemaakt. Terugkijkend was dit hele Stella avontuur een rollercoaster van foute gedragingen naar mij als klant. Zij komen bij mij over als een criminele organisatie met een klanttevredenheidsmanager zittend op een “apenrots” bezig om Stella klanten onheus te behandelen. Ik kan er niet bij dat dit alles overeenkomt met de missie en visie van Stella maar menig review (programma’s als Kassa, Radar ed.) over een gedane een aankoop bij Stella bevestigen mijn nare ervaring. Let wel de aankoop van een nieuwe fiets moet volgens mij een feestje zijn en zeker niet uitmonden in een regelrechte nachtmerrie. Dus mensen trek vooral lering uit deze review, wees gewaarschuwd want wellicht bent u elders veel beter af!

  24. Nooit meer een Stella!
    Wij hebben onze fietsen nu 2 en 3 jaar. De jongste fiets wordt weinig gebruikt, maar daar is alles van het elektrisch systeem al aan kapot geweest. Telefonisch contact gezocht voor reparatie. Zou niet mogelijk zijn, want leveringsprobleem. We konden de fiets afschrijven! 2 jaar oud. Niet geaccepteerd en toch een serviceafspraak laten plannen. De fiets is een week in reparatie geweest. Duur onderdeel afgerekend, want dat was versleten. Kan. Bij thuiskomst bleek de fiets niet gerepareerd. Terug naar het servicecentrum. Personeel neemt de fiets aan en loopt weg zonder iets te zeggen. Na 10 minuten wachten toch maar gevraagd wat de bedoeling was. Ik mocht wachten, ze gingen de fiets direct repareren. Na een tijdje de fiets teruggekregen met de mededeling dat ze gelijk gratis een servicebeurt hadden gedaan en ze de storing nu echt verholpen hadden.
    NIET!
    Telefonisch contact gezocht. 30 minuten in de wacht na het doorwerken van een ellenlang keuzemenu. De volgende dag opnieuw gebeld, want moeten ophangen. Weer lang in de wacht. Mail gestuurd met duidelijke vermelding dat het een klacht betrof. Dagen later wordt ik gebeld met de mededeling dat ze graag een afspraak willen maken om mijn fiets te laten repareren. Geen excuses, geen vragen naar wat er aan de hand was. De reparatie zou dan door hetzelfde servicecentrum worden uitgevoerd. Geweigerd en naar een andere lokatie gegaan. Aldaar uitstekend geholpen door mensen die wel verstand van fietsen hebben. Het kan dus wel.
    Inmiddels opnieuw problemen met het elektrische circuit van deze fiets, 6 maanden na de laatste reparatie.
    En dan heb ik het nog niet over de oudste, mijn fiets gehad. Versnellingskabel af-fabriek te kort. Doortrappen tijdens het fietsen binnen 6 maanden. Servicebeurt aangevraagd en laten repareren. Was slijtage. Uiteindelijk een fietsenmaker naar laten kijken, en de hele trapas bleek los te zitten! Verder rammelt de accu en is de oplader al kapot
    In de winkel en overal op internet zie je alleen maar Wauw-verhalen, maar als iemand mij vraagt of ik een Stella zou aanbevelen; NEE dus. Nooit! Wij kopen dit jaar nieuwe elektrische fietsen van een ander merk.

  25. Agressieve verkoop techniek van Stella meegemaakt.
    Mijn demente schoonvader fietste nog wel en wilde een elektrische fiets. Hij had daarom een fiets bij Stella gekocht. Toen we Stella er op attendeerde dat mijn schoonvader dement was, was hun reactie sterk afwerend. Stella kon zelf wel beoordelen of het verantwoord was en de fiets zou perse geleverd worden.
    Een paar dagen later werd mijn schoonvader ’s nachts zonder licht op zijn fiets fietsend op de snelweg tussen Hilversum en Utrecht aangetroffen. Hij moest daardoor acuut opgenomen worden op een gesloten afdeling.
    We weten niet of ze nog bij zijn gesloten deur langs geweest zijn om de fiets te leveren en of een eventuele betaling teruggestort is. Maakt niet uit. We hadden even wel andere dingen aan ons hoofd. Voor ons was het een agressieve verkoop ervaring.
    Dit is al een paar jaar geleden gebeurd. Nooit eerder aan gedacht er een recensie over te schrijven.

  26. Slechtste electrische fietsen ooit!!!
    Onbekwame onvriendelijke verkopers,
    zeer slechte service na aankoop.
    Koop hier NOOIT een fiets!!!!!!

  27. Belachelijke klantenservice!
    Moederfiets gekocht, 9 weken levertijd. Jammer maar helaas, dan maar wachten. Het was biiiijna zover, maar 2(!!) dagen voordat de fiets geleverd zou worden, werd ons verteld dat een onderdeel niet leverbaar was. De fiets wordt over 7(!!) weken geleverd. Hoe kan dit nu zo kortdag pas bekend zijn? Maar goed, dat is nog niet het ergste, want de klantenservice is pas echt de kers op de taart. Ze zijn via de telefoon/mail/whatsapp niet te bereiken, heb je dan toevallig toch eens iemand aan de telefoon bieden ze 0,0 opties voor tegemoetkoming of mogelijkheden om het op te lossen. Zo staan er twee moederfietsen in de lokale Stella showroom, maar eentje meegeven als leenfiets is geen optie want dat is voor de verkoop. Het is de klant zijn probleem en niet die van hun, zij kunnen niks. Hoofdkantoor stuurt je naar de lokale winkel en de winkel naar het hoofdkantoor. Maar pas op, als je naar de winkel gaat, 15 minuten voor sluitingstijd sta je gewoon voor een dichte Stella winkeldeur in Almere. Gelukkig geen aanbetaling gedaan, order geannuleerd. Liever bij een andere winkel misschien wat meer betalen voor een fatsoenlijke klantenservice. Nooit meer Stella!

  28. Ook hier een slechte ervaring met Stella.
    Begon al met dat ik de fiets kocht en toen bleek er een kortingsactie op te zitten waar de verkoper niets over zei. Bij contact opnemen met Stella werd gezegd: u heeft zelf voor de prijs betaald. Ik heb doorgedramd en uiteindelijk het verschil (bijna €500!!!) terug gekregen.
    Bij levering bleek ik een te kleine krat te hebben gekregen en als ik een grotere accu had genomen, zou ik daar 2xlanger mee doen, dus die nog aangeschaft voor €200. Ook kreeg ik te horen dat wanneer je gebruik maakt van de ‘ reparatie-aan-huis’ service, je gewoon voorrijkosten moet betalen!! Heb ik nergens terug kunnen vinden.
    Weer contact opgenomen. Per mail, want de telefonische klantenservice heeft geen optie voor vragen over je bestelling als je bestelling al geleverd is.
    Zo’n drie weken later kreeg ik een reactie dat ze de krat konden wisselen, maar dat ik geen vergoeding kreeg voor de accu. Ik was er inmiddels al klaar mee en gaf aan dat ik de fiets terug wilde geven. Dat gingen ze noteren en ik zou worden teruggebeld.
    Na twee weken nog geen reactie (ondanks meerdere keren mailen en bellen, gewoon een cijfer intoetsen, krijg je vanzelf iemand aan de telefoon), dus gemaild dat ik die fiets toch echt wil laten ophalen en mijn geld terug wil. Dat ik dat heb aangegeven in mijn gesprek twee weken geleden en dat ik dat nu zwart op wit nogmaals aangeef binnen de maand bedenktijd.
    Weer geen reactie. TOTDAT ik een review hierover schreef op Trustpilot. Toen werd ik de volgende dag gebeld. Ze zouden het regelen en ik zou een bevestigingsmail met een ophaaldatum ontvangen. Niets…. Na een week heb ik ze weer gebeld en gaven ze aan dat het druk was, maar ermee bezig waren…. Week later weer gebeld en gezegd dat ik er klaar mee was en mijn geld terug wilde om een nieuwe fiets te kunnen kopen (inmiddels 2 maanden verder hé….) en dat ze dan voor mijn part die fiets later ophalen. Dat was helaas niet mogelijk. Aangegeven dat ik dan iemand anders wilde spreken die hier een beslissing over kon nemen. Toen kon de mevrouw aan de telefoon ineens in de agenda om een afspraak in te plannen.
    Een week later kon de fiets opgehaald worden.
    Afgelopen dinsdag is de fiets opgehaald (waarbij je mails krijgt dat je nieuwe fiets geleverd wordt, hoera!). De bezorger gaf aan dat het verhaal over die accu onzin is en dat dat gewoon een manier van bezorgers is om extra provisie te krijgen, lekker achterbaks.
    Op de factuur stond dat ik €180 servicekosten moest betalen. Voor het gebruik van de fiets, die 2 maanden ongebruikt in de schuur heeft gestaan. De bezorger vond dat ook onzin, want zag dat de fiets ongebruikt was. Heeft dat netjes op het inname formulier gezet en gemeld dat ik die €180 niet wil betalen (Lees: zou ingehouden worden op het terug te storten bedrag). Ik moest er wel zelf nog contact over opnemen met Stella.
    Dus gelijk gebeld, maar natuuuuuurlijk in de wacht en 5 keer doorverbonden, dus intussen ook gemaild. Toen ik eindelijk de juiste persoon aan de telefoon had, werd bevestigd dat ik die €180 niet hoef te betalen en dat ik het volledige bedrag terug krijg.
    Rapporteren kunnen ze ook niet, want een dag later kreeg ik reactie op de mail dat deze niet per mail afgehandeld kan worden en dat ik hierover wordt terug gebeld, wat tot nu toe (2 dagen later) nog niet gebeurd is.
    Ik hoorde allemaal positieve verhalen over Stella, maar ik koop er nooit meer.

  29. Ik kan boeken schrijven over de vijf jaar dat ik een stella fiets heb Een ongelofelijk slechte klantenservice. Onkundige monteurs En van de fiets zijn zowat alle onderdelen al vervangen. Gelukkig door een reguliere rijwielhandel. Nooit geen Stella meer

  30. Nu al 4 jaar een stella fiets. 6 x teruggeweest voor kapotte spaken. laatste actie nieuwe velg en allemaal nieuwe spaken. Code 30 komt om de 6 maanden terug. Van alles al vervangen. Na laatste servicebeurt zaten de remkabels niet goed vast en remde hij niet. Nu weer code 30 en een afspraak pas mogelijk over een maand. Volgende fiets wordt geen stella.
    Vergelijkbaar een goedkope( helft van de prijs) de ruiter e bike gelijktijdig gekocht. Deze heeft 1 reparatie aan het wiellager gehad en voor de rest probleemloos

  31. Super super super slechte service!
    Ik heb vorige week maandag een fiets besteld, een van de voorwaarden was; hij is op voorraad, dus binnen 1-2 weken wordt deze bij je thuis bezorgd. Ik hoor niets dus bel zelf maar eens, wordt hij pas over 2 maanden bezorgd! Of ik kan hem zelf komen ophalen in Alkmaar, dat is 1,5 uur reizen met OV. Echt belachelijk.
    Niemand die er iets aan kan doen, ze schuiven alles af.

  32. Volgens mij moeten jullie het positieve efteling verhaal over Stella maar weer eens gaan herschrijven. Wat jullie aan positieve dingen hebben staan is behoorlijk omgeslagen bij Stella. Ze zijn alleen gefocust op het verkopen van fietsen, monteurs aan huis kunnen niet eens een achterrem repareren, afspraken worden niet nagekomen en ze kunnen nooit iets extra’s doen om hun fouten op te lossen. Als het fout gaat dan kun je pas voor over 2 weken weer een afspraak maken. Wat een baggerbedrijf, koop dus geen fiets bij deze amateuren

  33. Sinds 28 april 2022 heb ik een fiets van Stella. Eind juli 2022 is de functie van mijn achterrem sterk verminderd dus ga ik bij de winkel langs in Zaandam. Deze geven gaan geen tijd te hebben en ik moet online een afspraak maken.

    9 september kan er pas een monteur aan huis komen, deze is bijna een uur bezig met het resultaat dat mijn rem helemaal niets meer doet. Monteur gaat zelf een nieuwe afspraak inplannen.
    Omdat ik daar niets over hoor, bel ik in de middag met Stella. 22 september kunnen ze pas weer komen en daar ga ik niet mee akkoord. Uiteindelijk kan er toch eerder een monteur komen op 9 september tussen 15.00 en 17.00 uur.
    Dat komt mooi uit want ivm werk ben ik 14.00 thuis

    9 september word ik om 13.00 gebeld door de monteur dat hij er bijna is, dat is dus 2 uur eerder dan afgesproken. Aangezien ik zelf aanwezig wil zijn geef ik aan dat hij dan maar later moet terug komen op de afgesproken tijd. Hij geeft aan dit niet te kunnen doen. Omdat ik toch mijn fiets weer wil gebruiken voor woon werk verkeer bel ik mijn vrouw om hem toegang tot de fiets te geven. Bij thuiskomst is de monteur alweer weg en ik controleer de werking van de rem, deze is nog steeds niet goed en kan hem bijna tot aan het handvat inknijpen. Weer bellen met Stella, nu gaan komen ze de fiets ophalen op 19 september.

    27 september is mijn fiets weer in beweging bij Stella in Nunspeet en de volgende dag word ik gebeld dat de fiets klaar is. 11 oktober kunnen ze hem terug komen brengen. Omdat ik in de auto zit, geef ik aan dat ik zo even terugbel omdat ik zo niet in de agenda kan kijken.
    Ik bel terug en krijg met een medewerkster een heel vaag gesprek als ik aangeef dat het om een gerepareerde fiets gaat die hun 11 oktober willen terugbrengen en dat ik die afspraak wil bevestigen. De medewerkster wil daarop mij in de wacht zetten om met de koerier te bellen. Ik geef nogmaals aan dat het om 11 oktober gaat en niet 28 september. Ze geeft aan het te regelen, maar ik heb weinig vertrouwen. In de middag word ik weer gebeld door Stella met de mededeling dat mijn fiets klaar is en dat ze hem 17 oktober willen terugbrengen. Ik geef aan dat ik al gebeld was en de afspraak 11 oktober is. De medewerkster klinkt verbaas maar zegt het ook te gaan regelen.

    29 september krijg ik een afspraak bevestiging voor 17 september, ik ga meteen weer bellen. Ook nu word weer 17 september aangegeven en ik vraag of ze 11 september nog iets heeft staan. Ze gaat informeren hoe en wat, ze geeft aan dat 11 september doorgaat, maar een collega gaat er nog extra achteraan en zal mij later terugbellen.
    Ik word teruggebeld met de mededeling dat het inderdaad 11 september is. Hier krijg ik nooit een bevestiging van en bel op 7 september nogmaals met Stella om te checken of 11 september nog doorgaat. Ook nu word weer 17 september aangegeven en ik geef voor de zoveelste keer aan dat ik 17 september helemaal niet kan ivm werk. Na weer in de wacht te hebben gezeten word 11 september bevestigd en ze komen tussen 11:30 en 12:30.

    11 september, het is inmiddels 13:45 uur en ik ga maar eens bellen met Stella. Er hangen alweer heel veel tevreden klanten aan de lijn want de wachtrij is weer aanzienlijk. Na 14.00 uur eindelijk contact en geef aan wat het probleem is. De medewerkster gaat informeren en kom heel lang in de wacht te staan. Dit is natuurlijk alweer geen goed teken. Ze komt terug met de mededeling dat er een fout in het systeem zat en u raad het al, ja zeg ik, mijn fiets komt vandaag niet.
    Ik geef aan dat ik een klacht wil indienen, hiervoor moet ik worden doorverbonden en ik kom en de wacht. Na een tijdje krijg ik een bandje en moet mijn gegevens doorgeven zodat ze kunnen terugbellen. Dat terugbellen is tot op de dag van vandaag niet gebeurd.
    Omdat ik terug word gebeld en mijn geduld op raakt bel een uur later weer naar Stella. Ik geef weer aan wat het probleem is en hij geeft aan dat het inderdaad een fout is van Stella. Ook deze medewerker begint weer over dat er nog een afspraak op 17 september staat, ook nu geef ik weer meerdere keren aan dat ik die dag helemaal niet beschikbaar ben en hij geeft aan dat hij dat nu wel doorheeft. Ik geef aan dat ik mijn fiets 13 september geleverd wil hebben want ik moet 14 september weer aan het werk. Hij geeft aan zijn best te doen en hij gaat met de betreffende afdeling in gesprek, ik zeg hem nog dat ik daar nog wel contact over wil hebben en we beëindigen het gesprek.

    13 september, ik krijg een emailbevestiging dat ze op 17 september mijn fiets komen brengen.
    Ik ga meteen weer bellen aangezien ik al zo vaak heb aangegeven dat 17 september niet uitkomt. Ik ga redelijk uit mijn stekker tegen de medewerkster die ik aan de lijn krijg. Ze geeft aan samen een nieuwe afspraak aan te maken als ik wil dat 17 september moet komen te vervallen. Ik word even in de wacht gezet en ze gaat mij terugbellen om samen een afspraak te maken zodat ik niet weer een datum via de mail krijg. Een paar uur later krijg ik toch weer een mail met een afspraak bevestiging voor 25 september, ik meteen in de agenda kijken en ik ben gelukkig de hele dag vrij. Iets later gaat de telefoon. Ze geeft aan dat ze een afspraak heeft aangemaakt voor 24 september, ik geef aan dat ik een bevestiging heb voor 25 september, ohja zegt ze dat was het. Ik wil net vragen of ze een compensatie hebben voor al deze onzin en de tijd dat ik mijn fiets niet heb kunnen gebruiken en ik word onderbroken. Een andere collega geeft aan haar door dat het wel 24 september is. Ik geef aan dat dat ook geen probleem is. Ze geeft aan dat ze het in orde maakt en op de vraag over de compensatie krijg ik antwoord dat ze hier niet voor compenseren.

    Met mijn ervaring van afspraken maken weet ik inmiddels dat als ze een afspraak in de computer zetten ik al heel snel een bevestiging in de mail krijg. Dit gebeurd dus niet met de afspraak van 24 september.
    De volgende dag bel ik maar weer met Stella om te vragen op welke dag de afspraak nu staat. 25 september komen we u fiets brengen. Ik laat het hier maar bij voor dat het weer verkeerd gaat, al heb ik nog steeds mijn twijfels dat het nu wel goed komt.
    Nu is mijn vraag, wat kan ik hier nog mee doen. Ik vind dat ik wel gecompenseerd moet worden vanwege al de tijd die heb moeten investeren om te bellen en niet mijn eigen fiets heb kunnen gebruiken waar ook nog eens een zorgeloos fietsen verzekering op heb afgesloten.
    Dat zorgeloosfietsen is ook maar een wassenneus op deze manier.

  34. Even de tekst vervangen bij Google zoekresultaten?
    Gezien alle berichten over slechte service en slechte kwaliteit, welke ik 200% onderschrijf, is de tekst zeergoed en blije mensen zeer misleidend.
    Bedrijf holt achteruit in kwaiteit en service!

  35. Stella Fietsen

    Reclame van Stella fietsen: GEEN STRESS, GEWOON LEKKER FIETSEN!!

    Hoe kan het dan zo fout gaan? Ben normaal niet van dit soort berichten, maar ben toch heel benieuwd naar jullie reactie c.q. ervaringen met #Stellafietsen. Die van mij zijn heel slecht.

    Je koopt twee elektrische fietsen van #Stella #fietsen in Purmerend, welke op voorraad zijn. Levering kan echter alleen in Alkmaar plaatsvinden of we moeten ruim een maand wachten, dan kunnen ze ze wel komen brengen. We kiezen voor ophalen.

    Kort voordat we ze willen ophalen krijgen we te horen dat er door een computerstoring iets fout is gegaan in de planning. Dat kan gebeuren, denk je dan. Dus nieuwe afspraak gemaakt en busje gehuurd.

    Bij aankomst in Alkmaar blijkt dat er wederom wat fout is gegaan met de levering. Er staan twee herenmodellen ipv een heren- en damesmodel en daarnaast ook nog wat andere kleine foutjes. Ja en nu? Na een uur “onderhandelen” kunnen ze de fietsen ruim een week later bezorgen. We gaan maar akkoord.

    Nou vandaag de grote dag. De fietsen zouden in de ochtend gebracht worden en we zouden ook vooraf gebeld worden. Groot is onze verbazing als rond 12.00 uur nog steeds geen telefoontje binnen is gekomen of toch niet? Zou er weer wat misgegaan zijn? Probeer dan maar #Stellafietsen te bellen. Alleen maar een bandje en verder niets. Gelukkig had de medewerker in Alkmaar met zijn mobiel gebeld, dus dat maar proberen. Deze nam natuurlijk niet op. Toen maar Whatsappje gestuurd waarop hij aangaf dat de fietsen niet bezorgd waren en dat dit mogelijk fout van het hoofdkantoor was, waarop wij zeiden “had je niet even kunnen bellen”. Hij dacht dat wij wel het hoofdkantoor hadden gebeld (is überhaupt niet mogelijk) terwijl de afspraak met hem persoonlijk was gemaakt. Dood spoor dus. Toen naar vestiging Purmerend waar we ze gekocht hadden en ons verhaal gedaan. Ook deze verkoper kon niets betekenen voor ons. Dus telefoontje naar het hoofdkantoor van de verkoper. Het beste voorstel was om weer een week te wachten en als de planning het dan toeliet konden ze onze op voorraad zijnde fietsen mogelijk leveren. We zijn hier uiteraard niet mee akkoord gegaan en hebben de koop geannuleerd. Er wordt nu binnen 3 tot 5 werkdagen contact opgenomen en dan gaan ze het geld terugstorten.

    EEN GROOT SCHANDAAL IS HET ALS JE ZO MET JE KLANTEN OMGAAT.

    Eerste reactie gehad op trustpilot met de vraag of ik ze wil mailen, echter mailbox ligt er nu al 3 dagen uit voor onderhoud, dus zelfs dat kunnen ze niet die amateurs.

    1. Goede keus om aankoop te annuleren. Koop geen Stella dit merk wordt als je een ander bekend merk wil kopen. Niet ingeruild.
      Laat je niet verleiden door verkoop praatjes.
      Arnold K.
      .

  36. 2 fietsen gekocht op 1 november 2019 in Zaandam. 1700 euro per stuk. Nu zijn de accu’s op na 850 km fietsen. Dus terug naar Stella Zaandam. Of wij maar 2 nieuwe accu’s maar wilden kopen totaal 1000 euro OF……2 nieuwe fietsen a 1700 euro.
    Dus nooit meer Stella. Batterijen altijd opgeladen volgens het boekje. Je kan dan beter iets meer betalen bij een gerenomeerd bedrijf dan bij zo’n verkoper. Dit is duur fietsen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *